مدیران خودروعصر اعتبار

هشدار رییس اتحادیه به معامله گران این روزهای مسکن

عصر ساختمان:رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: افرادی که این روزها در بحبوحه نقل و انتقالات اقدام به خرید یا اجاره مسکن می کنند دقت داشته باشند که حتما کد رهگیری را از مشاوران املاک درخواست کنند و بدون کد رهگیری به هیچ عنوان قرارداد نبندند.

هشدار رییس اتحادیه به معامله گران این روزهای مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، حسام عقبایی ، اظهار کرد: بر اساس تبصره 1 بند 5 و بند 3 مصوبه هیات وزیراین اخذ کد رهگیری برای کلیه مشاوران املاک سراسر کشور اجرایی، قطعی و لازم الاجرا است و تخطی از این اقدام جرم محسوب می شود.

    وی افزود: به مردم عزیز توصیه می کنیم به منظور بالا بردن ضریب اطمینان برای همه قرارداها اعم از خرید، فروش، رهن، اجاره، صلح و هبه حتما کد رهگیری اخذ کنند؛ زیرا کد رهگیری باعث می شود تا کسی نتواند یک خانه را به چند نفر بفروشد یا به چند نفر اجاره دهد.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: چنانچه مشاور املاکی نسبت به ارایه کد رهگیری قصور کند ما با او برخورد می کنیم. در این خصوص هموطنان در سراسر کشور می توانند با شماره 7334 تماس بگیرند و موارد تخلف را به ما گزارش دهند.

    عقبایی با بیان اینکه دفاتر مشاور املاک حق دریافت هیچگونه مبلغ اضافه بابت کد رهگیری ندارند، افزود: مشاوران املاک بجز مبلغ کمیسیون نباید مبلغ اضافه ای دریافت کنند. مبلغ کمیسیون نیز در نقاط مختلف کشور متفاوت است.

    وی اظهار کرد: مبلغ کمیسیون خرید و فروش در شهر تهران تا سقف 500 میلیون تومان نیم درصد و از 500 میلیون تومان به بالا 25 صدم درصد از هر طرف معامله است. درخصوص اجاره هم باید یک چهارم اجاره ماهیانه از هر طرف معامله به اضافه 9 درصد ارزش افزوده مبلغ کمیسیون اخذ شود.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور وضعیت بازار اجاره را باثبات توصیف کرد و به ایسنا گفت: خوشبختانه ثبات نسبی در بازار اجاره حاکم است و پیش بینی می شود این روند تا پایان شهریور که اتمام فصل جابه جایی است ادامه یابد. رشد اجاره بها نیز همانطور که قبلا گفتم حدود 10 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار