مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۲۰۰۰۰ واحدی موضوع تفاهمنامه تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح

عصر ساختمان- آخرین وضعیت تفاهمنامه تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح بررسی و اعلام شد، موضوع این تفاهمنامه به ۱۲۰ هزار واحد مسکونی افزایش یافته است.

افزایش ۲۰۰۰۰ واحدی موضوع تفاهمنامه تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، چهارمین جلسه شورای راهبردی تفاهم‌نامه مسکن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح، سی و یکم شهریورماه با حضور، وزیران راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و معاونان وزیر راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

    در ابتدای این جلسه، گزارشی از اقدامات انجام‌شده بر اساس محورهای این تفاهمنامه ارائه و عنوان شد که تاکنون، توافقات لازم برای استفاده نیروهای مسلح از ظرفیت چهار هزار و 623 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی، انجام شده است؛ همچنین در اجرای مفاد تفاهمنامه تاکنون به تعداد 22 هزار و 380 واحد مسکونی در شهرهای جدید و 15 هزار و 655 واحد در بافت فرسوده ظرفیت ساخت و واگذاری مسکن برای نیروهای مسلح ایجاد شده است.

    وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه 15 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در کشور وجود دارد، گفت: این واحدها می‌تواند مورد استفاده نیروهای مسلح قرار گیرد.

    قیمت زمین، کمبود اراضی مورد نیاز در برخی استان‌ها، ضرورت معرفی پروژه‌های جدید به نیروهای مسلح، استفاده از ظرفیت پروژه‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید و استفاده از ظرفیت بافت‌ فرسوده برای تحقق مفاد تفاهمنامه از جمله مسائلی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف تفاهمنامه از 100 هزار واحد مسکونی به 120 هزار واحد خبر داد و گفت: مجموع اراضی مورد نیاز برای ساخت و احداث این واحدها تامین شده و 26 هزار واحد نیز در مرحله شروع عملیات اجرایی است.

    دریادار حبیب‌اله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌‌‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران از جمله حاضران در این جلسه بودند.

    تفاهم‌نامه احداث 100 هزار واحد مسکونی بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تیرماه 1398 با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و امیرسرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار