مدیران خودروعصر اعتبار

زیرسطح پایتخت چه خبر است؟

عصر ساختمان- شورای عالی شهرسازی و معماری طی مصوبه‌ای پیشنهاد داد سامانه قطع خودکار آب و گاز در هنگام بروز بحران راه‌اندازی شود.

زیرسطح پایتخت چه خبر است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، پیروز حناچی، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری طی نامه‌ای خطاب به دبیر هیات دولت و وزیر کشور، مصوبه 12 بندی شورای عالی شهرسازی و معماری درباره حادثه انفجار گاز در منطقه شهران را برای طرح پیشنهادهای اجرایی در هیات دولت ارسال کرد. در این مصوبه که به دنبال استماع گزارش‌های دبیرخانه شورای عالی، شرکت متروی تهران، وزارت نیرو و آب منطقه ای، شهرداری تهران، شهرداری منطقه پنج و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیرامون بررسی ابعاد حادثه انفجار گاز در منطقه شهران تدوین شده است، پیشنهاد راه‌اندازی سامانه قطع خودکار آب و گاز در مواقع بحرانی مطرح شده که قرار است برای تصویب در هیات وزیران مطرح شود. به گزارش دنیای اقتصاد ، در این مصوبه 12 بندی همچنین بر ضرورت الزام و اطلاع عوامل ساخت و ساز از تقاطع و نقاط حساس در هنگام عملیات عمرانی زیر بنایی و اتخاذ تدابیر امنیتی بر اساس ماده 23 شرایط عمومی پیمان تاکید و درخواست شده این موضوع نیز جهت تصویب نهایی در هیات وزیران مطرح شود. تهیه و به روز کردن نقشه‌های رقومی شریان‌های‌حیاتی و اطلاع کلیه عوامل ذی‌ربط پروژه‌های اجرایی از وجود این المان‌ها، تهیه، تکمیل و تدقیق نقشه‌های رقومی قنات‌های شهر تهران، جانمایی صحیح شریان‌های حیاتی جدیدالاحداث و بازنگری مکان آنها، شناسایی حفره‌های ایجاد شده در زمین در اثر پدیده‌های طبیعی یا انسان ساز با استفاده از روش‌های جدید ژئوفیزیکی، تاب‌آور کردن لوله‌های نفت، گاز، آب و فاضلاب توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، استفاده از فناوری‌های جدید در حفاری‌ها به ویژه حفاری تونل‌های مترو و استفاده از روش‌های امن حفاری و به‌طور خاص احتمال وجود حفره‌هایی بر فراز محل احداث تونل‌ها و نیز ارتقای سطح عملیات مدیریت بحران با افزایش هماهنگی‌های بین سازمانی و وجود نظام واحد مدیریتی در زمان وقوع حوادث از دیگر مواردی است که شورای عالی شهرسازی و معماری بر آن تاکید کرده است. ضرورت مانیتورینگ و پایش علائم فرونشست در شهر تهران و شناسایی زون‌های مستعد، مانیتورینگ و پایش شریان‌های حیاتی در فواصل زمانی منظم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و در نهایت نظارت جدی بر اجرای تاسیسات زیرساختی و درج دقیق کلیه مسائل و مشکلات رخ داده، از دیگر مواردی است که در این مصوبه به آن اشاره شده است.

    در نامه دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری به دبیر هیات دولت آمده است: «آنچه در منطقه شهران رخ داد، سانحه‌ای کوچک و بیانگر اثر مخرب فروریزش و فروچاله‌ ایجاد شده در یک مقیاس خیلی کوچک بود. این حادثه شاید هشداری باشد بر این مهم که امر ریسک و اثرات فروریزش را بر ساختمان‌ها، محیط‌های شهری و شریان‌های حیاتی جدی بگیریم». دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری همچنین بر ضرورت پیش بینی تمهیداتی به منظور جابه جایی خطوط انتقال بنزین و مخزن سوخت در منطقه شهران و تسریع در این زمینه تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو