مدیران خودروعصر اعتبار

لیست رزرو مسکن ملی آماده ورود باشد

عصر ساختمان- طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا پایان آذرماه برای واریز وجه فرصت دارند و در صورتی که اقدام نکنند حذف خواهند شد و از لیست ۷۰ هزار نفره رزرو جایگزین آنها می شود؛ همچنین قرار است به زودی ثبت نام دور دوم انجام شود

لیست رزرو مسکن ملی آماده ورود باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با وجود هشدارهای متعدد هنوز 61 درصد متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن نسبت به افتاح حساب اقدام نکرده اند. در صورتی که این افراد در سراسر کشور تا پایان آذرماه تعیین تکلیف نشوند از این پروژه کنار گذاشته خواهند شد. این خبر را محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به نقل از اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است.

    در صورت عدم واریز آورده متقاضیان اولیه ابتدا از لیست 70 هزار نفری رزرو جایگزین آنها خواهد شد. همچنین بنا به گفته محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی تا پایان آذرماه برای ثبت نام دور دوم تصمیم گرفته می شود.

    بر اساس آخرین آمار تا پایان آبان ماه 158 هزار و 296 نفر از متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور در بانک مسکن اقدام به افتتاح حساب کرده و حدود 100 هزار نفر بخش­‌هایی یا همه قسمت اول آورده نقدی حدود 40 میلیون تومان را واریز کرده‌اند. یعنی میزان افتتاح حساب 39 درصد و میزان واریز وجه 25 درصد از کل ظرفیت 400 هزار نفری بوده است.

    مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن اواخر اسفندماه سال گذشته انجام شد که 1.6 میلیون نفر نام نویسی کردند و خردادماه 470 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. بعضی افراد هم که پیش از آن ثبت نام کرده بودند از اسفندماه سال گذشته از تایید خود مطلع هستند. از آن زمان تا پایان آبان ماه 1399 تعداد 158 هزار نفر افتتاح حساب و حدود 100 هزار نفر واریز وجه داشته اند که با 400 هزار واحد اقدام ملی و بیش از 400 هزار واحد تعریف شده براساس تفاهم نامه با دستگاههای دولتی که جمعا بیش از 800 هزار واحد می شود تناسبی ندارد.

    به گزارش ایسنا، شهریوماه 1398 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه 400 هزار واحدی به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان 1399 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک  و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تمدید شده است. در صورت  عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار