مدیران خودروعصر اعتبار

با فروش زمین ٣٦٢٣ متری دماوند؛

گام نخست عرضه املاک وزارت دفاع در بورس کالا محکم برداشته شد

عصر ساختمان- مراسم عرضه ملک وزارت دفاع در بورس کالای ایران صبح امروز با حضور رضا محتشمی پور قائم مقام بورس کالای ایران، ایمان عسکری زاده دبیر هیات اجرای فروش املاک وزارت دفاع، امیر عالمی کارشناس بورس و تامین مالی وزارت دفاع و مدیران ارشد بورس کالای ایران و چند شرکت کارگزاری برگزار شد که در پایان نخستین ملک وزارت دفاع با موفقیت مورد معامله قرار گرفت.

گام نخست عرضه املاک وزارت دفاع در بورس کالا محکم برداشته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، در ابتدای این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، رضا محتشمی پور قائم مقام بورس کالای ایران شهادت دانشمند هسته ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، شهید محسن فخری زاده را تسلیت گفت.

    محتشمی پور با بیان آنکه پیشگامی وزارت دفاع در جهت عرضه املاک و اراضی خود در بورس کالا آغاز حرکتی ارزشمند و مثبت برای آشنایی و ترغیب سایر دستگاه های دولتی به شمار می رود، گفت: همراهی و همکاری وزارت دفاع طی هفته های اخیر، شرایط را برای عرضه نخستین ملک این وزارتخانه بر تابلوی بورس کالا هموار کرد که با انجام نخستین معامله، امیدواریم این عرضه ها توسعه یابد و خط راهنمایی برای بهره گیری سایر دستگاه ها از این ظرفیت ایجاد شده در بورس کالا باشد.

    قائم مقام بورس کالای ایران با بیان اینکه برای عرضه املاک در بورس کالا دو فاز عملیاتی وجود دارد، اظهار داشت: نخستین فاز، تدوین مقررات تا پذیرش کالا است که در این مسیر امکان بروز ابهام هایی وجود دارد که بورس کالا با همراهی عرضه کننده ملک، این بخش را پیش می برد. فاز دوم نیز به اقدامات پس از پذیرش ملک برمی گردد که در این حوزه، موضوع بازاریابی با همکاری عرضه کننده اهمیت دارد. در واقع اگر شرایطی مهیا شود تا با همراهی عرضه کنندگان، تابلوی املاک و مستغلات بورس کالا به فعالان بازار زمین و مسکن معرفی شود، توسعه معاملات املاک در بورس کالا با سرعت به مراتب بیشتری رقم می خورد.

    محتشمی پور در پایان تصریح کرد: در آغاز راه اندازی هر معاملاتی، موانع و کندی هایی بروز می کند که امری طبیعی است اما به مرور و با توجه به اینکه ظرفیت ایجاد شده در بورس کالا، بار تمهیدات اجرایی فروش املاک و اراضی را از روی دوش نهادهای دولتی برمی دارد و یک روند آسان، کوتاه و شفاف را جایگزین مزایده های طولانی و هزینه بر می کند، در آینده شاهد اقبال به این کانال و بستر جدید معاملاتی املاک خواهیم بود.

    ارزش 2000 میلیارد تومانی فروش سالانه املاک وزارت دفاع

    در ادامه این مراسم، ایمان عسکری زاده دبیر هیات اجرای فروش املاک وزارت دفاع با ابراز تسلیت و گرامیداشت شهادت دانشمند هسته ای، شهید محسن فخری زاده اعلام کرد که بی شک راه و اهداف آرمانی و علمی شهید محسن فخری‌زاده ادامه خواهد یافت.

    عسکری زاده در ادامه ضمن قدردانی از مجموعه بورس کالا به دلیل همکاری و تلاش های هفته های اخیر، گفت: وزارت دفاع سالانه بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان فروش املاک و اراضی دارد که برای تسریع و بهبود فرآیند فروش، نیاز به اتاقی شیشه ای و شفاف بورس کالا احساس می شود.

    وی با بیان اینکه روند مزایده های فعلی فروش املاک نیز در سلامت کامل انجام می شود، اما برای تحقق این سلامت معاملاتی، مسیری چند مرحله ای و طولانی طی می شود، گفت: معامله امروز زمین وزارت دفاع در بورس کالا به عنوان پایلوت صورت گرفت و قصد داریم طی هماهنگی با مسوولان و کمیته مربوطه در وزارت دفاع، میزان عرضه های املاک و اراضی وزارتخانه در بورس کالا را افزایش دهیم.

    دبیر هیات اجرای فروش املاک وزارت دفاع ادامه داد: با توجه به وجود نظم و مقررات دقیق در حوزه ارائه مدارک و پذیرش املاک در بورس کالا، نیازمند مهیا کردن یکسری شرایط هستیم که البته زمانبر نیست و طی تعامل با بورس کالا به زودی اجرایی می شود.

    احتمال دستور وزیر دفاع برای عرضه کل املاک در بورس کالا

    امیر عالمی کارشناس بورس و تامین مالی وزارت دفاع نیز در ادامه این مراسم گفت: با توجه به آنکه امروز نخستین فروش ملک وزارت دفاع در بورس کالا تجربه شد و وزارت دفاع با فرآیند عرضه املاک در بورس یعنی ارائه مدارک، پذیرش و معامله، آشنا شد به زودی شاهد عرضه های بعدی وزارتخانه در بورس کالا خواهیم بود.

    به گفته عالمی امکان دارد که با اعلام مزایای ورود املاک و اراضی وزارت دفاع به بورس کالای ایران از جمله شفافیت بالا و برتری های زیاد به نسبت مزایده های سنتی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دستور عرضه کل املاک و اراضی این وزارتخانه در بورس کالا را صادر کند.

    ثبت معامله زمین دماوند

    امروز راس ساعت 9 و 30 دقیقه ملک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح واقع در شهرستان دماوند-دشت مشاء به مساحت ٣٦٢٣ مترمربع و با قیمت پیشنهادی 130میلیارد ریال روی تابلوی بورس کالای ایران رفت که این ملک با قیمت پایه به فروش رسید.

    براساس اطلاعیه بورس کالای ایران، قیمت پایه پیشنهادی این زمین در حالی 130 میلیارد ریال اعلام شد که تضمین متقاضیان خرید برای شرکت در حراج مبلغ 3.9 میلیارد ریال معادل سیصد و نود میلیون تومان (3 درصد قیمت پیشنهادی فروشنده) به صورت واریز وجه نقد یا تودیع ضمانت نامه بانکی در نظر گرفته شده بود. نوع تسویه این عرضه به صورت نقدی و اعتباری بوده و خریدار به عنوان برنده حراج، ظرف 10 روز کاری بعد از تاریخ انجام معامله فرصت دارد 40 درصد بخش نقدی را به حساب عملیاتی بورس کالا واریز کند. براساس شرایط مندرج در اطلاعیه عرضه این ملک در خصوص مهلت و نحوه تقسیط و وثایق مورد نیاز توسط خریدار، در مرحله دوم نیز برنده حراج باید معادل 40 درصد از ثمن معامله را ظرف مدت حداکثر 90 روز پس از تنظیم مبایعه نامه و همزمان با تحویل ملک به خریدار واریز نماید. در مرحله سوم نیز معادل 20 درصد از ثمن معامله ظرف مدت حداکثر 180 روز پس از تنظیم مبایعه نامه و همزمان با انتقال سند مالکیت به نام خریدار باید از سوی برنده حراج به فروشنده پرداخت شود.

    سررسید تحویل نیز 90 روز پس از تنظیم مبایعه نامه و ارایه سند تسویه خارج از پایاپای اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار