مدیران خودروعصر اعتبار

تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی به فرهنگیان در سال آینده

عصر ساختمان- مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند تحویل مسکن فرهنگیان گفت: در فاز اول اجرای این طرح، عملیات احداث ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکن در ۱۸ استان و ۶۵ شهرستان شروع شده و قرار است اولین واحدهای مسکونی در سال آینده تحویل شود که فعلا شمار آن به ۱۰ هزار واحد می رسد.

تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی به فرهنگیان در سال آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، گودرز کریمی‌فر با بیان اینکه مطابق آمارهایی که در دست داریم 170 هزار نفر فاقد مسکن هستند اظهار کرد: در قالب عقد تفاهمی با وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته، نسبت به خانه دار شدن 170 هزار همکار فرهنگی در یک بازه زمانی سه ساله تا مرداد 1401، اقدام کردیم.

    وی افزود: در فاز اول اجرای این طرح، عملیات احداث 43 هزار و 775 واحد مسکن در 18 استان و 65 شهرستان شروع شده و قرار است اولین واحدهای مسکونی در سال آینده تحویل شود که فعلا شمار آن به 10 هزار واحد می رسد زیرا 10 هزار نفر از ثبت نام کنندگان تاکنون اقدام به واریز وجه اولیه کرده و وارد طرح شده اند.

    مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط ثبت نام متقاضیان گفت: از جمله شرایط مورد تایید برای ثبت نام می توان به فاقد مسکن بودن و عدم استفاده از تسهیلات مسکن اشاره کرد. همچنین در این طرح اولویت هایی قائل شدیم؛ زنان سرپرست خانوار در اولویت اول قرار دارند و پس از آنها زوجین فرهنگی، کارکنان بالای 20 سال سابقه و بازنشستگان هستند.

    کریمی‌فر به تسهیلات مسکن درنظر گرفته شده نیز اشاره کرد و گفت: متقاضیان برای دریافت وام مسکن 40 میلیون تومانی به بانک مسکن معرفی می شوند. تا کنون 10 هزار وام از این طریق ارائه شده است. علاوه بر این با همکاری بانک ملی یک اعتبار 2000 میلیارد تومانی نیز درنظر گرفته شده است تا بتوانیم تسهیلاتی با سود 12 درصد تحت عنوان وام ثانویه در اختیار فرهنگیان بگذاریم. البته تاکنون وام ثانویه حمایتی به عنوان آورده اولیه فرهنگیان به میزان 1000 میلیارد تومان در بین فرهنگیان توزیع شده است.

    وی با بیان اینکه در مجموع  320 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده بودند که150 هزار نفر فاقد شرایط بودند اظهار کرد: 43 هزار و 775 نفر که حائز شرایط بودند معرفی شده اند و 101 هزار پرونده در حال رفع نقص است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو