• تحولی در مهندسی نما
  • تحولی در مهندسی نما
  • تحولی در مهندسی نما
  • تحولی در مهندسی نما
  • تحولی در مهندسی نما
  • تحولی در مهندسی نما
تحولی در مهندسی نماتحولی در مهندسی نماتحولی در مهندسی نماتحولی در مهندسی نماتحولی در مهندسی نماتحولی در مهندسی نما

تحولی در مهندسی نما

عصر ساختمان - محدودیت موجود در زمین و جذابیت های بصری باعث گسترش روز افزون اجرای پروژه های بلند مرتبه ساختمانی در قالب کاربری های مسکونی ، تجاری و اداری در اقصی نقاط دنیا شده است.

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، افزایش ارتفاع علاوه بر محدودیت هایی که در زمینه طراحی و اجرای سازه برای طراحان و مهندسان اجرایی پدید می آورد نیازمند نگاهی مهندسی و هوشمندانه به مقوله طراحی نما را نیز به همراه دارد.یکی از جذابیت های پروژه های بلند مرتبه و آسمان خراش ها استفاده کاربران از چشم انداز حاصل از این اختلاف ارتفاع با سایر المان های شهری و سکونت گاه های اطراف است. از این رو استفاده از نمای شیشه ای به عنوان اولین و بهترین گزینه پیش روی معماران و طراحان این سازه های می باشد.نمای شیشه ای در کنار تمام ویژگی ها محدودیت هایی را در زمینه مهندسی نما با خود به همراه دارد که شرکت های فعال در این حوزه با ارائه راه حل های تازه دست طراحان را در انتخاب و استفاده از سیستم نمای شیشه ای باز کرده است.


نیاز فزاینده ساختمان‌های بلند مرتبه به سیستم های نصب نمای شیشه ای فعالان صنعت را مجبور کرده است تا راه حل اجرای نمای منحصربه فردی را برای کاربران این حوزه ارائه کند. یکی از سیستم‌هایی که این نیاز را برطرف و نصب سریع نمای شیشه ای را تسهیل می‌کند استفاده از سیستم نمای کرتین وال  CW 86_MF  است.
با روند رو به رشد ساخت آسمان‌خراش‌ها، نیاز به توسعه سیستم‌هایی که از این ساختمان‌های بلند در مقابل عوامل آب و هوایی مانند خورشید، باد و باران محافظت و همچنین ایمنی و امنیت را نیز تضمین کند، بیشتر می‌شود. در راستای تامین این نیازها، Reynaers Aluminium تلاش کرده راه‌حل‌های اجرای نمایی را توسعه دهد که در اجرای این امر بسیار موفق و پیشرو بوده است و به سرعت اجرای نمای شیشه ای در پروژه های بلند مرتبه سازی کمک شایانی نموده است.یکی از این راه حل‌ها،طراحی و تولید دیوار کلی یکپارچهCW 86_MF  نام دارد که یک سیستم تیغه‌ای عایق‌سازی شده و زیبا است که همه نیازها و عملکرد های مورد نیاز طراحی یک نمای داینامیک شیشه ای را در ساختمان‌های بلند مرتبه و در حال توسعه ساختمانی را برطرف می‌کند.
رشد پیوسته در طراحی و اجرای ساختمان‌های تجاری بلند مرتبه در حوزه خلیج فارس، نیاز به ساخت سیستم‌های آلومینیومی جدید که قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد ، ایجاد کرده است و از سویی دیگر، حجم بالا و در حال افزایش پروژه ها در بخش نماسازی و رویدادهای جهانی مانند نمایشگاه 2020 دوبی، جام جهانی فیفا 2022 در قطر نیاز به محصولات با کیفیت نما را بیشتر تحریک کرده‌اند. افزون بر این ، شرایط اقتصادی،ضرورت جلوگیری از هدر رفت انرژی ، وزن سازه ای کم و قوانین سخت حاکم بر ساخت و ساز شرکت های سازنده نمای شیشه ای و طراحان را وادار می کند که ساختمان‌های با بازده بالای انرژی و البته مستحکم طراحی و بسازند که در خصوص ساختما‌نهای بلندمرتبه، سرعت نصب نما نیز در به عنوان یکی دیگر از ویژگی های اساسی مورد توجه است.راه‌حلی که سیستم دیوارهای یکپارچه CW 86_MF  به کارفرمایان و سازندگان پروژه ها ارائه می‌دهد کلیه قطعات اجرای نما به صورت صنعتی در کارگاه و به صورت کاملا از پیش ساخته شده تولید و در محل ساختمان جزء به جزء و بر اساس اصل دیوارهای تیغه‌ای مونتاژ و نصب می‌شوند.
برای حل مشکلات هدر رفت انرژی و تبادل حرارتی در اتفاع سیستم CW 86_MF به پروفیل¬های عایق حرارت نیز مجهز شده است که مقوله کنترل انرژی مصرفی را نیز در بلندمرتبه سازی ها مرتفع نموده است، در حالی که قابلیت های خاص مانند فاضلاب آبشاری به این سیستم اجازه می‌دهد، نیازهایی که در شرایط فشار آب و هوایی ایجاد می¬شود را برطرف کند که این ویژگی سیستم  CW 86_MF برای نواحی ساحلی و نواحی که از سطح دریا ارتفاع زیادی دارند، سازگار می‌کند.
علاوه بر یکپارچگی انواع مختلف در، پنجره و سیستم‌های ضد آفتاب،یراق آلات مکانیزه این سیستم که برای قسمت‌های بازشو مانند پنجره‌هایی که به صورت موازی یا از بالا باز می‌شوند،ویژگی را به سیستم اضافه نموده است تا ظاهر نما همچنان یکپارچه باقی بماند. یکپارچگی سیستم¬های دیگر مانند درهای کشویی نیز با ساخت پروفیل¬های سنتی به اضافه توانایی -های Reynaers Aluminium به گونه¬ای حفظ می‌شود تا چشم انداز کاربران  بدون کاهش کارایی سیستم، تضمین شود.
در حال حاضر Reynaers Aluminium خاورمیانه، در زمینه طراحی و عرضه سیستم CW 86_MF  برای آسمان‌خراش‌های منحصر به فرد در حال ارائه خدمات گسترده فنی و مهندسی است که در این سازه های بلند مرتبه از این سیستم خاص جهت پوشش کارایی‌های مورد نیاز مانند فشار آب 1000 پا، فشار هوای 600 پا و مقدار 1.9 W/sq m K  استفاده می¬شود.
آنچه تجربه این شرکت را در ارائه خدمات گسترده فنی مهندسی در زمینه نما در پروژه های بلند مرتبه افزایش داده است و آن را نسبت به سایر رقبا متمایز نموده است حضوور فعال این برند در پروژه های متعدد در حال اجرا درمنطقه خاور میانه است که از جمله آنها می‌توان به هتل ساحل خلیج و اقامتگاه مارینا در امارات متحده عربی، ساختمان دانشگاه پادشاه عبدالعزیز در عربستان سعودی، آپارتمان‌ها و هتل کمپینسکی در عمان، برج اوتاد در کویت و برج 700 بیروت در لبنان اشاره کرد‌.
آنچه در این بین حائز اهمیت است و پیشتر در خصوص آن اطلاعاتی ارائه شد؛ با توجه به بازار در حال رشد فعالیت های ساختمانی در منطقه خاورمیانه، به واسطه حجم بالای ساخت و ساز رویداد های بزرگ پیش رو اعم از expo 2020 دبی و جام جهانی فوتبال 2022 قطر و البته سلایق جاه طلبانه سرمایه گذاران  حاشیه خلیج فارس ضرورت رویکردی متفاوت برای حضوری موثر و قدرتمند برای حضور و ماندگاری در این بازار امری حیاتی برای شرکت های تولید کننده سیستم های نمای ساختمانی را بیش از هر زمان دیگری لازم می دارد.
به این ترتیب بازار امارات ، قطر و عربستان سعودی برای پروژه‌های شیشه ای ، بلند مرتبه و دارای نمای منحصر به فرد و سیستم‌های آلومینیومی با عملکرد بالا روند رو به رشدی را طی سالیان پیش رو تجربه خواهد کرد.
اقدامی که شرکت بلژیکی Reynaers Aluminium در تحقیق، توسعه و بازاریابی اجرای نماهای آلومینیومی مستحکم و مبتکرانه برای پنجره‌، در، تیغه، سیستم‌های کشویی، آفتاب‌گیر و هنرهای زیبا با ارائه راه حل های جدید و البته آزمون پس داده(کلیه محصولات این شرکت در بزرگترین مرکز آزمایش و اختراع در دافل بلژیک مورد تست های فنی قرار می گیرند) در حوزه نما پیش گرفته است.اقدامی که شرکت های ساختمانی فعال در حوزه صادرات شیشه و نمای آلومینیومی ایرانی نیز برای در اختیار گرفتن بخشی از بازار یاد شده می بایست توجه ویژه بدان داشته باشند.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany