مدیران خودروعصر اعتبار

با رای مجلس

وزارت راه مکلف به جذب سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی برای صندوق‌های سرمایه گذاری ساخت مسکن شد

عصر ساختمان- نمایندگان مجلس وزارت راه و شهرسازی را مکلف به همکاری با وزارت امور اقتصادی برای تاسیس، توسعه و تسهیل صندوق‌های سرمایه گذاری به منظور ساخت مسکن کردند.

وزارت راه مکلف به جذب سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی برای صندوق‌های سرمایه گذاری ساخت مسکن شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳:۰۰

    ه گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح جهش تولید و تامین مسکن را بررسی کرده و ماده پنج آن را به تصویب رساندند.

    براساس این ماده، وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به تاسیس، توسعه و تشکیل مقررات فعالیت صندوق‌های سرمایه گذاری موضوع بند 20 ماده یک قانون اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران برای تامین مالی ساخت و اجاره واحدهای مسکونی از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی اقدام نماید.

    براساس تبصره یک این ماده دارندگان واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌های موضوع این ماده در اولویت واگذاری واحدهای ساختمانی قرار دارند. آیین‌نامه اجرایی این تبصره ظرف مدت دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان بورس اوراق بهادار تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد. 

    براساس تبصره دو این ماده انتقال زمین‌های بخش دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی دستگاه‌های مشمول ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه، انتقال واحدهای مسکونی از صندوق به دارندگان واحدهای سرمایه گذاری نهایی این صندوق‌ها و اجاره املاک و مستغلات توسط شرکت‌های سرمایه گذاری از مالیات معاف است.

    براساس تبصره سه این ماده، زمین‌های موضوع این قانون صرفا در قالب این صندوق‌ها قابل تخصیص به پروژه‌های ساخت می‌باشد.

    براساس تبصره چهار این ماده، انتقال واحدهای مسکونی ساخته شده فاقد متقاضی از بین دارندگان نهایی واحدهای سرمایه گذاری به صندوق‌های مدیریت دارایی موضوع قانون اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و عرضه واحدهای صندوق‌های مذکور در بازار سرمایه جهت تامین منابع جدید برای صندوق ملی مسکن بلامانع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو