مدیران خودروعصر اعتبار

بانک مسکن در طرح تسهیل تامین مالی بنگاههای تولیدی متوقف مشارکت دارد

عصر ساختمان- مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان ازمشارکت بانک مسکن در طرح تسهیل تامین مالی بنگاههای تولیدی متوقف ویا واحدهایی با فعالیت کمتر از ظرفیت اسمی خبرداد.

بانک مسکن در طرح تسهیل تامین مالی بنگاههای تولیدی متوقف مشارکت دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از شبستان ، حسین حاجی پورامروز(24 تیر)در نشست با خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری مبنی بر ضرورت فعالسازی ظرفیت‌های تولیدی صنایع کوچک و متوسط و ارتقاء توان رقابت پذیری آنها ،و با توجه به سیاستهای دولت  به منظور ایجاد بستر مناسب برای تداوم فعالیت بنگاههای تولیدی و خروج از رکود حاکم با استفاده از ظرفیتهای تولیدی بلا استفاده کشور و با در نظر گرفتن نقش برجسته و بی‌بدیل واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ، گفت :بانک مسکن در راستای  تامین مالی بخشهای اقتصادی مرتبط با مسکن وساختمان کشور،اعم از تولید وعرضه مصالح ساختمانی واحداث مسکن  ، نقش حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط مرتبط با بخش مسکن  از طریق تسهیل در تزریق نقدینگی مورد نیاز این بنگاهها را به عهده گرفته است .

    وی تصریح کرد: بر همین اساس جهت مشارکت این  بانک در طرح تسهیل تامین مالی بنگاههای تولیدی متوقف ویا واحدهایی با فعالیت  کمتر از ظرفیت اسمی،این مدیریت ضمن اعلام امادگی همکاری با کارگروه استانی نسبت به ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی را در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و یا ثابت ،خرید ماشین الات اعم از نو دست دوم ،با نرخ 18درصد وبا رعایت ضوابط ومقررات جاری ذیربط اقدام می کند.

    حاجی پور با بیان اینکه همزمان با  کاهش نرخ سود سپرده ها در سیستم بانکی کشور ، بانک مسکن به طور داوطلبانه نرخ سود تسهیلات حساب صندوق های پس انداز مسکن خود را به میزان دو درصد کاهش داد ادامه داد:بانک مسکن به منظور اجرای سیاست های دولت در خصوص خروج بخش مسکن از رکود اقدام به کاهش نرخ سود تسهیلات حساب صندوق های پس انداز مسکن سه گانه خود یعنی صندوق پس انداز مسکن یکم ،حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان و حساب صندوق پس انداز عادی از 13درصد به 11درصد کرد.

    وی در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود تسهیلات بر میزان بازپرداخت اقساط گفت:با این اقدام مبلغ اقساط پرداختی مشتریان به میزان حدود 10درصد کاهش می یابد به طوری که مشتریان می توانند با دریافت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در سقف های 600 میلیون ریال در شهر سمنان و 400 میلیون ریال در سایر شهر های استان سمنان به ترتیب مبلغ 660 و 440هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت کنند.

    حاجی پور افزایش رونق در بخش مسکن،افزایش انگیزه مردم به استفاده از تسهیلات جهت خرید یا ساخت واحد مسکونی و تقویت رژیم پس انداز در میان مشتریان برای سرمایه گذاری در بخش مسکن را از مزایای کاهش نرخ سود تسهیلات حساب صندوق های پس انداز مسکن بانک مسکن عنوان کرد.

    مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان اضافه کرد: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش مسکن با اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ، نسبت به اعطای تسهیلات ساخت و خرید خانه به زوجین ، تا سقف 120 میلیون تومان در سمنان و 800 میلیون تومان در سایر شهرهای استان با نرخ 11 درصد و با اقساط بلندمدت اقدام  می کند.  

    وی با اشاره به عملکرد بانک مسکن در اعطای تسهیلات افزود: بانک مسکن با 122 هزار میلیارد تومان مانده خالص در قالب 40/5 میلیون پرونده ، بزرگترین پرتفوی تسهیلاتی را در بین شبکه بانکی دارا است.

    به گفته حاجی پور بانک مسکن استان سمنان با مانده تسهیلاتی نزدیک به 2000 میلیارد تومان رتبه اول شبکه بانکی را در پرداخت تسهیلات به خود اختصاص داده است .

    مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان ادامه داد: این بانک با داشتن نسبت مطالبات غیر جاری زیر سه درصد دارای بهترین نسبت از این لحاظ در بین بانکهای کشور است.

    وی با اشاره به وظایف سنگین بانک مسکن در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال جاری در جهت حمایت از بخش تولید و خانه دار کردن مردم استان سمنان ، افزود : در سه ماهه نخست سال جاری مبلغ 287 میلیارد ریال تسهیلات در بخش مسکن به هم استانیهای پرداخت شده که این امار حاکی از رشد 59 درصدی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته است.

    حاجی پور افزود: بانک مسکن در سال جاری و در راستای اجرای برنامه هایی که برای تحقق شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل طراحی کرده، یک مسیر کاملاً ساده و سریع الوصول برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به سازنده ها تدارک دیده که متفاوت از سال های قبل است.

    حاجی پور  با تاکید بر اینکه بانک مسکن هیچ اعتقادی به انسداد وجوه تسهیلات گیرنده ها ندارد، تصریح کرد: هر چند بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ای فعال در بخش مسکن و ساختمان، از جذب منابع نقد فعالان ساختمانی و انتقال حساب آنها به این بانک، استقبال می کند اما این موضوع، شرط پرداخت تسهیلات ساخت مسکن نیست، لیکن مشتریان قدیمی بانک مسکن که دارای مراواده مالی مناسب با بانک بوده اند، در دریافت تسهیلات و استفاده از سبد تسهیلاتی بانک دراولویت قرار خواهند داشت.

    وی ادامه داد:بانک مسکن علاوه بر پرداخت تسهیلات مسکن به دارندگان انواع حساب های پس انداز مسکن و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، پرداخت تسهیلات 110 ، 130 و 150 میلیون تومانی برای ساخت هر واحد مسکونی در تهران و 6 شهر بزرگ، برای مراکز استانها و شهرهای بالاتر از 200 هزار نفر از تسهیلات 90و110و 130 میلیون تومان و شهرهای زیر 200 هزار نفر تسهیلات 70و 90و100 میلیون تومان به ترتیب در 3 بخش سنتی سازی ، صنعتی سازی و استفاده از انتقال تکنولوژی فناوری نوین دیگر را آغاز کرد که در جهت کاهش مصرف انرژی با در نظر داشتن هزینه باقیمانده هر واحد و سایر پارامترها پرداخت می شود.

    مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان افزود:سقف های مذکور در سایر مناطق شهری نیز با توجه به نوع ساخت واحدها ( سنتی، صنعتی و فناوری نوین) متفاوت است.

    وی اضافه کرد: این موضوع چند محور اساسی از محورهای ابلاغی در قالب اقتصادی مقاومتی از جمله ارتقاء بهره وری مصرف انرژی، نگاه ویژه و حمایتی به واحدهای تولیدی متوسط و کوچک بخش مسکن و ساختمان و شناسایی و تمرکز بر فعالیتها و زنجیره های مزیت دار اقتصادی(بنگاه های بزرگ فعال مسکن و ساختمان ) در بر خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار