مدیران خودروعصر اعتبار

واریز ۵۹۰۰ میلیارد تومان به حساب مسکن ملی

عصر ساختمان- تا کنون حدود ۱۳۸ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن واریز وجه داشته اند که مجموع مبالغ واریز شده به بانک مسکن از سوی این افراد ۵۸۷۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

واریز ۵۹۰۰ میلیارد تومان به حساب مسکن ملی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، تا کنون 198 هزار و 41 نفر برای واحدهای طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب کرده و 138 هزار و 563 نفر واریز وجه داشته اند. این آمار تا روز سوم بهمن ماه 133 هزار و 628 نفر بود. با وجود آنکه بعضا ضرب العجلهایی از طرف وزارت راه و شهرسازی برای واریز وجه از سوی متقاضیان واجد شرایط ارایه می شود اعداد و ارقام گویای آن است که فرصت برای تکمیل موجودی هیچ وقت به اتمام نمی رسد؛ زیرا همواره بر تعداد افرادی که افتتاح حساب کرده یا واریز وجه داشته اند افزوده می شود.

    طبق اعلام بانک مسکن مبلغ واریز شده از سوی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا کنون 5 هزار و 876 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است. تا کنون تاکنون تعداد 366 پروژه به تعداد 27 هزار و 906 واحد به بانک معرفی شدند. همچنین تعداد واحدهای ارسال به دفترخانه جهت انعقاد قرارداد نیز 3 هزار و 888 واحد است.

    به گفته محمدحسن علمداری، تعداد واحدهای قرارداد منعقد شده 5 هزار و 231 واحد است.

    وی سهم‌الشرکه پرداخت شده از محل تسهیلات را 27 میلیارد و 700 میلیون تومان برشمرد و توضیح داد: سهم‌الشرکه میزان قسطی است که بر اساس پیشرفت فیزیکی به پروژه‌های در حال پیشرفت طرح‌های اقدام ملی مسکن پرداخت می‌شود.

    طبق برنامه حدود 300 هزار واحد اقدام ملی مسکن در مناطقی بجز بافتهای فرسوده احداث می شود که با توجه به آمار موجود تا کنون دست کم 102 هزار نفر افتتاح حساب نکرده اند. از کسانی هم که حساب باز کرده اند 60 هزار نفر واریز وجه نداشته اند. این در حالی است که حدود 17 ماه از آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن می گذرد.

    با توجه به اینکه بسیاری از افراد واجد شرایط از طرح اقدام ملی استقبال نکرده یا قادر به تامین نقدینگی حدود 40 میلیون تومان اولیه نیستند، مدلهای مشارکت، واگذاری زمین و تفاهم نامه با دستگاههای دولتی راهکارهای جایگزین برای وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود. البته تفاهم نامه با دستگاههای دولتی قرار بود مازاد بر 400 هزار واحد ثبت نامی باشد اما ظاهرا دولت آمار هر دو گروه را یک کاسه اعلام می کند.

    در مراحل اول و دوم ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن حدود 1.6 میلیون نفر نام نویسی کردند که 460 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. از این تعداد 160 هزار نفر در لیست رزرو قرار دارند و طبیعتاً این امکان را دارند که جایگزین بدحساب‌ها شوند. از طرف دیگر برای مرحله سوم ثبت نام که بین روزهای 18 تا 25 دی ماه انجام گرفت 41 هزار و 296 واحد در نظر گرفته شد که البته 223 هزار نفر نام نویسی کردند.

    طبق آخرین آمار تا کنون 55 هزار و 878 نفر از متقضیان مرحله سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن حائز شرایط شناخته شدند. 91 هزار و 492 متقاضی نیز فرم «ج» ناقص داشتند که باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنند. از این تعداد تاکنون 55 هزار و 704 نفر به اداره کل راه و شهرسازی استان محل سکونت خود برای بررسی فرم «ج» و اصلاح وضعیت مراجعه کردند. تاکنون 20 هزار و 831 متقاضی درخواست شان رد شده یا انصراف داده و از مشارکت در این طرح حذف شدند. پالایش همچنان ادامه دارد و نهایی نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار