مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان:

نیاز بخش مسکن در روستاهای همدان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ فقره است

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: نیاز بخش مسکن در روستاهای شهرستان همدان ۳ هزار و ۵۵۷ فقره است.

نیاز بخش مسکن در روستاهای همدان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ فقره است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس  ، حسن ظفری ظهر امروز در کارگروه امور زیربنایی و تأمین مسکن شهرستان همدان با اشاره به اینکه وقتی سلایق در فرآیند کارها ورود پیدا می‌کند باعث می شود مردم از برنامه‌های دولت بی‌بهره بمانند، اظهار کرد: نظرات و سلایق محترم هستند ولی نباید آنها را در فرآیند برنامه‌هایی که جنبه ملی دارند به کار برده شوند.

    وی با بیان اینکه تاکنون براساس سهمیه مصوب 11 هزار و 839 فقره سهمیه به شهرستان همدان تحت عنوان بهسازی و نوسازی مسکن با رقم 117 میلیارد و 835 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است، اظهار کرد: از این میزان 10 هزار و 645 متقاضی به بنیاد مسکن استان همدان مراجعه کرده‌اند.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه از 10 هزار و 645 متقاضی 9 هزار و 577 فقره موفق به معرفی نظام بانکی شدند، افزود: از این تعداد نیز 8 هزار و 793  فقره موفق به اخذ قرارداد شده‌اند که از این میزان 7 هزار و 797 مالک نیز موفق به اخذ پایان کار از مجموعه اجرایی و عمرانی شدند.

    وی با بیان اینکه در روستاهای شهرستان همدان 27 هزار و 695 خانوار وجود دارند که 24 هزار و 138 خانه زندگی می‎کنند، ادامه داد: نیاز بخش مسکن در روستاهای شهرستان همدان 3 هزار و 557 فقره است تا خانوار با تعداد واحد مسکونی همسان شود.

    ظفری با بیان اینکه هدفگذاری شده تا افق 1404 شاخص بهسازی مسکن روستایی باید به مرز 70 درصد برسد، افزود: امروز در شهرستان شاخص بهسازی مسکن روستایی 40 درصد است و باید در مدت 6 یا 7 سال 30 درصد باقی مانده محقق شود که قسمتی از این هدفگذاری در برنامه کاری سال 95 تعریف شده است.

    وی با بیان اینکه برنامه کاری امسال به مصوبه اخیر مصوب هیأت دولت برمی‎گردد، افزود: میزان تسهیلات 15 میلیون تومان دیگر پاسخگوی تولید مسکن روستایی نیست که این 15 میلیون به 20 میلیون برای واحدهایی که قرار است در جاسازی اتفاق بیفتد افزایش پیدا کرده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه اصل و سود پرداخت تسهیلات را دولت تقبل کرده است، ادامه داد: نظام بانکی در رابطه با پرداخت تسهیلات مسکن روستایی نمی‎تواند الگویی را در شهرستان و استان تعریف کند.

    وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تضمین تسهیلات با یک یا دو کارمند از سوی نظام بانکی تعریف می‌شد اما اکنون اخذ سفته زنجیره‌ای به عنوان ضمانت در مصوبه دولت به تصویب رسیده است، افزود: منتظریم در 45 روز آینده سهمیه استان‌ها اعلام و با بانک‌‎های عامل هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

    ظفری با بیان اینکه قصد مدیریت زمان را داریم چراکه در همدان از آبان ماه امکان کار عمرانی و اجرایی وجود ندارد، بیان کرد: می‎توان پیش از رسیدن سرما زمان را مدیریت کرده و کارهای اداری، تهیه نقشه و سیر معقول را سپری کرد تا پروانه در اختیار متقاضی قرار داده شود.

    وی با بیان اینکه باید آماده بود تا به محض آمادگی نظام بانکی همه و یا حداقل 60 درصد سرمایه را بگیریم، افزود: بنیاد مسکن برای نوسازی مسکن روستایی در شهرستان همدان یک‎هزار و 800 فقره سهمیه پیش‎بینی کرده که 33 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات را شامل می‎شود.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه برای 750 فقره تسهیلات 20 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: سهمیه تسهیلات 18 میلیون تومانی نیز یک‎هزار و 50 فقره است.

    وی با بیان اینکه رعایت مقررات ملی ساختمان به عنوان خطوط قرمز ما تلقی می شود و امیدواریم با همدلی و همراهی اجرای مقررات ملی ساختمان را به عنوان قانون در شهرستان نهادینه کنیم، افزود: مسکن معیشت‌محور نیز به عنوان پایلوت پیشنهاد شده، اما هنوز منابع اعلام نشده است.

    ظفری در ادامه در مورد استفاده از قیر اعتباری، گفت: مأمن خوبی در لایحه قانون سال 94 پیش بینی شده بود و استان همدان استفاده خوبی از این مامن داشت.

    وی با بیان اینکه روستاهای خوبی از قیر اعتباری بهره‌مند شدند، اظهار کرد: سال گذشته موضوع معادل‎سازی به نوعی مد نظر بود اما در سال 95 به شکل محدود می‎توان از قیر اعتباری در معادل‏‎سازی استفاده کرد.

    مدیرکل بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه در استان همدان تا امروز افزون بر 558 روستا عملیات عمرانی و اجرایی در قالب فاز یک بهسازی آغاز شده است، افزود: عملیات عمرانی و اجرایی 212 روستا نیمه تمام مانده است.

    وی با بیان اینکه 346 پروژه عملیات اجرایی و عمرانی بهسازی روستاها خاتمه یافته است، ادامه داد: شاخص برخوداری از فاز یک طرح هادی در استان همدان 60 درصد و در کشور 38 درصد است.

    ظفری با بیان اینکه 209 فقره آبگرمکن خورشیدی برای استان سهمیه داده شده که 30 مورد سهمیه شهرستان همدان است، افزود: هزینه هر آبگرمکن یک‎میلیون و 800 یا یک‎میلیون و 900 هزار تومان در نظر گرفته شده که قسمتی به عنوان یارانه پرداخت می‎شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار