مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت نجومی مسکن در اهواز!

بررسی قیمت آپارتمان‌ در محله‌های مختلف اهواز

عصر ساختمان- اهواز یکی از شهرهای جنوبی ایران است که بازار خرید و فروش ملک در این شهر به علت مهاجرانی که برای کار به آن می‌آمدند، همواره رونق داشته است؛ اخیرا اخباری مبنی بر فروش ملک به اتباع سایر کشورها و رونق خرید و فروش ملک در این شهر و در نهایت افزایش قیمت مسکن در آن خبرساز شده است.

بررسی قیمت آپارتمان‌ در محله‌های مختلف اهواز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، نکته جالبی که کارشناسان مشاور املاک این شهر در حوزه نرخ خرید و فروش املاک روی آن تاکید دارند، سازنده ملک است؛ به گفته آنان علاوه بر محله، موقعیت ملک، متراژ و... سازنده بنا نیز تاثیر چشمگیری بر قیمت ملک دارد و در معرفی موارد خرید و فروش آپارتمان نام سازنده قبل از قیمت و... عنوان می‌شود.

    کیان‌ پارس، کیان آباد، زیتون کارمندی، کوروش، کوی ملت، پادادشهر، گلستان و... از گران‌ترین محله‌های اهواز محسوب می‌شود. به گفته کارشناسان مشاور املاک در اهواز، قیمت مسکن در کیان‌پارس بسیار نجومی است.

    قیمت مسکن در کیان پارس اهواز
    کیان پارس از محله‌های اعیان نشین اهواز بوده که در همسایگی مهرشهر و کیان آباد قرار دارد. قیمت مسکن در این محله بسیار بالاست و از متری 13میلیون تومان شروع شده و گاه به متری 50میلیون تومان نیز می‌رسد. خیابان میهن غربی، دوم غربی، پنجم غربی، سروش، الهام، مطهری و... از خیابان‌های برند این محله محسوب می‌شود که قیمت مسکن در آن‌ها بسیار نجومی است.

    به گفته یک کارشناس مشاور املاک که در این محله فعالیت دارد، خیابان‌های سروش، الهام و مطهری از خیابان‌هایی است که معمولا واحدهای آن متراژ بالا بوده و نمی‌توان واحدهایی با متراژ پایین در آن یافت. برای خرید آپارتمان 100متری نوساز در خیابان‌های میهن غربی، دوم غربی و پنجم غربی باید بین 22 تا 25میلیون تومان در هر متر مربع پرداخت کرد. یک واحد آپارتمان 200متری و نوساز در اصلی کیانپارس، بین 7 و 8غربی متری 25میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    قیمت مسکن در کیان آباد اهواز
    کیان آباد یکی دیگر از محله‌های اعیان نشین در اهواز است. کیان آباد به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود. یک کارشناس مشاور املاک که در این محله فعالیت دارد، به اقتصاد آنلاین گفت: قیمت مسکن در کیان آباد در بازه قیمتی متغیری قرار دارد. بخش شرقی کیان پارس به وسیله خیابان وهابی از کیان پارس جدا می‌شود و تنها یک خیابان با کیان پارس فاصله دارد؛ اما قیمت مسکن در آن تفاوت زیادی با کیان پارس دارد و اگر قصد دارید هزینه زیادی نکنید، کیان آّباد شرقی گزینه مناسبی است.

    این کارشناس مشاور املاک ادامه داد: قیمت مسکن برای واحدهای نوساز در شرق کیان آباد در محدود 20میلیون تومان و در محدوده غرب کیان آباد در محدوده 17 الی 18میلیون تومان است. علت بالاتر بودن قیمت مسکن در کیان آباد شرقی نیز نزدیکی به بازار وهابی و همچنین مجاورت با کیان پارس است. یک واحد آپارتمان 115متری و نوساز در خیابان 14شرقی کیان آباد متری 20میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    قیمت مسکن در زیتون کارمندی اهواز
    زیتون یکی از محله‌های قدیمی اهواز است که در ابتدا شرکت نفت برای کارمندان و کارگران خود ساخت. آپارتمان‌هایی که برای کارمندان شرکت نفت بود، زیتون کارمندی نام گرفت. این محله نیز از محله‌های مرفه نشین اهواز است. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز بین 14 تا 22میلیون تومان در هر متر مربع تغییر می‌کند.

    یک کارشناس مشاور املاک در محله زیتون کارمندی به اقتصاد آنلاین گفت: آپارتمان‌هایی که به سمت زیبا، زهره و خیابان ابوذر است، از لحاظ دسترسی و آرام بودن شرایط بهتری دارد. یک واحد آپارتمان 100متری و نوساز در این محله متری 14میلیون و 500هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

    قیمت مسکن در کوی ملت اهواز
    کوی ملت یکی از محله‌های گران‌قیمت اهواز است که با نام کوروش نیز شناخته می‌شود. به گفته یک کارشناس مشاور املاک در این محله، اقبال گران‌ترین خیابان کوی ملت است و واحدهای نوساز آن در بازه 16 تا 17میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. پس از آن خیابان عامری قرار دارد که قیمت مسکن برای واحدهای نوساز آن بین 13 تا 15میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. همچنین دانیال نیز از خیابان‌های اصلی این محله است که آپارتمان‌های نوساز آن بین 12 تا 15میلیون تومان در هر متر مربع قیمت‌گذاری می‌شود. یک واحد آپارتمان 165متری و نوساز در خیابان عامری متری 15میلیون تومان، واحدی 120متری در خیابان سیمین متری 12میلیون و 500هزار تومان و واحدی 140متری در اقبال متری 16میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    قیمت مسکن در سایر محله‌های اهواز
    محله‌هایی که پیش‌تر عنوان شد، محله‌هایی بود که قیمت مسکن در آن بالاتر از سایر محله‌های اهواز است. برای خرید آپارتمان در دیگر محله‌های اهواز نیز باتوجه به بودجه می‌توان اقدام کرد و قیمت مسکن در بازه متنوعی قرار دارد.

    برای مثال نادری یکی از محله‌هایی است که در مرکز شهر اهواز قرار دارد. یک واحد آپارتمان 77متری و 15سال ساخت در این محله متری 10میلیون و 390هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت یک واحد 66متری و 9سال ساخت در کوی مهدیس 450میلیون تومان یعنی متری 6میلیون و 818هزار تومان اعلام شد.

    واحدی 80متری و 12سال ساخت در شهرک آغاجری متری 8میلیون و 125هزار تومان و قیمت واحدی 70متری و 9سال ساخت در شریعتی جنوبی 420میلیون تومان است. برای خرید واحدی 75متری و 4سال ساخت در رسالت نیز باید 580میلیون تومان هزینه پرداخت کرد. یک خانه 87متری و نوساز در شهرک دانشگاه اهواز متری 8میلیون و 506هزار تومان، واحدی 118متری و 14سال ساخت در پردیس متری 4میلیون و 407هزار تومان و واحدی 75متری و 12سال ساخت در بهارستان متری 5میلیون و 533هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

    آپارتمانی 104متری و 4سال ساخت در بلوار کشاورز 700میلیون تومان، واحدی 107متری و 14سال ساخت در کمپلوی شمالی 650میلیون تومان، یک خانه 75متری و 6سال ساخت در صد دستگاه 680میلیون تومان و واحدی 71متری و 11سال ساخت در فاز دو پاداد 530میلین تومان به فروش می‌رسد.

    در پایان گفتنی است؛ روز گذشته معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفته بود: گران‌ترین شهر کشور از لحاظ قیمت مسکن تهران است با متری 27میلیون تومان و بعد از آن اهواز با متری 23میلیون تومان. تنها این دو شهر در کشور بالای 20میلیون تومان هستند و باقی شهرها پایین‌تر و حتی 25 استان زیر متری 10میلیون تومان است. علت بالا بودن قیمت مسکن در اهواز هم هجوم خریداران غیرایرانی به خوزستان برای خرید خانه است. این اتفاق در چند ماه اخیر رخ داده و تا پیش از آن، اهواز شهر گرانی در بخش مسکن نبود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار