مدیران خودروعصر اعتبار

با امضای تقاهم نامه شرکت عمران و کانون پرورش فکری؛

کانون پرورش فکری به کودکان شهرهای جدید خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد

عصر ساختمان- تفاهم نامه همکاری ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به کودکان و نوجوانان ساکن شهرهای جدید بین شرکت عمران شهرهای جدید و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به امضا رسید.

کانون پرورش فکری به کودکان شهرهای جدید خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه مراکز و ارائه خدمات ویژه آموزشی و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای جدید با هدف تحقق عدالت آموزشی و فرهنگی، تحقق توسعه اجتماعی و فرهنگی و رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان در این مناطق، بین شرکت عمران شهرهای جدید به نمایندگی حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایندگی فاضل نظری مدیرعامل کانون برگزار شد.

    شرکت عمران شهرهای جدید طبق این تفاهم نامه متعهد می‌شود ضمن مشارکت در احداث و تجهیز ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین سیاستگذاری جهت بهره برداری از این کانون‌ها در مناطق مذکور، فضای موقت برای شروع فعالیت کانون‌های پرورش فکری را در اختیار این مجموعه قرار دهد.

    کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در مقابل موظف است ضمن مشارکت در احداث و تجهیز ساختمان‌های کانون و تأمین نیروی انسانی به برگزاری رویدادهای کودک محور و تولید محتوای ویژه کودکان و نوجوانان، به بهره برداری خلاق و ویژه از مراکز کانون بپردازد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی طی سخنرانی در این مراسم شهرهای جدید را بزرگترین تجربه شهرسازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور دانست و گفت: در حال حاضر با واقعیتی موجود مواجه هستیم؛ شهرهایی که دارای ساکنان بسیار بوده و ساخت آنها از لحاظ کالبدی به اتمام رسیده ولی اجتماع آنها به معنای واقعی شکل نگرفته است.

    وی در ادامه افزود: ایجاد شهر به معنای اجتماع و جامعه‌ای منسجم در عرصه‌های گوناگون در شهرهای جدید کار بسیار دشواری است، مجموعه ما در این مسیر قصد اجتماع سازی ندارد ولی اقدامی که در اولویت خود قرار داده است فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای شکل گیری اجتماع و هویت در این مناطق خواهد بود.

    طاهرخانی با اشاره به سکونت فعلی جمعیت متنوع از لحاظ فرهنگی در شهرهای جدید کشور تأکید کرد: بر اساس آمار موجود شهرهای جدید دارای جمعیت بسیار جوانی است که ما باید بتوانیم پاسخگوی نیازهای فرهنگی آنها باشیم، از سوی دیگر حضور کودکان در این نواحی بسیار ملموس است که اگر فضا و زیرساخت لازم برای آموزش آنها فراهم نشود شاید در مسیر نامناسبی قرار گرفته و آینده خود و سرزمین را تهدید کنند.

    این مقام مسئول در این خصوص اضافه کرد: ایجاد مراکز محلات به عنوان هسته اجتماعی شهرها موضوع دیگری است که شرکت عمران شهرهای جدید در این دوره مورد توجه قرار داده است، محلی که شهروندان به صورت مرتب یکدیگر را در آن ملاقات کرده و امکان آشنایی شأن فراهم می‌شود و به تدریج جامعه مدنظر تشکیل می‌شود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به این نکته که متأسفانه بنای عمومی فاخری پس از پیروزی انقلاب در کشور احداث نشده است گفت: ساخت بنا به هویت بخشی اجتماع و شهر کمک می‌کند، در این راستا امیدواریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر بناهای فرهنگی در شهرهای جدید دارای ارزش فرهنگی فاخر بوده و نقش معماری ماندگاری از این دوره برجای بگذارد.

    مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین طی سخنانی در این مراسم توجه مجموعه شهرهای جدید به بحث معماری فراتر از یک اقدام فیزیکی و کالبدی را امری ارزشمند تلقی کرد و گفت: در شرایط فعلی تنها به گذران زندگی توجه شده و تعریف صحیحی از آینده وجود ندارد؛ این در حالی است که آینده برای افرادی که آثار فرهنگی و هنری از خود برجای می‌گذارند بسیار قابل اهمیت است.

    به گفته وی توجه مجموعه شهرهای جدید به زیرساخت اجتماعی و نگاه جامع، نافذ و روشن آنها به مقوله فرهنگی خبر بسیار خوش و دارای اهمیتی بوده و سرمایه گذاری آنها در این حوزه بسیار قابل تقدیر و تشکر است.

    نظری در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه ریشه اصلی تمامی مشکلات کشور در حوزه فرهنگ دیده می‌شود گفت: اگر امروز تصمیمی اخذ شده و آینده در مسیری مشخص قرار می‌گیرد، قطعاً این جهت بخشی تحت تأثیر همین فرهنگ و جامعه اتفاق افتاده است.

    این مقام مسئول در پایان این اتفاق را برگ زرینی در تجربه‌های موفق حوزه فرهنگی و اجتماعی کشور قلمداد کرد و افزود: بدون شک این اقدام نشان از نگرش بالغ و کامل مجموعه شهرهای جدید به حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد.

    حسین ایمانی جاجرمی مشاور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در امور اجتماعی نیز با حضور در این جلسه وجود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مکانی برای آگاهی بخشی کودکان از محیط پیرامون و سطح استاندارد جدیدی از زندگی دانست و گفت: این شانس باید در اختیار تمامی کودکان کشور قرار بگیرد، زیرساخت مذکور باید در شهرهای جدید نیز فعال شده و شهروندان از آن برخوردار باشند.

    وی در ادامه با تأکید بر اینکه تکمیل فضاهای روبنایی در سایت مسکن مهر شهرهای جدید باید تکمیل شود گفت: بسیار خوشحالم که امروز ساخت کتابخانه به عنوان یک نهاد اجتماعی در اولویت مجموعه شهرهای جدید قرار گرفته که می‌تواند شبکه ای از روابط را بین شهروندان شکل دهد.

    زهره داوودپور عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 7 سال ابتدایی زندگی کودکان به عنوان مهمترین سال‌ها برای شکل گیری شخصیت محسوب می‌شود گفت: با توجه به اینکه شهرهای جدید دارای جمعیتی جوان هستند این مسئله برای مجموعه شرکت عمران بسیار مهم به شمار می‌رود؛ به همین دلیل ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی در اولویت امور قرار گرفته است.

    به گفته داودپور شهر سالم دارای مشارکت مردمی است و هیچکس در این فرآیند مهمتر از فرزندان و کودکان نخواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: ما در شهرهای جدید فضا و زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی را ایجاد کرده و تلاش داریم تا از همکاری بین بخشی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهایت استفاده را در جهت ارتقای شهرها و شهروندان ببریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو