مدیران خودروعصر اعتبار

رییس انجمن انبوه سازان خوزستان مطرح کرد

خوزستان متری ۲۳ میلیون!؟

عصر ساختمان- رییس انجمن انبوه سازان خوزستان با بیان اینکه اعلام میانگین قیمت متری ۲۳ میلیون تومان برای استان خوزستان دور از ذهن است، گفت: در مناطق معدودی از اهواز قیمتها بین ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان و در اکثر محله ها ۴ تا ۸ میلیون تومان است و نمی توان متوسط ۲۳ میلیون تومان را به راحتی پذیرفت.

خوزستان متری ۲۳ میلیون!؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فرشید پورحاجت اظهار کرد: منطقه کیان پارس در اهواز گرانترین منطقه این شهر است که قیمت هر متر آپارتمان در آن بین 15 تا حدود 35 میلیون تومان است و در مواردی نادر به 40 میلیون تومان می رسد. در رتبه بعدی محله ای مثل پادادشهر و زیتون کارمندی هستند که بالاترین قیمت مسکن در آنجا حدود متری 12 تا 20 میلیون تومان است.

    وی افزود: بعد از آن در منطقه ای مثل گلستان که جزو مناطق خوب شهر اهواز است قیمت مسکن به متری 10 تا 18 تومان می رسد. بقیه مناطق متوسط اهواز زیر متری 15 میلیون تومان و بالغ بر 15 محله شهر اهواز هم قیمتها متری 10 میلیون تومان به پایین است.

    رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان خوزستان تاکید کرد: وقتی از متوسط قیمت شهر اهواز صحبت می کنیم باید ببینیم اهواز چند بلوک شهری است. شاید حدود 5 تا 6 بلوک از مجموعه 20 بلوک شهری، قیمتها بین 10 تا 40 میلیون تومان باشد اما سایر مناطق متری 4 تا 8 میلیون تومان است.

    پورحاجت با اشاره به میانگین قیمت 27 میلیون و 800 هزار تومان مسکن در تهران بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی گفت: در تهران در بعضی مناطق آپارتمان متری 120 تا 150 میلیون معامله می شود. با این حال متوسط قیمت پایتخت 27 میلیون اعلام شده است. چطور در اهواز که بالاترین قیمت 40 میلیون تومان است متوسط قیمتها 23 میلیون تومان اعلام می شود؟ مگر چند ساختمان لاکچری در اهواز وجود دارد که در قیمتها لحاظ کنیم؟ مضافا اینکه مسئولان وزارت راه و شهرسازی معتقدند قیمتهای نجومی مناطق 1 و 3 تهران نباید ملاکی برای متوسط نرخ شهر باشد. اگر متوسط قیمت مسکن در اهواز 23 میلیون تومان در هر متر مربع باشد باید بپیذریم که میانگین قیمت در تهران بسیار بیش از 27 میلیون تومان است.

    وی با انتقاد از اینکه وزارت راه و شهرسازی آمار بازار مسکن شهر تهران از تیرماه به بعد را اعلام نکرده است گفت:  حدود پنج ماه هیچ آماری در حوزه مسکن ارایه نشده، در حالی که بخش خصوصی و مردم با توجه به آمار و دیتاها برای زندگی و فعالیت اقتصادی خود برنامه ریزی می کنند. به یکباره می بینیم بعد از پنج ماه آمارهای سوال برانگیز را مطرح می کنند که نمی تواند کمکی به برنامه ریزی باشد.

    دبیر کانون سراسری انبوه سازان همچنین در واکنش به این صحبت که علت قیمتهای بالا در اهواز سرمایه گذاری خارجی عنوان شده است اظهار کرد: شاید منظور معاون محترم وزیر راه و شهرسازی شهروندان کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق است که باید عرض کنم این حرف، مستند به قانون نیست؛ زیرا قانون اساسی اجازه نمی دهد اتباع بیگانه در ایران اقدام به خرید و فروش ملک کنند.

    پورحاجت خاطرنشان کرد: شاید در شمال کشور، مشهد یا تبریز به لحاظ قرابت فرهنگی بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس رفت و آمدهایی باشد  و در اثر ازدواج با اتباع ایرانی،  ماحصل این ازدواجها منتج به انتقال سند به یک فرد ایرانی است که دیگر خارجی محسوب نمی شود. مناطق آزاد هم که دستوالعمل مشخص دارند. بدین صورت که 51 درصد سرمایه گذاری باید توسط ایرانیها و 49 درصد توسط خارجیها انجام شود.

    رییس انجمن انبوه سازان خوزستان در عین حال گفت: با همه این تفاسیر معتقدم باید شرایطی فراهم شود که کشورهای همسایه بتوانند در بازار املاک ایران سرمایه گذاری کنند؛ چرا که می تواند منجر به ارزآوری برای کشور شود؛ کاری که در ترکیه، امارات، گرجستان و دیگر کشورهای همسایه انجام می شود.

    به گزارش ایسنا، روز گذشته محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در نشستی با حضور خبرنگاران اظهار کرد: میانگین قیمت  خرید و فروش هر متر مربع واحد مسکونی در کشور 15 میلیون و 200 هزار تومان است. در این بین شهر تهران با متوسط 27.8 میلیون تومان در هر متر مربع و استان خوزستان با 23.5 میلیون تومان به ترتیب بالاترین قیمت را دارند که علت افزایش غیرمنطقی قیمت خانه در خوزستان، سرمایه گذاری خارجی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار