مدیران خودروعصر اعتبار

۱۲ اثر تحسین شده پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز

عصر ساختمان: آرک‌دیلی، رسانه همکار پانزدهمین دوسالانه ونیز در بخش تولید محتوا و پوشش خبری ۱۲ اثر ارائه شده در این رویداد را به عنوان پروژه های برتر این رویداد معرفی کرده است.

۱۲ اثر تحسین شده پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰
  • پدیده شهری V.D.N.H در غرفه روسیه
  • ناتمام در غرفه اسپانیا
  • غرفه استرالیا
  • شکست حصر
  • خط مقدم آمازون ما در غرفه پرو
  • ملاقات سیزا با آلدو در غرفه پرتغال
  • اتاق مقدماتی، Arsenale / ELEMENTAL
  • غرفه ونزوئلا
  • 12 اثر تحسین شده پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز
  • مدرسه شناور Makoko / NLÉ /برنده شیر نقره ای
  • اتاق شواهد
  • اقتصادِ خانه در پاویون بریتانیا

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از هنر آنلاین،پروژه های برتر پانزدهمین دوسالانه ونیز را اینجا ببینید.

اتاق مقدماتی، Arsenale / ELEMENTAL

الخاندرو آراونا برای اتاق مقدماتی که جزئی از یک رویداد وسیع بین­‌الملی معماری مثل بینال ونیز متشکل از ده ها گروه حرفه ای از معماران سراسر جهان است، از صد تن مواد دورریختنی که قبلا در بینال هنری 2015 ونیز استفاده شده بود استفاده کرده است. با بازیافت 10000 متر مربع تخته گچی و 14 کیلومتر فلز برای آماده سازی طرح آروانا و ، تیم ELEMENTAL اثر برجسته ای از نوع خود را درنمایشگاه به عرصه گذاشته، تجلی نبوغ و سخت­‌کوشی.

مدرسه شناور Makoko / NLÉ /برنده شیر نقره ای

پالایش و ساخت این اثر مورد تحسین، روی آب جایی خارج از آرسنال انجام شده، و حضور آن در دوسالانه‌ی معماری ونیز به ما در این اثر یک فرصت غیرقابل اجتناب برای تجربه نبوغ، تماشا و ادراک چگونگی پاسخ طراح به یک چالش منحصر به­ فرد پروگرامیک را می‌­د­­هد.

تحت درمان در پاویون Nordic/ David Basulto & James Taylor Foster

در هر دو فرم کالبدی و مفهومی، این نمایشگاه با شیطنت برخی از سوالات عمیق و لازم را می‌پرسد: چگونه معماری می‌تواند میراثی را تصاحب کند، در حالی که هنوز در حال تغییر و پیشرفت است؟ این یک پرسش مهم جاری در کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی (فنلاند، نروژ و سوئد) است.

غرفه ونزوئلا / Miguel Braceli, Rolando Carmona, Marcos Coronel, Alejandro Haiek, José Naza Rodríguez, Maximillian Nowotka, Gabriel Visconti

این اثر هر چند که این یک درخواست خاص برای مشارکت ملی برخلاف جریان سال 2014 نیست، ولی این غرفه به خوبی به ندای آراونا پاسخ داده و نشان می‌دهد چگونه نسل جوان معماران آمریکای لاتین اصول و پایه آثار خود را بر پایه­ کار جمعی و مدیریت جامعه می‌چینند و همچنین فرصت بازدید دوباره‌‌ی تنها غرفه طراحی شده توسط کارلو اسکارپا، کسی که اثر او برای سال های متمادی به دلیل بازسازی بسته شده بود را فراهم می‌کند.

محله: ملاقات سیزا با آلدو در غرفه پرتغال / Roberto Cremascoli & Nuno Grande

تحفه پرتغالی ها به دوسالانه امسال در خارج از دو محل معمول بینال یعنی آرستال و ژیاردنی واقع شده است، بنابراین برای رسیدن و دست یافتن به پاویون تنها می‌توان از طریق آلوارو سیزا کامپو دی مارته (1985) راه را یافت. این امر با کار های سیزا در مسکن اجتماعی در پورتو، برلین، لاهه، و ونیز، با چهار مستند و متون شفاف و موردی آثارش در زمینه‌های اجتماعی امروز از قبیل: نوسازی، مشارکت اجتماعی، و ادغام "دیگران” (بخوانید: مهاجران) گره خورده است.

خط مقدم آمازون ما در غرفه پرو / Sandra Barclay & Jean Pierre Crousse

این طرح به طور غیر منتظره عاطفی و همچنین آموزشی است و هدفش مبارزه با فقر با کمک گرفتن حافظانه از پوشش گیاهی اکوسیستم آمازون است. هر کسی می‌تواند در این برنامه "طرح سلوا (طرح جنگل)،” با مقیاس بزرگ برای بازسازی مدارس در مناطق صعب‌العبور آمازون پرو (نواحی زیر سلطه حکومتی دولت پرو از جنگل وسیع آمازون) مشارکت داشته باشد. این طرح فرصت اینکه بازدیدکنندگان با برخورد تعاملی و اینتراکتیو به توسعه طرح های خود و ارائه پیشنهادات از طریق کد QR بپردازند را می‌دهد.

غرفه استرالیا / Amelia Holliday, Isabelle Toland & Michelle Tabet

کانسپتی که در آن مدیران هنری غرفه استرالیا برای پاویون استفاده کرده‌اند بیشتر شبیه به یک جعبه‌ی جادویی است، که به ارائه یک جنبه فرهنگی قابل توجه از طراحی شهری همه ­جانبه می­‌پردازد، نمایشی ادراکی از بازتاب متغییر آب بر دیوار، یک داستان و موسیقی در حال حرکت، غرفه استرالیا به شما اجازه می‌دهد تا شما از گرمای روز و تامل در جهان دوردست به صورت همزمان فاصله بگیرید، حسی ناآشنا.

شکست حصر / Gabinete de Arquitectura [Golden Lion]

این سازه آجر و سیمانی که برنده‌ ی شیر طلایی شده انگار برای سرپیچی از جاذبه در لحظه اعمال نیرو و بروز سرکشی به جای فروتنی این مصالح قد علم کرده است. اثر "Breaking the Siege” ساخته‌ی Gabinete de Arquitectura (طراحی توسط Solano Benítez, Gloria Cabral and Solanito Benítez) نمایانگر یک تظاهر منحصر به فرد در معماری امریکای لاتین است.

اقتصادِ خانه در پاویون بریتانیا / Jack Self, Shumi Bose & Finn Williams

یکی از شروط اصلی بقا انسان در ادوار متفاوت، زندگی خانوادگی بوده است،که توسط شرایط فعلی اجتماعات جهانی سازی شده و رشد پرسرعت تکنولوژی به چالش کشیده است. طراحان یک بیان قدرتمند و دقیق از آن چه امروزه "خانه” می­‌نامیم به معرض نمایش گذاشته‌اند.

ناتمام در غرفه اسپانیا / Iñaqui Carnicero & Carlos Quintáns [برنده شیر طلایی]

پاویون اسپانیا تاثیر معنایی عمیقی از وضعیت بحران اقتصادی اسپانیا گرفته و ضربه آن بر پیکره اقتصاد را به زیرکی نشان می­‌دهد و شاید کمی نا­شفاف در یک راه بسیار پایدار؛ خود چیدمان به وضوح نمود دوره‌ی بحران است. به کارگیری با دقت عناصر ساده در طراحی، بازتاب نگرش معماران اسپانیایی است یعنی «با کمترین بیشترین را انجام بده».

پدیده شهری V.D.N.H در غرفه روسیه

VDNH یکی از مکان های منحصر به فرد ترین در جهان است! یکی از مکان‌هایی که اگر به مسکو می‌روید حتما باید از آن بازدید کنید. پرفورمنسی که برای چندین دهه به طول انجامید، نمایشی از سیر تکامل و غرور شوروی ابرقدرت، اکنون مسئولان شهر مسکو مدیریت آن را به عهده گرفته‌اند و افق پیش روی خود را چنین ترسیم می‌کنند که چگونه ممکن است گستره قلمرو شوروی، در آخر به یک قطعه ماندگار از میراث فضای شهری بدل شود.

اتاق شواهد / Anne Bordeleau, Sascha Hastings, Donald McKay & Robert Jan van Pelt

در سال 2000، پس از کشمکش های فراوان، دادخواهی و افترا، در پی ادعاهای مورخی رویزیونیسم در مورد هلوکاست و ادعای عدم وجود اتاق‌های گاز در آشویتس و در یک کلام که هلوکاستی اتفاق نیفتاده، بررسی و تفحص شواهد معمارانه و شهادت شاهد متخصص «رابرت ژان ون پلت» زمینه فکری خلق این اثر اینستالیشن که شامل قطعات کلیدی از شواهد معمارانه در مقیاس واقعی‌ست شکل گرفت.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار