مدیران خودروعصر اعتبار

استراتژی مالکان عوض شد/ اجاره به جای ودیعه

عصر ساختمان:استراتژی مالکان نسبت به اجاره واحدهای مسکونی خود با توجه به کاهش نرخ سود بانکی تغییر کرده و اجاره بهای بالا جای ودیعه را گرفته است.

استراتژی مالکان عوض شد/ اجاره به جای ودیعه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از میزان، با توجه به شروع فصل تابستان و داغ شدن فصل نقل و انتقالات مسکن شاهد ایجاد فضای جدیدی در این بازار هستیم که این شرایط به سبب افزایش وام مسکن به 80 میلیون برای هر یک از زوجین است.

    در حالی که در سال‌های گذشته صاحب خانه‌ها به دنبال دریافت ودیعه بالا و اجاره کم برای اجاره دادن خانه‌های خود بودند ولی امسال با شروع فصل تابستان و خبرهایی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد شاهد تغییر استراتژی صاحب خانه‌ها برای اجاره واحدهای خود هستیم.

    به طوری که صاحبان واحدهای مسکونی حاضرند با کمترین میزان ودیعه و بالاترین اجاره بها واحدهای خود را اجاره دهند این در حالی است که در سال‌های گذشته و با توجه به سود 18 تا 20 درصدی بانک‌ها برای سپرده‌ها شاهد عملکرد برعکس این امر در بازار اجاره‌بها بوده‌ایم.

    همچنین در این رابطه یک فرد معاملاتی بر این عقیده است که با در سال‌های گذشته صاحبان خانه تمایل بیشتری به دریافت ودیعه تا اجاره بها از مستأجران داشتند ولی امسال با توجه به اتمام ماه رمضان و داغ شدن بازار نقل و انتقالات شاهد تغییر برنامه موجران برای اجاره دادن واحدهای خود هستیم به طوری که افراد حاضرند با کمترین ودیعه و بیشترین اجاره بها واحدهای خود را در اختیار مستأجران قرار دهند ولی در واقع شاهد افزایش چندان زیادی در بازار اجاره بها نبوده‌ایم زیرا همین تغییر رویه موجب شده تا هیجانات بازار مسکن افزایش پیدا کند و در پی همین امر شاهد افزایش چند درصدی اجاره بها در بازار مسکن باشیم.
    با وجود استراتژی جدید صاحب خانه‌ها در سال جاری می‌توان شاهد رشد اجاره بها را بیشتر از حد انتظار در سال جاری و به تبع آن با ادامه کاهش نرخ سود بانکی در سال‌های بعد را داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی