مدیران خودروعصر اعتبار

امروز، آخرین مهلت ثبت نام بازنشستگان و زنان سرپرست خانوار در طرح اقدام ملی مسکن

عصر ساختمان- طبق اعلام معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمان ثبت نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید در فاز جدید برای ۱۹ استان که از هجدهم دی ماه آغاز شده بود تا ساعت ۲۴ امروز پنجشنبه (۲۵ دی ماه)، ادامه دارد.

امروز، آخرین مهلت ثبت نام بازنشستگان و زنان سرپرست خانوار در طرح اقدام ملی مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، با توجه به اهمیت برخورداری از مسکن در بهبود کیفیت زندگی و ارتقای شاخص های فرهنگی اجتماعی، فرصت خوبی پیش روی جامعه کار و تولید به ویژه کارگران و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری فراهم شده است تا در طرح اقدام ملی مسکن مشارکت کنند و صاحب خانه شوند.

    ابراهیم صادقی فر، درباره جزئیات ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن برای گروه های هدف از جمله برای کارگران، بازنشستگان، مستمری بگیران و زنان سرپرست خانوار می گوید: وزارت رفاه دی ماه 1398 تفاهم نامه ای جهت ساخت مسکن کلی برای جامعه هدف با وزارت راه منعقد کرد و تیم های کاری در زیرگروه های ذیل تفاهم نامه که قرار بود بر اساس آن 200 هزار واحد مسکن ساخته شود، شروع به کار کردند. 18 دی ماه نیز ثبت نام جدید شروع شد. در 183 شهر ثبت نام صورت نگرفته بود و علت این بود که زمین آماده نشده بود. در برخی شهرها نیز ظرفیت جدید ایجاد شد که که با احتساب شهرهای ثبت‌نام شده در مراحل گذشته، در مجموع 770 شهر را شامل می شود و تا 25 دی ماه فرصت هست که ثبت نام جدید را انجام دهند.

    به گفته وی، از جمله شرایط مشمولان طرح این است که افراد باید فاقد مسکن باشند. متاهل یا سرپرست خانوار باشند. زنان خودسرپرست مشروط به داشتن 35 سال سن و شرط دیگر آنکه سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر مورد تقاضا را داشته باشد.

    معاون فرهنگی وزیر رفاه با بیان اینکه برای همه گروهها تامین اعتبار جهت اعطای تسهیلات صورت گرفته و وزارت راه با کمک بانک مسکن اتفاقات بزرگی را رقم زده و در وزارت رفاه برای حمایت گروه های هدف تسهیلات حمایتی ویژه ای درنظر گرفته شده است می گوید: تسهیلات مربوط به کل جامعه از سوی وزارت راه شامل 100 میلیون تومان است که با تصویب نهایی ابلاغ خواهد شد که بهره آن 18 درصد و 10 ساله است. وزارت راه به طور جدی پیگیر است و ممکن است رقم افزایش هم یابد و یا نرخ بهره پایین تر بیاید. وزارت رفاه نیز با محوریت بانک توسعه تعاون 7500 میلیارد تومان تامین اعتبار انجام داده تا تعاونی هایی که در پروسه ساخت قرار می گیرند و کارگر هستند از تسهیلاتی استفاده کنند.

    صادقی فر با اشاره به اینکه مبلغ آورده اولیه بر حسب متراژ مسکن متفاوت است خاطر نشان می کند: پیش پرداخت اولیه 40 میلیون تومان است و برای یک واحد 100 متری پرداخت 40 میلیون تومانی باید انجام شود و 100 میلیون تومان هم تسهیلات دارد که این عدد می تواند در برخی مناطق متفاوت باشد.

    وی اظهار کرد: فاصله پرداخت پنج مرحله 40 میلیونی: اگر فرایند ساخت حداکثر سه ساله باشد قاعدتا باید هر شش ماه یکبار باشد اما اگر در مناطقی سرعت بیشتر باشد این زمان کمتر خواهد شد. ما سعی می کنیم برای گروه های هدف خودمان در اقساط دوم و سوم تسهیلات حمایتی را ارائه دهیم.

    به گفته صادقی فر، اقدامات حمایتی و تسهیلاتی وزارت رفاه بدین صورت است که صندوق بازنشستگی کشوری تسهیلاتی را برای بازنشستگان خود درنظر گرفته است. در مرحله اول 15 هزار و 5 بازنشسته کشوری ثبت نام کردند که خط اعتباری ویژه ای برای آنها درنظر گرفته شده است. برای بازنشستگان فولاد هم تسهیلات خوب با نرخ مناسب درنظر گرفته شده که اعلام خواهد شد.

    وی می افزاید: برای کارکنان وزارت رفاه هم تسهیلات خوبی درنظر گرفته شد و بسیار کمک کننده خواهد بود. برای بازنشستگان تامین اجتماعی طرح امید با همکاری بانک رفاه و تامین اجتماعی مراحل نهایی را طی می کند و تا پایان هفته اعلام می شود. برای کارگران نیز تسهیلات خوبی در مراحل دوم و سوم پرداختی با همکاری بانک رفاه درنظر گرفته می شود که جزئیات این تسهیلات هم هفته آینده اعلام خواهد شد. تسهیلات پرداختی در مجموع بیش از 50 درصد از مبلغ اقساط ساخت را شامل خواهد شد. متقاضیان می توانند در مدت زمان باقی مانده با مراجعه به سامانه https://tem.mrud.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند.

    شرایط متقاضیان جهت ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن

    به گزارش ایسنا، شرایط متقاضیان جهت ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن به این شرح است:

    1- متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از 1384/01/01 به بعد) بوده و از تاریخ 1357/11/22 از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن).

    2- متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار

    3- زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن

    4- افراد ذیل نیز می‌توانند بدون شرط تاهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند:

    - نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور

    - معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل 20 سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور

    - متقاضیان زن متأهل طرح اقدام ملی مسکن می توانند با ارائه تعهد نامه محضری از طرف همسر، مبنی  بر  پذیرش  شرایط  واگذای  طرح  اقدام  ملی  به  همسر و به شرط تکمیل اطلاعات فرم ج به نام متقاضی همسرشان با احراز سایر شرایط قانونی مندرج در شیوه نامه مزبور از مزایا و امکانات طرح اقدام ملی مسکن برخوردار شوند.

    - دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر موردتقاضا

    - سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد،  برای کارمندان دولت ک به  استناد  حکم  دستگاه  ذی  ربط  منتقل می شوند)  به استثناء استان تهران (این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.)

    - در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل 5 سال در شهر جدید موردتقاضا و یا در شهر مادر ملاک است و یا سایر شهرهایی که به دلیل عدم وجود اراضی دولتی، امکان اجرای طرح وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای مجاور از جمله شهرهای جدید معرفی می شوند.

    - عدم دریافت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی از ابتدای سال 1384 تا کنون

    متقاضیان واجد شرایط تائید شده در سامانه، باید برای استفاده از واحدهای طرح اقدام ملی حائز شرایط زیر نیز باشند:

    - نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...)

    - توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی بر اساس قیمت تمام‌شده طی مراحل ساخت.

    - امکان سپرده‌گذاری حداقل 400 میلیون ریال در مرحله اول، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه متولی

    - توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار (در حال حاضر 18 درصد) نیز از جمله این شروط است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار