مدیران خودروعصر اعتبار

زارع: مالیات بر مستغلات و اجاره در سال ١۴۰۰ افزایش نمی‌یابد

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت که براساس تصمیم کمیسیون تلفیق، مالیات بر مستغلات و اجاره در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ٩٩ افزایش نخواهد داشت.

زارع: مالیات بر مستغلات و اجاره در سال ١۴  افزایش نمی‌یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رحیم زارع در نشست خبری صبح امروز (شنبه) خود گفت: اولین جلسه بررسی جزییات لایحه بودجه ١4۰۰ در کمیسیون‌ تلفیق با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

    وی افزود: در این جلسه مقرر شد مالیات بر مستغلات و اجاره همانند سال های گذشته و نسبت به سال ٩٩ افزایش نداشته باشد و درآمد دولت ثابت باشد.

    نماینده مردم آباده در مجلس یادآور شد: همچنین مالیات بر اشخاص حقوقی غیر دولتی و مالیات بر حقوق ها به صورت پلکانی که درخواست مجلس بود، مالیات بر خودروهای لوکس و خانه های خالی و کاهش نرخ تعرفه های ورودی کالاهای اساسی برای بررسی بیشتر به کمیته های تخصصی رفت.

    زارع تاکید کرد: بحث های درآمدی طی این هفته در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود و از هفته آینده بحث های هزینه ای را در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق یادآور شد: امروز هدف مجلس کاهش تعرفه کالاهای ورودی بود که نیاز به بررسی و کار کارشناسی بیشتر داشت همچنین در مورد حقوق ها به دلیل این که در برخی موارد عدالت مالیاتی وجود ندارد تا سقف 4 میلی ون تومان معافیت پیش بینی شده و از 4 میلیون به بالا هر 2، 3، یا 4 میلیون تومان به صورت پلکانی نرخ را افزایش خواهیم داد.

    وی افزود: در مورد خودروهای لوکس در بودجه 99 اولین سالی بود که مالیات در نظر گرفته شده بود و خوب اجرا نشد لذا ما ضمانت اجرایی نحوه وصول مالیات را پیش بینی خواهیم کرد.

    وی اضافه کرد: در مورد مالیات بر خانه های خالی که قانون آن در سال جاری تصویب شد نیز همسان با آیین نامه وزارت راه در بودجه 1400 این موضوع را بررسی خواهیم کرد که آیین نامه و قانون یکسان باشد.

    وی در پایان 4600 میلیارد تومان را به عنوان رقم پیش بینی درآمد مالیاتی ناشی از مالیات بر مستغلات و اجاره عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار