مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

پیشرفت ۱۰۰ درصدی واحدهای مسکن ملی در برخی استان‌ها

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن ملی در برخی استان‌ها به پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسیده است و از فروردین ۱۴۰۰ تا پایان دولت به صورت پیوسته افتتاح خواهد شد.

پیشرفت ۱۰۰ درصدی واحدهای مسکن ملی در برخی استان‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «محمود محمودزاده» درباره زمان افتتاح مسکن مهر و ملی افزود: کمتر از 40 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که باید تحویل داده شود. اکنون 9 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است و تعداد کمی پروژه هم با پرونده قضایی در اختیار دستگاه قضا است که دولت اختیاری برای افتتاح و تحویل آن ندارد.

    وی گفت: 40 هزار واحد مسکن مهر تا دو ماه آینده تحویل متقاضیان داده خواهد شد وپرونده مسکن مهر در سال 1400 به پایان خود می رسد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیشرفت پروژه های مسکن ملی نیز افزود: 8 هزار و 470 پروژه مسکن ملی در 770 شهر درحال ساخت است که چون شهر به شهر و مقطع به مقطع ساخته شده است در برخی شهرها به پیشرفت 100 درصدی و در برخی شهرها به پیشرفت کمتر رسیده است.

    به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی امکان افتتاح مسکن ملی در سال 99 وجود داشت اما تصمیم بر این است که از فروردین امسال به صورت متواتر افتتاح مسکن ملی انجام و تا پایان دولت ادامه داشته باشد.

    وی گفت: برخی از پروژه های مسکن ملی اکنون به پیشرفت صددرصدی رسیده است، با این حال سیاست دولت، تولید مستمر مسکن است و در صورتی که امکان تامین زمین در هر شهری فراهم شود ثبت نام و ساخت و ساز هم انجام می شود.

    به گزارش ایرنا،  شهریوماه 1398 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی شد و 18 آبان ماه 1398 ثبت نام از متقاضیان در چهار استان آغاز و سپس به دیگر استان‌ها تسری پیدا کرد.

    برای این پروژه 400 هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی 1.6میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که 460 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

    اولین واحدها به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهوری افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است.

    میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان 1399 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار