مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۷۰ درصد باغات استان تهران در طی بیست سال مسکونی یا صنعتی شد

عصر ساختمان- نماینده مردم شهریار و ملارد و قدس در مجلس با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از باغات تهران طی بیست سال گذشته تبدیل به واحدهای مسکونی و صنعتی شده است، گفت: قانون منع تغییرکاربری کشاورزی باید در مناطق مختلف کشور بر طبق شرایط متفاوت باشد.

بیش از ۷۰ درصد باغات استان تهران در طی بیست سال مسکونی یا صنعتی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خانه  ملت، محمد محمودی شاه نشین ، درباره وضعیت  تولیدات کشاورزی  در کشور،گفت:تغییر کاربری اراضی یک قانون کلی  است که جامع بوده و  وزارت کشاورزی به آن پایبند است و این درحالی است که قانون منع تغییرکاربری کشاورزی باید درمناطق مختلف کشور  برطبق شرایط متفاوت باشد.

    نماینده  مردم شهریار،ملارد و قدس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه صنایع تبدیلی بهینه درکنار باغات برای کشاورز  وجود ندارد و این امر کشاورز  را برای فرآوری محصول با مشکل روبرو می کند،تصریح کرد:صنایع تبدیلی عاملی برای تبدیل  محصولات کشاورزی به کنستانتره  به شمارمی آید و این درحالی است با توسعه این صنعت می توانیم  بسیاری از محصولات کشاورزی  را تبدیل  به کنسانتره کنیم.

    محمودی افزود:زمانی که کشاورز بتواند محصول را در شرایط مناسب  نگهداری کند،می توان در زمان  مقررمحصول  را برای فروش مهیا کرد؛بنابراین ما می توانیم  با توسعه صنایع تبدیلی و  بسته بندی شکیل  بسترهای صادرات  محصولات  کشاورزی را مهیا کنیم.

    وی  با بیان  اینکه بطورمثال ما در شب عید واردات آلبالو خشک داریم،تاکید کرد:در صورتی که ما اگر در فصل بهار  محصول آلبالو را جمع آوری و در شرایط بهینه  نگهداری کنیم؛به سادگی  از واردات آلبالو  در  شب عید  جلوگیری  می کنیم.

    نماینده مردم قدس،شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه  بیش از 70 درصد باغات استان تهران طی بیست سال گذشته تبدیل به مسکونی و صنعتی شده است، یادآورشد:باید نهادهای کشاورزی را با نرخ مناسب  در اختیار  کشاورزان قرار  دهیم.

    عضوکمیسیون  شوراها و امور داخلی  مجلس،یادآورشد:صنایع تبدیلی باید  در کنار باغات کشاورزی ایجاد شود تا محصول به نحو مطلوب تبدیل به فرآورده شود و این درحالی است که ما حتی به کشاورز اجازه ایجاد انباری کوچک  در باغات  شهرستان شهریار  را صادر نمی کنیم  تا کشاورز  بتواند محصول را ذخیره کند و این  امر بدیهی  است  که نگهداری  محصول  را مشکل روبرو می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار