مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت و اجاره مسکن در تابستان ۹۹ چه تغییری داشت؟

عصر ساختمان- نتایج طرح گردآوری اطلاعات قیمت و اجاره مسکن نقاط شهری کشور در تابستان ٩٩ منتشر شد.

قیمت و اجاره مسکن در تابستان ۹۹ چه تغییری داشت؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایبنا، در فصل تابستان امسال،  متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ٧٣٣٤٤ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٦٧ متر مربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، ٢٨,٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١۰١.٨ درصد افزایش داشته است.

    بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه‌ معاملات خرید و فروشی که سند آنها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در سامانه‌ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

    با توجه به اینکه کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد. در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ به‌روز شده است.

    متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ٧٣٣٤٤ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٦٧ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، ٢٨,٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١۰١.٨ درصد افزایش داشته است.

    متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در سطح کل کشور 71726 هزار ریال با میانگین مساحت 105 مترمربع و متوسط عمر بنای 12 سال بوده است، که نسبت به فصل قبل، 24.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 95.8 درصد افزایش داشته است.

    متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره ی یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در سطح کل کشور 194176 ریال با میانگین مساحت 100 مترمربع و متوسط عمر بنای 14 سال بوده که نسبت به فصل قبل 12.7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 43.8 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار