مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن ملی کمبود زمین ندارد

عصر ساختمان- بر اساس صحبتهای مسئولان وزارت راه و شهرسازی تامین زمین بخش عمده ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن انجام شده و در معدودی از آنها که حدود ۸۰۰۰ واحد می شود کارهای اختصاص زمین در حال انجام است. وزارت راه و شهرسازی همچنین برنامه ریزی برای تامین زمین پروژه های مسکونی تا پنج سال آینده را در دستور کار دارد.

مسکن ملی کمبود زمین ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، از 400 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن که 100 هزار در قالب نوسازی فرسوده و 300 هزار واحد آن به شکل واحدهای جدید ساخته می شود بخش عمده تامین زمین انجام شده است. در این خصوص علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفته است: در حال حاضر، بخش عمده‌ای از زمین‌های اجرای طرح اقدام ملی مسکن در اختیار سازندگان مسکن ملی اعم از کارگزاران و شرکت‌های پیمانکار ساخت و شرکت‌های تعاونی مسکن قرار گرفته است. به منظور تولید مستمر مسکن، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین زمین متناسب با ظرفیت‌های موجود در حال تامین است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، پروژه‌های جدیدی در ادارات کل راه و شهرسازی برای متقاضیان ثبت‌نام شده در دستور کار قرار گرفته است.

    این صحبت نبیان در حالی بیان شده که بعضا خبرهایی از کمبود زمین برای پروژه های اقدام ملی تحت نظر بنیاد مسکن به گوش می رسد.

    در این خصوص محمود محموزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی چند روز قبل به ایسنا گفت: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی، برای همه کسانی که ثبت نام کرده اند استان مورد نظر مکلف به تامین زمین است. این تعداد حدود 8000 نفر هستند که عموما در شهرهای تحت نظر بنیاد مسکن نام نویسی شده اند. سازمان ملی زمین و مسکن کارهای تامین زمین تعدادی را انجام داده و برخی دیگر در حال انجام است. به طور کلی بیشتر از آنچه باید برای اقدام طرح ملی مسکن، زمین اختصاص یافته و مشکلی برای 400 هزار واحد نداریم.

    محمودزاده همچنین با بیان اینکه برای تامین زمین پنج سال آینده بخش مسکن برنامه ریزی کرده ایم افزود: وزیر راه و شهرسازی به همه استان ها، سازمان ها و شرکت های ذی ربط اعلام کرده که تا پایان سال کار فشرده ای برای تامین زمین به منظور تولید مسکن پنج سال آینده کشور انجام دهند. یعنی ما خیلی فراتر از عددهای تامین زمین طرح 400 هزار واحدی اقدام ملی مسکن داریم حرکت می کنیم و ان شاءالله نگرانی از این بابت وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار