مدیران خودروعصر اعتبار

۳۰پروژه بلندمرتبه سازی در آستانه پلمب

عصر ساختمان- با توجه به اخطارهای مکرر دستگاه قضایی به مدیران و مسئولان برای رفع نواقص سیستم های ایمنی هشدار و اطفای حریق در پروژه های بزرگ و بلندمرتبه سازی ها، متأسفانه هنوز ۳۰پروژه بزرگ ساختمانی موارد ایمنی مذکور را رعایت نکرده اند که در صورت نداشتن تأییدیه سازمان آتش نشانی تا زمان رفع این نواقص، پلمب خواهند شد.

۳۰پروژه بلندمرتبه سازی در آستانه پلمب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خراسان، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، روز گذشته ضمن بیان این مطلب گفت: در پی گزارش های سازمان آتش نشانی مشهد درباره پروژه های ناایمن که سیستم هشدار و اطفای حریق ندارند، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرا، چندین بار به مدیران این گونه پروژه ها اخطارهای لازم را برای رفع نواقص داده است.

    قاضی «شریعت یار» افزود: از مدتی قبل در جلسات تعاملی با مدیران شهرداری و سازمان نظام مهندسی تأکید کرده ایم که کلیه ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری باید حتما تأییدیه سازمان آتش نشانی را مبنی بر فعال بودن سیستم هشدار اطفای حریق دریافت کنند.

    وی با اشاره به این که سال گذشته کلیه تالارهای پذیرایی سطح شهر به اجرای سیستم ایمنی حریق ملزم شده اند، خاطرنشان کرد: با وجود این، به دلیل گستردگی مجتمع ها و ساختمان های اداری و تجاری مشهد، پیگیری های آتش نشانی طی چند سال گذشته بی نتیجه مانده است، بنابراین مسئولان شهری باید با جدیت این موضوع را در دستورکار قرار دهند تا حادثه برج سلمان تکرار نشود.

    این مقام قضایی تصریح کرد: در همین راستا، به شهرداری و سازمان نظام مهندسی اعلام شده است که بنابر گزارش آتش نشانی مشهد 30پروژه بزرگ و بلندمرتبه سازی موضوع ایمنی و سیستم اطفای حریق را رعایت نکرده اند که باید این پروژه ها تا زمان گرفتن تأییدیه از سازمان آتش نشانی، پلمب شوند.

    قاضی «شریعت یار» با تأکید بر این که دستگاه های متولی امر ساخت و ساز به ویژه شهرداری و نظام مهندسی باید به رعایت مباحث سوم و بیست و دوم مقررات ملی ساختمان اهتمام ویژه ای داشته باشند، یادآور شد: چنانچه مشخص شود تخلف و سهل انگاری در این خصوص از سوی دستگاه های مسئول در موضوع ایمنی رخ داده است، دستگاه قضایی با مدیران متخلف برخورد قاطع قانونی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار