مدیران خودروعصر اعتبار

گران‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟

عصر ساختمان- گزارش پیش رو به بررسی مشخصات گران‌ترین خانه‌هایی که طی نیمه اول بهمن ماه در تهران معامله شده است، می‌پردازد.

گران‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، شاید تا چند وقت پیش در تماس با آژانس‌های املاک در شمال شهر تهران قیمت‌هایی بسیار عجیب و غریب می‌شنیدید؛ قیمت‌هایی که به گفته مشاوران املاک هیچ راهی برای پایین آمدن نداشت؛ هر چند اکنون نیز در آژانس‌های املاک قیمت‌های نجومی همچنان اعلام می‌شود اما معاملات ثبت‌شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران حاکی از چیز دیگری است؛ چند ماه پیش معاملات زیادی با قیمت بالای 100میلیون تومان در هر متر مربع در محله‌های شمالی ثبت می‌شد که اکنون تعداد این معاملات همراه با کاهش تعداد معاملات بازار مسکن، کاهش داشته است.

    مناطق یک، دو و سه پایتخت از مناطقی است که قیمت مسکن در آن نسبت به متوسط قیمت مسکن در تهران، بالاتر بوده و ارقام عجیب و غریب بسیاری برای آپارتمان‌ها اعلام می‌شود؛ اما در ماه‌های اخیر اکثر مشاوران املاک بر رکود بازار و نیز کاهش قیمت مسکن در پی رکود، اتفاق نظر داشته‌اند و به گفته آنان اکنون بسیاری از مالکان یا واحد خود را نمی‌فروشند و یا اگر چاره‌ای جز فروش ندارند در اعلام قیمت‌ها کوتاه می‌آیند. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مسکن برای گران‌ترین واحدهای تهران که غالبا نیز در منطقه یک، دو و سه معامله شده است، خواهیم پرداخت.

    لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی نیمه اول بهمن ماه99 (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های آپارتمان‌های گران قیمت است که در نیمه اول بهمن ماه امسال در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله‌های یادشده نیست.

    تجریش محله‌ای در منطقه یک شهرداری تهران است؛ قیمت مسکن در این منطقه بسیار بالا بوده و به تبع آن قیمت مسکن در محله تجریش نیز بالاست؛ یک واحد آپارتمان 199متری و 6سال ساخت در تجریش با قیمت 64میلیون و 677هزار تومان در هر متر مربع معامله شد؛ همچنین قیمت واحدی 94متری و یک سال ساخت در امانیه نیز 74میلیون و 682هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

    گیشا از محله‌های گران‌قیمت در منطقه2 شهرداری محسوب می‌شود؛ یک خانه 95متری و یک سال ساخت در آن متری 70میلیون و 500هزار تومان معامله شد. برای خرید واحدی 69متری و 9سال ساخت در جردن نیز 67میلیون و 509هزار تومان در هر متر مربع هزینه نیاز است.

    یک خانه 173متری و 7سال ساخت در پاسداران متری 71میلیون و 358هزار تومان، واحدی 181متری و 26سال ساخت در باغ فردوس متری 78میلیون و 744هزار تومان، یک دستگاه آپارتمان 92متری و 7سال ساخت در قیطریه متری 67میلیون و 312هزار تومان و واحدی 103متری و 10سال ساخت در سید خندان متری 58میلیون تومان معامله شد.

    تهران پارس یک محله در منطقه4 شهرداری تهران است و برخی واحدهای آن با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد؛ خانه‌ای 94متری و 32سال ساخت در این محله با قیمت 61میلیون و 401هزار تومان در هر متر مربع معامله شد. واحدی 140متری و یک سال ساخت در سعادت آباد نیز متری 114میلیون و 285هزار تومان به فروش رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار