مدیران خودروعصر اعتبار

وام اجاره تا پایان اسفند تمدید شد

عصر ساختمان- وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان اسفندماه فرصت دارند وام خود را دریافت کنند و امکان تمدید این زمان وجود ندارد؛ پیش از این پایان بهمن ماه آخرین مهلت اعلام شده بود که تمدید شده است.

وام اجاره تا پایان اسفند تمدید شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، به دنبال مصوبه ستاد ملی کرونا برای پرداخت وام اجاره به مستاجران 828 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند که 302 هزار نفر نسبت به دریافت وام اقدام و 230 هزار نفر در بانکهای عامل تشکیل پرونده دادند که  تا 12 بهمن ماه 191 هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده اند. با توجه به طولانی شدن فرآیند تشکیل پرونده بعضی متقاضیان در بانکها پایان بهمن ماه 1399 مهلت دریافت وام اعلام شد که تا انتهای سال جاری تمدید شده است.

    بر اساس اعلام معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، بارها زمان پرداخت وام ودیعه مسکن تمدید شده است. انتظار این است متقاضیانی که تشکیل پرونده دادند در این مدت زمان مراجعه و تسهیلات خود را دریافت کنند تا نیازی به تمدید مجدد نباشد. کما اینکه امکان تمدید نیست و بانک‌ها ازاین نظر مشکلاتی را دارند.

    او البته از احتمال تصمیم گیری دولت برای تصویب وام جدید اجاره در سال 1400 خبر داده و گفته است: اینکه ثبت نام جدیدی برای سال 1400 داشته باشیم منوط به تصمیم‌گیری دولت و منابع موجود است. پرونده وام ودیعه مسکن برای پایان اسفندماه بسته می‌شود و برای سال جدید تصمیمات در سال جدید اخذ خواهد شد.

    او افزود: متقاضیانی که تشکیل پرونده دادند حائز شرایط دریافت وام هستند. اما از نظر سیستم بانکی نیز باید بررسی‌های لازم انجام شود تا متقاضیان از نظر دریافت تسهیلات از نظر قوانین و مقررات مشکلی نداشته باشند.

     تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان 50، 30 و 15 میلیون تومان، از اوایل مردادماه در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات 13 درصد است. نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند.  در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت 36 ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه 540 هزار تومان، کلانشهرها 320 هزار تومان و سایر شهرها 160 هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

    با توجه به مشکلات ایجاد شده برای خانوارها در شرایط اقتصادی و بهداشتی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرای بند 3 مصوبات پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ 13 دی ماه، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن­  ابتدا تا پایان بهمن و سپس پایان اسفندماه تمدید شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار