مدیران خودروعصر اعتبار

معاون راه و شهرسازی قزوین:

بافت فرسوده استان قزوین نیازمند بازسازی همه‌ جانبه است

عصر ساختمان- معاون راه و شهرسازی قزوین گفت: در سال‌های گذشته صرفا به مسائل کالبدی توجه می‌شد ولی امروز باید در مسیر نوسازی و اتفاقات اصلاحی نگاهی همه‌ جانبه به بازآفرینی شود که استان قزوین نیز در این زمینه تلاش‌های بسیاری داشته است.

بافت فرسوده استان قزوین نیازمند بازسازی همه‌ جانبه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی‌محمد پورکریم ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در زمان فعلی به دلیل عدم توجه کافی به شهرهای کوچک و میانی، سیل مهاجرت‌ها از این مناطق به شهرهای بزرگ فراهم شده است در حقیقت نواحی هدف نیازمند توجه ویژه نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه فرهنگی، گفتاری و کلامی هستند تا حس تعلق و افتخار به شهروندی در آن شهر را تقویت کرده و منجر به موفقیت‌های بعدی شود.

    مدیرمسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه با بیان این مطلب که درحال حاضر برای ساماندهی به این نواحی اقدامات بسیاری باید انجام شود افزود: تا به امروز بیشتر پروژه‌های توسعه‌ای ما در کشور معطوف به طرح‌های عمرانی بوده و کمتر به مسائل کیفی توجه شده است که از این پس باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

    وی با اشاره به دو تجربه استان قزوین در این حوزه بیان کرد: در سال‌های گذشته در حوزه بافت‌های فرسوده صرفا به مسائل کالبدی توجه می‌شد ولی امروز باید در مسیر نوسازی و اتفاقات اصلاحی، نگاهی همه‌جانبه به بازآفرینی شود که استان قزوین نیز در این زمینه تلاش‌های بسیاری به مسائل گفتار و فرهنگی داشته است.

    پورکریم با اشاره به عملیات اجرایی دستور کار 21 از سال 86 و پس از انعقاد تفاهم‌نامه سازمان مسکن و مؤسسه بین‌المللی پژوهش هنر و معماری در استان قزوین و افزود: برای این منظور شورای هدایت فنی در استان تشکیل شد که مباحث خود را طی دو جلسه عمومی با مردم نیز به اشتراک گذاشته و پس از جمع‌بندی نظرات متخصصان و مردم محورهای مهمی را در چارچوب سند مادر مشخص و به تصویب رساند.

    مدیرمسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: دستور کار 21 دارای باید و نبایدهایی در حوزه توسعه است که پویایی مهم‌ترین ویژگی آن به شمار می‌رود در حقیقت این دستور کار حکم ثابتی نداشته و با توجه شرایط زمانی حاکم دارای خروجی‌های متفاوت است.

    وی گفت: در این طرح محله دیمج به عنوان محله پایلوت انتخاب شد که پس از شناسایی موارد لازم با رویکرد اجرای حداقل اقدامات کالبدی فعالیت‌های آن آغاز شد ما در این اقدام با توجه به ظرفیت‌‌های موجود در محله برنامه‌ریزی لازم را تهیه کرده و با همکاری و نظرخواهی از مردم عملیات‌های اجرایی را انجام دادیم که ایجاد دسترسی‌های کوچک از معابر بن‌بست به معابر اصلی، تغییرات در فضای سبز و غیره نمونه‌ای از آنها به شمار می‌رود.

    وی همچنین ضمن اشاره به پروژه شکوفای شهری قزوین که با مشارکت دفتر هبیتات و به همت شهرداری انجام شده است گفت: ما برای تمامی اقداماتی که در سطح محلات انجام می‌دهیم نیازمند سنجش و ارزیابی تفاوت‌ها هستیم ما باید ببینیم که قصد داریم به چه اهدافی دست پیدا کنیم که برای این کار نیز نیاز به فرمول جهانی داریم.

    پورکریم در پایان نظارت شهری، پایداری زیستی، مساوات و شمول اجتماعی، کیفیت زندگی توسعه زیرساخت و بهره‌وری را محورهای 6 گانه‌ای برای شکوفایی شهری بیان کرد و افزود: قطعا موارد دیگری نیز در این راستا وجود دارد که مهم‌ترین آنها مشخص شده که امید است با اجرای این موارد نقش بسیار چشمگیری در این عرصه داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار