مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد:

افزایش تعرفه خدمات مهندسی براساس جدول هزینه وزارت شهرسازی است

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: تعرفه های خدمات نظام مهندسی دقیقا منطبق بر جدول هزینه های ساخت وزارت راه و شهرسازی است.

افزایش تعرفه خدمات مهندسی براساس جدول هزینه وزارت شهرسازی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی اصغر زحمتش با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی طی دو سال اخیر در اقدامی هماهنگ با حوزه عمرانی استانداری و شهرداری‌ها اقدام مناسبی در جهت اصلاح ساختار و فرایندهای سازمان انجام داده است، اظهار کرد: این سازمان سرمایه‌گذاری خوبی جهت قابلیت‌سازی مهندسان و توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری و خدمات غیرحضوری و امضاء دیجیتال انجام داده‌است که می‌تواند باعث سرعت و دقت و کیفیت و سلامت کار در نظام مهندسی شود.

    وی با بیان این که بروز کردن تعرفه‌های نظام مهندسی سال 99 در ماه‌های پایانی سال صورت گرفته است، افزود: وزارت راه و شهرسازی، سالانه نسبت به اعلام جدول هزینه ساخت هر مترمربع گروه‌های ساختمانی اقدام می‌کند و سازمان‌های نظام مهندسی می‌توانند نسبت به افزایش و یا کاهش تعرفه تا سقف 25 درصد جدول مذکور اقدام کنند.

    زحمتکش تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، پیشنهاد تعرفه سالجاری را منطبق بر جدول هزینه ساخت وزارت راه و شهرسازی، با 25 درصد افزایش در مرداد ماه سالجاری برای کمیته 4 نفره ارسال نموده ولی به علت انجام نشدن تصمیم‌گیری لازم، با صرف نظر کردن از افزایش تعرفه، صرفاً نسبت به ابلاغ تعرفه برابر جدول هزینه ساخت وزارت راه و شهرسازی اقدام کرد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خاطرنشان کرد: تعرفه‌های ابلاغی بین 34 تا 70 درصد برای گروه‌های ساختمانی مختلف افزایش یافته است و با توجه به اینکه پایه تعرفه‌های نظام مهندسی یزد پایین است، این افزایش‌ها هرگز نمی‌تواند جبران تورم سال و ارزش واقعی خدمات مهندسان باشد.

    وی با اشاره به ابراز نگرانی و تاکید مسئولین ارشد استان که دغدغه افزایش هزینه برای گروه های ساختمانی اقشار آسیب پذیر را دارند، عنوان کرد: قطعا این دغدغه برای ما نیز وجود دارد و به همین دلیل هیئت مدیره سازمان مجدداً نسبت به تخفیف 25 درصدی تعرفه برای گروه‌های ساختمانی اقشار کم در آمد اقدام کرد که امیدواریم رضایت مردم و مسئولین استان تامین شود.

    به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، زحمتکش در پایان گفت: تعرفه‌های خدمات نظام مهندسی دقیقا منطبق بر جدول هزینه‌های ساخت وزارت راه و شهرسازی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار