مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان امور مالیاتی مطرح کرد؛

ابهام در خالی بودن ۱۰۹ هزار واحد مسکونی

عصر ساختمان- خانی گفت: هنوز خالی بودن ١۰٩ هزار واحد مسکونی به طور کامل محرز نشده است.

ابهام در خالی بودن ۱۰۹ هزار واحد مسکونی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا خانی معاون فناوری‌های نوین سازمان امور مالیاتی درباره جزییات ارسال فهرست خانه‌های خالی به  این سازمان اظهار کرد: ١۰٩ هزار واحد خانه خالی را شناسایی کرده‌ایم که خالی بودن ٢ هزار و 5٧4 خانه به طور قطع محرز شده اما باقی موارد حدود ١۰5  هزار واحد است که هنوز توسط مالکانی که به آن‌ها پیامک ارسال شده، تعیین تکلیف نشده‌اند.

    معاون فناوری‌های مالیاتی تصریح کرد: این در حالی است که هنوز  ١۰٩ هزار واحد خانه خالی قطعی به ما اعلام نشده است. آماری که وزارت راه و شهرسازی در سامانه املاک و اسکان اعلام کرده‌ است ٢ هزار و 5٧4 واحد خانه خالی است که تلاش می‌کنیم، اطلاعات تکمیلی و آدرس دقیق را داشته باشیم تا ارزش گذاری انجام شود و مطالبه مالیاتی صورت بگیرد. باقی واحد‌ها موارد‌ی هستند که از طرف مالکان تعیین تکلیف نهایی نشده‌اند و مشکوک به خالی بودن هستند.

    شناسایی خانه‌های خالی برابر قانون با وزارت راه است
    او با اشاره به زمان تعیین تکلیف ١۰5 هزار واحد خالی گفت: منتظر هستیم وزارت راه و شهرسازی فرایند لازم را انجام دهد و بعد در اختیار ما قرار بدهد چرا که هنوز فهرست اول که شامل  ١۰٩ هزار خانه خالی است به طور کامل برای ما محرز نشده است.

    خانی گفت: مجلس در اصلاحاتی که انجام می‌دهد امکانات تکمیلی را در قانون پیش بینی می‌کند که بازدارندگی بیشتری داشته باشد. ٢ هزار و ٧54 نفر مواردی است که افراد خود اظهار‌ی کرده‌اند. نرخ جرایم خالی ماندن خانه‌ها  بیشتر شده  است و در قانون مجلس پیگیری می‌شود تا نسبت به گذشته افزایش داشته باشد ولی میزان  آن  فعلا نهایی نشده است.

    این مقام مسئول درباره شناسایی احتکار خانه‌های خالی هم گفت: شناسایی و احراز خانه‌های خالی برابر قانون با وزارت راه و شهرسازی است، البته اطلاعات تکمیلی را در اختیار این وزراتخانه قرار داده‌‌ایم و تلاش کرده‌ایم که دستگاه‌های اجرایی مرتبط را برای همکاری تشویق کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار