مدیران خودروعصر اعتبار

یک متر ساختمان برای اراکی‌ها چقدر تمام می شود؟

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: در حال حاضر هزینه ساخت هر متر بنا در اراک بین سه تا چهار میلیون تومان است.

یک متر ساختمان برای اراکی‌ها چقدر تمام می شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بهروز عسگری اظهار کرد: قیمت مصالح ساختمانی به سبب افزایش نرخ ارز در حال افزایش است و  این امر در قیمت تمام شده مسکن نقش بسزایی دارد.

    وی افزود: عوارض شهرداری، تعرفه نظام مهندسی و قیمت مصالح ساختمانی نسبت به سال 97 افزایش قابل توجهی داشته که این افزایش قطعا در افزایش قیمت مسکن تاثیر چشمگیری خواهد داشت. در سال گذشته هزینه شهرداری، نظام مهندسی و  تامین اجتماعی جهت ساخت ساختمان پنج طبقه به همراه پیلوت حدود 80 میلیون تومان بود که در حال حاضر به حدود 250 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک با اشاره به قیمت برخی اقلام اولیه ساخت ساختمان تصریح کرد: قیمت میلگرد از شش هزار تومان در نیمه دوم سال قبل به 13 هزار تومان، بتن 350 عیار از 60 هزار تومان به 185 هزار تومان، سیمان پاکتی از 8 هزار و 500 تومان به 18 هزار و 500 تومان، سفال 10 در 20 از دانه‌ای 300 تومان به هزار تومان، فوم سقف از 21 هزار تومان به بیش از 45 هزارتومان، ماسه از تنی 45 هزار تومان به 100 هزارتومان و سنگ پشت کار نمای حاجی آباد از 35 هزار تومان به 120 هزار تومان افزایش داشته است.

    وی خاطرنشان کرد: آجر یکی از اصلی‌ترین مصالح ساختمانی است که با ترکیب سیمان، دیوارهای خانه‌ها را تشکیل می‌دهد. با توجه به اصلاح کیفیت ساختمان‌ها، اکنون سازندگان ساختمان برای پیشرفت در انجام پروژه و بهینه سازی مصرف انرژی از آجرهای سفالی استفاده می‌کنند که قیمت هر عدد سفال 15 در 20 از 520 تومان به هزار و 500 تومان، سفال فوم دار 15 در 40 از دو هزار و 200 تومان به چهار هزار و 600 تومان و آجر سفال تیغه فومدار 15 در 20 از 580 تومان به هزار و 200 تومان افزایش قیمت داشته است.

    عسگری ادامه داد: همچنین قیمت کارگر روزمزد از روزی 80 تومان به حدود 180 هزار تومان و مزد بنای حرفه‌ای از روزی 180 هزار تومان به 250 هزار تومان و بیشتر افزایش داشته است. در حال حاضر ساخت هر متر ساختمان بین سه تا چهار میلیون تومان تمام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار