مدیران خودروعصر اعتبار

راه‌کارهای بانک مسکن برای بازگشت تحرک به بازار مسکن

عصر ساختمان- مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان از افزایش ۵۹ درصدی اعطای تسهیلات مسکن استان در بهار ۹۵ خبر داد.

راه‌کارهای بانک مسکن برای بازگشت تحرک به بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، حسین حاجی‌پور در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های این استان با بیان اینکه بانک مسکن به‌عنوان یک بانک دولتی همواره در خدمات‌دهی به مردم پیشرو بوده اظهار کرد: بانک مسکن بزرگترین بانک تخصصی و توسعه‌ای در کشور است و با تجربه 77 سال خدمت به مردم ایران از تجربیات زیادی در حوزه‌های مالی و ساخت‌وساز برخوردار است.

    وی سهم این بانک در خانه‌دار شدن مردم را تعیین‌کننده ارزیابی کرد و گفت: این بانک تنها در قالب مسکن مهر در دولت‌های دهم و یازدهم با اعطای افزون بر 550 میلیارد تومان تسهیلات بسترهای لازم برای خانه‌دار شدن بیش از دو میلیون خانوار ایرانی را فراهم کرده که سهم استان سمنان از این واحدها بالغ بر 38 هزار واحد مسکونی بوده است.

    مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان با اذعان به اینکه همه متقاضیان چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی از خدمات بانکی بزرگترین بانک تخصصی کشور بهره‌مند می‌شوند افزود: علاوه بر این بانک مسکن بیش از هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز با هدف نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده به متقاضیان ارائه داده است.

    وی با اشاره به نقش تحریم‌های ظالمانه غرب در رکود اقتصادی حاکم بر فضای اقتصادی کشور، تصریح کرد: بانک مسکن در همین راستا با حمایت و پشتیبانی دولتمردان تدبیر و امید گام‌های موثری در راستای ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد تحرک در بازار مسکن کشور برداشته است.

    این مدیر ارشد بانکی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال و راهکارهای دهگانه معظم‌له در خصوص تحقق اقتصادمقاومتی ادامه داد: الزام شعبات این بانک در سراسر کشور به لحاظ کردن یک سیاست انبساطی و ابلاغ آن به سراسر کشور از جمله اقدامات این بانک در راستای تحرک در بازار مسکن و کاهش اثرات ناشی از تحریم‌های ظالمانه امریکا و متحدان آن بر علیه ایران اسلامی است.

    کاهش داوطلبانه نرخ سود در بانک مسکن در دولت یازدهم

    حاجی‌پور به کاهش نرخ سود در دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار کرد: در همین راستا همزمان با  کاهش نرخ سود سپرده‌ها در سیستم بانکی کشور، بانک مسکن به طور داوطلبانه نرخ سود تسهیلات حساب صندوق‌های پس انداز مسکن خود را به میزان دو درصد کاهش داد.

    وی خاطرنشان کرد: بانک مسکن به منظور اجرای سیاست‌های دولت در خصوص خروج بخش مسکن از رکود اقدام به کاهش نرخ سود تسهیلات حساب صندوق‌های پس‌انداز مسکن سه گانه خود یعنی صندوق پس انداز مسکن یکم، حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان و حساب صندوق پس انداز عادی از 13درصد به 11درصد کرد.    

    مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود تسهیلات بر میزان بازپرداخت اقساط اظهار کرد: با این اقدام مبلغ اقساط پرداختی مشتریان به میزان حدود 10درصد کاهش می‌یابد به طوری که مشتریان می توانند با دریافت تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم در سقف‌های 600 میلیون ریال در شهر سمنان و 400 میلیون ریال در سایر شهرهای استان سمنان به ترتیب مبلغ 660 و 440هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت کنند.          

    حاجی پور، افزایش رونق در بخش مسکن، افزایش انگیزه مردم به استفاده از تسهیلات جهت خرید یا ساخت واحدهای مسکونی و تقویت ساز و کار فرهنگ"پس انداز" در میان مشتریان برای سرمایه گذاری در بخش مسکن را از مزایای کاهش نرخ سود تسهیلات حساب صندوق‌های پس انداز مسکن بانک مسکن عنوان کرد و تصریح کرد: علاوه بر این سقف تسهیلات مسکن از محل صندوق مسکن یکم زوجین نیز افزایش یافته است.

    مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان ادامه داد: بانک مسکن در همین راستا به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش مسکن با اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ، به اعطای تسهیلات ساخت و خرید خانه به زوجین ، تا سقف 120 میلیون تومان در سمنان و 80 میلیون تومان در سایر شهرهای استان با نرخ 11 درصد و با اقساط بلندمدت پرداخته است.

    وی از تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات مسکن از محل اوراق ممتاز به زوجین تا سقف 800 میلیون ریال در شهر سمنان و 600 میلیون ریال در سایر شهرهای استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد:

    بانک مسکن به منظور ارایه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان، شرایط پرداخت تسهیلات در قالب اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن وصندوق پس‌انداز مسکن یکم زوجین را تسهیل کرد.

    نادیده گرفتن تاریخ ازدواج در اعطای تسهیلات ازدواج

    این مدیر ارشد بانکی یادآوری کرد: از این پس تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به زوجین بدون توجه به تاریخ ازدواج پرداخت می‌شود.

    شرط ازدواج اول در پرداخت تسهیلات به زوجین از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و همچنین تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم حذف شده است.

    افزایش 59 درصدی اعطای تسهیلات مسکن استان سمنان در بهار 95

    مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان ،از افزایش چشمگیر اعطای تسهیلات مسکن در استان سمنان در بهار 95 خبر داد و با اشاره به عملکرد بانک مسکن در اعطای تسهیلات گفت: بانک مسکن با 122 هزار میلیارد تومان مانده خالص در قالب بیش از 5.40 میلیون پرونده، بزرگترین پرتفوی تسهیلاتی را در بین شبکه بانکی کشور دارا است.

    وی به عملکرد این بانک در استان سمنان پرداخت اظهار کرد: بانک مسکن استان سمنان با مانده تسهیلاتی نزدیک به دو هزار میلیارد تومان رتبه اول شبکه بانکی را در پرداخت تسهیلات به خود اختصاص داده است.

    وی با بیان اینکه بانک مسکن بیشترین تسهیلات را در استان سمنان به مشتریان اعطا کرده است، اضافه کرد: این بانک با داشتن نسبت مطالبات غیر جاری زیر 3 درصد دارای بهترین نسبت از این لحاظ در بین بانک‌های کشور است.

    حاجی‌پور با اشاره به وظایف سنگین بانک مسکن در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال جاری در جهت حمایت از بخش تولید و خانه‌دار کردن مردم این استان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از 287 میلیارد ریال تسهیلات در بخش مسکن به هم استانی‌ها پرداخت شده است که این امار حاکی از رشد 59 درصدی نسبت به 3 ماهه مشابه سال قبل در این استان دارد.

    وی در ادامه از رونمایی از طرح فروش اوراق بهادار به پشتوانه تسهیلات رهنی و انتشار سه هزار میلیارد ریال اوراق رهنی مسکن  برای نخستین بار در سیستم بانکی کشور خبر داد و گفت: این اوراق با سررسید دوساله ونرخ سود 18.5 درصدی  به فروش می رسد.

    مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان با اشاره به اینکه بانک مسکن بانی این طرح است افزود: نقش ضامن و عامل وصول نیز به عهده بانک مسکن است و نقش پذیره‌نویسی و بازارگردانی با شرکت تامین سرمایه بانک و عامل فروش نیز شرکت کارگزاری بانک مسکن است.

    "عید تا عید"طرحی برای تسهیل در نقل و انتقال املاک

    وی همچنین از اجرای طرح عید تا عید از عید فطر امسال تا عید غدیر سال 96 خبر داد و گفت: در این طرح بزرگ بانکی امکان انتقال مانده بدهی بدون واریز درصدی از بدهی و تسهیل در فروش اقساطی و واگذاری سهم‌الشرکه ناشی از تسهیلات مشارکت مدنی بدون سپرده تا سقف 400 میلیون ریال وجود دارد.

    مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان اظهار کرد: این طرح با هدف تامین حقوق شهروندان و تسهیل در نقل و انتقال املاک اجرایی شده است.

    حاجی‌پور ‌گفت: در طول مدت اجرای طرح عید تا عید که از 19 تیرماه امسال آغاز و تا 29 شهریور 96 ادامه دارد، امکان انتقال مانده بدهی بدون واریز درصدی از بدهی، مشروط به تسویه کامل مطالبات غیر جاری (در صورت وجود)، به شعب این بانک در سراسر کشور تفویض شده است.

    وی نقش بانک مسکن در رونق اقتصادی کشور و به ویژه در بخش مسکن و صنایع وابسته به آن را بی بدیل خواند و گفت: حمایت های این بانک از بازار مسکن و صنایع و واحدهای تولیدی وابسته به بخش مسکن بسترهای لازم را برای خروج از رکود در این بخش و ایجاد رونق در فضای اقتصادی کشور و استان سمنان فراهم کرده است.

    وی با اذعان به اینکه بخش مسکن نقش مهمی در بازار کار ایران دارد، تصریح کرد:  بالغ بر سه میلیون نفر از مردم ایران در بازار مسکن اشتغال دارند و لذا تحرک در بازاری با این وسعت نقش مهمی در ایجاد رونق در همه بخش های اقتصادی کشور خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار