مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

طرح جامع شهر جدید تابناک تصویب شد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح جامع شهر جدید تابناک به تصویب رسید.

طرح جامع شهر جدید تابناک تصویب شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری، سه موضوع در ارتباط با شهرهای جدید مطرح و تصویب شد.

    وی افزود: طرح جامع شهرجدید تابناک در شهرستان لامرد، با جمعیت پذیری 54 هزار نفر در محدوده 677 هکتار و حریم 2607 هکتار برای تامین مسکن و خدمات پشتیبان منطقه ویژه صنعتی انرژی بر و شهرک صنعتی به کارفرمایی شرکت عمران شهرجدید صدرا توسط مهندسین مشاور آمود تهیه شده است.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: این طرح پس از تصویب کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان، همچنین تایید کمیته فنی شورای عالی در جلسه شورای عالی به اتفاق آرا تصویب شد. تخصیص آب به میزان 3.98 میلیون مترمکعب از وزارت نیرو ، همچنین کلیه استعلام های لازم از مراجع ذیربط اخذ شده است.

    طاهرخانی همچنین از تصویب طرح توسعه پارک علم و فناوری شهر جدید پردیس با مساحت  327 هکتار در حریم شهر جدید پردیس خبر داد و گفت: پارک فناوری پردیس، بزرگ ترین پارک فناوری ایران در راستای نقش و عملکرد مصوب شهرجدید و توسعه فعالیت های اشتغالزا بر پایه  دانش و فناوری توسعه می یابد.

    وی خاطرنشان کرد: تاسیس شهر جدید تابناک در 23 بهمن ماه 1396 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده بود که امروز  طرح جامع این شهر به تصویب رسید.

    به گفته طاهرخانی، در حال حاضر 21 شهر جدید در مرحله سکونت و مطالعات وجود دارد که دو شهر تیس و ایوانکی به تازگی مصوب شده است. جمعیت 20 شهر جدید دارای سکنه تا پایان سال 1398 بالغ بر یک میلیون و 34 هزار و 395 نفر بوده که بر اساس مطالعات در پایان سال 1399 از یک میلیون و 100 هزار نفر گذر خواهد کرد. تا پایان سال 1398 در بین شهرهای جدید، پرند با 159 هزار و 350 نفر بیشترین تعداد جمعیت را دارد و پس از آن شهر جدید اندیشه با 131 هزار و 394 نفر و شهر جدید صدرا با 122 هزار و 226 نفر قرار دارند.

    به گزارش ایسنا، امروز همچنین شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ضمن بررسی مسایل و چالش های شهرک نمونه گردشگری زرندیه، مقرر کرد، با اقدام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محدوده منطقه ویژه زرندیه به 310 هکتار کاهش یابد و مابقی اراضی در انطباق با دستورالعمل جدید شهرک سازی مصوب 1399.2.8 شورای عالی به عنوان شهرک تخصصی اقامتی پیگیری و طرح جامع مربوط ، پس از بررسی طرح در کمیته فنی به تصویب شورای عالی برسد.

    شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با تاکید وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای عالی مصوب کرد طرح تفصیلی کلیه شهرهای کشور با قید فوریت تهیه و تصویب شود. سند پهنه بندی حریم شهرها، همراه با طرح جامع تهیه و تصویب شود. همچنین برای سایر شهرها، سند پهنه بندی حریم با قید فوریت تهیه و به تصویب برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو