مدیران خودروعصر اعتبار

اجاره های نجومی دربازار آشفته مسکن

عصر ساختمان- با پیشروی بازار اجاره آپارتمان های مسکونی در فصل تابستان، هم اکنون حجم بیشتری از فایل های اجاره به متقاضیان بازار مسکن عرضه می شود.

اجاره های نجومی دربازار آشفته مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اقتصادایران، در شرایطی که بازار اجاره مسکن امسال حدود یک ماه زودتر از سال‌های قبل یعنی در اردیبهشت ماه وارد فصل طلایی جابه‌جایی‌ها شد، هم اکنون مستاجران شاهد افزایش حجم فایل‌های آپارتمان‌های اجاره‌ای در بنگاه‌های مسکن هستند و به این ترتیب در حال حاضر شرایط بهتری نسبت به یک تا دو ماه اخیر از نظر تنوع واحدهای اجاره‌ای در بازار مسکن حاکم شده است.

    بازار اجاره مسکن که امسال به دلیل یک تغییر عمده در اقتصاد کلان یعنی کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی نوعی نسبت نامتوازن بین مبلغ ودیعه و اجاره ماهانه را تجربه کرد، در حالی هم اکنون به روزهای پایانی تیرماه رسیده است که فایل‌های متنوعی با شرایط گوناگون پرداخت از سوی موجران به مستاجران پیشنهاد می‌شود.

    این در حالی است که طی دو ماه گذشته همزمان با کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی متقاضیان بازار اجاره با مواردی برخورد می‌کردند که در آنها موجران در برابر مبالغ اندک ودیعه یا همان رهن، اجاره بهایی نامتناسب را برای واحدهایشان تعیین می‌کردند تا جایی که اجاره بهای ماهانه یک واحد 50 مترمربعی در مناطق معمولی شهر تهران بعضا از یک میلیون تومان یا بیش از آن نیز عبور می‌کرد.

    اما همان گونه که پیش از این به نقل از کارشناسان بازار مسکن به متقاضیان بازار اجاره توصیه کرده بود، هم اکنون با پیشروی بازار مسکن در فصل تابستان تعداد بیشتر و البته متنوع‌تری از فایل‌های اجاره به بازار مسکن و متقاضیان عرضه شده است. این فایل‌ها در انواع شرایط پرداختی قابل جست‌و‌جو و یافتن هستند و اغلب آنها در روزهای پایانی تیرماه با عبارت «قابل تبدیل»، شرایط منعطف‌تری نسبت به اولین روزهای شروع فصل طلایی در بازار مسکن را برای مستاجران در نظر گرفته‌اند.

    گفتنی است ،این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان با پیشروی بیشتر بازار اجاره مسکن در فصل تابستان می‌توان انتظار داشت فایل‌های اجاره آپارتمان از تنوع بیشتری برخوردار شود. همچنین اجاره بهای مسکن از ابتدای شروع فصل جابه‌جایی‌ها از نیمه اردیبهشت ماه تاکنون نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی نداشته است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند آرامش قیمتی در بازار اجاره تا پایان تابستان ادامه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار