مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست فرمانداری اندیمشک:

ساخت و ساز در زمین های کشاورزی این شهرستان ممنوع است

عصر ساختمان- سرپرست فرمانداری اندیمشک با تشریح اهمیت بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال و لزوم استفاده بهینه از این بخش گفت:با ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی برخورد قانونی می شود.

ساخت و ساز در زمین های کشاورزی این شهرستان ممنوع است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، پیمان جهانگیری روز سه شنبه در نشست شورای کشاورزی اندیمشک در محل فرمانداری افزود:ظرفیت کشاورزی در سطح شهرستان اندیمشک بسیار بالاست و باید از این ظرفیت برای اشتغالزایی استفاده شود.
    وی افزود:طرح های کارشناسی شده و موثر در زمینه کشاورزی باید مورد حمایت قرار گرفته و جوانان را برای فعالیت در این حوزه ترغیب و تشویق کرد.
    جهانگیری افزود:تسهیلات خوبی در بخش کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است که باید آن را در راستای توسعه هرچه بهتر این بخش به کار گرفت.
    وی بیان کرد:راه اندازی شهرک های کشاورزی در اندیمشک دست پیگیری بوده و این شهرک ها در راستای افزایش تولید و اشتغال در بخش های مرکزی و الوار گرمسیری راه اندازی می شوند.
    جهانگیری از جهاد کشاورزی و شورای این حوزه خواست الگوی کشت را به منظور استفاده بهینه از منابع آب و افزایش کیفیت تولید در اختیار کشاورزان قرار دهند.
    مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک نیز گفت:بیش از 30 درصد از اشتغال شهرستان مربوط به بخش کشاورزی است و شهرستان اندیمشک یکی از قطب های کشاورزی منطقه محسوب می شود.
    سید هدایت الله موسوی جمعیت دامی این شهرستان را 61 هزار راس عنوان کرد و گفت:تعداد بهره برداران دام در اندیمشک بیش از دو هزار و 400 نفر است.
    وی بیان کرد: بخش باغبانی این شهرستان دارای سطح زیر کشت 915 هکتار انواع مرکبات ؛ انار ؛انجیر ؛ زیتون ؛ انگور و گردو است و میزان تولید باغ های این شهرستان برابر با یک هزار و 200 تن انواع محصولات در سال و با اشتغال 260 نفر می باشد.
    وی مساحت زمین های کشاورزی اندیمشک را 55 هزار هکتار عنوان کرد و گفت:سالانه 600 هزار تن انواع محصولات از این زمین ها روانه بازار می شود.
    وی گفت:در بخش کشت تابستانه شرایط برای کشت بیش از 11 هزار و 500 هکتار از مزارع مهیا شده است که 8 هزار هکتار ذرت دانه ای و هزار هکتار ذرت علوفه ای در تابستان جاری کشت می گردد.
    موسوی به مشکلات بخش الوار اشاره کرد و گفت: 11 درصد ساکنان روستاهای الوار به دلیل کمبود آب مهاجرت کرده اند که در این خصوص نیازمند برنامه ریزی هستیم.
    وی همچنین در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاوری هشدار داد و گفت:با افراد سودجو در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.
    وی در بخش دیگری گفت:دولت به توسعه گلخانه ها اهتمام دارد و در این راستا تلاش هایی در شهرستان انجام شده است .
    موسوی با بیان اینکه هفت هزار و 500 هکتار از اراضی آبی شهرستان از طریق شبکه آبیاری دز و حدود یک هزار و 900 هکتار با نصب موتور پمپ برروی رودخانه های فصلی ودائمی آبیاری می شوند گفت:با احداث 548حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق بیش از 9 هزار هکتار از زمین های کشاورزی اندیمشک از طریق چاه آبیاری می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار