مدیران خودروعصر اعتبار

تعاونی های مسکن تا پایان سال اقدام کنند

عصر ساختمان- تعاونی های مسکنی که درصدد استفاده از تسهیلات بانک توسعه تعاون هستند تا پایان سال می توانند به شعب بانک مراجعه کنند و برای دریافت وام درخواست بدهند.

تعاونی های مسکن تا پایان سال اقدام کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، در هفته های اخیر بانک توسعه تعاون اعلام کرد که با اولویت حل مشکل مسکن کارگران، خط اعتباری 75 هزار میلیارد ریالی به تعاونی های مسکن اختصاص می دهد و تعاونی های مسکن می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور به شعب بانک مراجعه کنند.

در شهریور ماه امسال نیز تفاهم نامه مشترکی میان معاونت امور تعاون و بانک توسعه تعاون به منظور اختصاص خط اعتباری 500 میلیارد تومانی برای تکمیل و توسعه واحدهای تعاونی مسکن به امضا رسید که بر اساس آن تعاونی های مسکنی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی به دلیل افزایش قیمتها امکان تکمیل پروژه هایشان را نداشته باشند می توانند از خط اعتباری بانک توسعه تعاون استفاده کنند.

فرصت استفاده از تسهیلات مسکن تعاونی ها تا پایان سال

محمدجعفر کبیری ـ معاون امور تعاون وزارت کارـ در این باره به ایسنا می گوید: آن دسته از تعاونی هایی که می خواهند از تسهیلات بانک توسعه تعاون استفاده کنند تا پایان سال به شعب بانک مراجعه و درخواست خود را ارائه کنند.

به گفته وی، بانک توسعه تعاون به منظور تکمیل واحدهای تعاونی مسکن و با اولویت مسکن کارگری این خط اعتباری را اختصاص داده که به ازای هر واحد مسکونی صد میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

بخشودگی جرایم دیرکرد تعاونی های برتر

معاون وزیر تعاون، درباره تعاونی های مسکن مشکل دار و امکان دریافت تسهیلات مذکور توسط آنها نیز می گوید: برای این دسته تعاونی ها قرار است از محل تسهیلات ماده 52 و منابع داخلی بانک توسعه تعاون اعتبار مورد نیاز به تصویب برسد و برای تعاونی های فعال و برتر نیز جرایم دیرکرد مورد بخشودگی قرار گیرد.

به گفته وی، مدت بازپرداخت تسهیلات مذکور 10 ساله بوده که با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در اختیار افراد قرار می گیرد و کارگران با عضویت در تعاونی‌های مسکن می توانند از این خط اعتباری بهره مند شوند.

جانمایی 50 درصد زمینهای مورد نیاز مسکن کارگری

پیش از این معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جانمایی 50 درصد زمین های مورد نیاز مسکن کارگران خبرداده و گفته بود پنج سازنده اصلی کار ساخت مسکن کارگری را بر عهده گرفته اند و برای این منظور تعاونی های خوشنام به وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهند شد.

ساخت مسکن کارگران در قالب تفاهم نامه سه جانبه ای که میان وزارت کار، شرکت عمران شهرهای جدید و اتحادیه تعاونی های مسکن کارگران ایران به منظور ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای کارگران در شهرهای جدید به امضا رسیده آغاز خواهد شد.

 تامین مسکن از جمله الزامات اولیه برای کارگران به شمار می رود و در صورتی که کارگران از دغدغه مسکن رهایی یابند با آرامش روحی و روانی بیشتر به کار و تولید می پردازند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار