• مکعب 750 میلیون پوندی
  • مکعب 750 میلیون پوندی
  • مکعب 750 میلیون پوندی
  • مکعب 750 میلیون پوندی
  • مکعب 750 میلیون پوندی
  • مکعب 750 میلیون پوندی
  • مکعب 750 میلیون پوندی
  • مکعب 750 میلیون پوندی
  • مکعب 750 میلیون پوندی
  • مکعب 750 میلیون پوندی
  • مکعب 750 میلیون پوندی
  • مکعب 750 میلیون پوندی
مکعب 750 میلیون پوندیمکعب 750 میلیون پوندیمکعب 750 میلیون پوندیمکعب 750 میلیون پوندیمکعب 750 میلیون پوندیمکعب 750 میلیون پوندیمکعب 750 میلیون پوندیمکعب 750 میلیون پوندیمکعب 750 میلیون پوندیمکعب 750 میلیون پوندیمکعب 750 میلیون پوندیمکعب 750 میلیون پوندی

مکعب ۷۵۰ میلیون پوندی

عصر ساختمان - Kieran Timberlake ساختمان طراحی "مکعب شیشه‌ای" ۷۵۰میلیون پوندی را برای سفارت ایالات متحده در لندن به اتمام رساند.

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»،  این شرکت توسط معماران آمریکایی "استفان کیران" و "جیمز تیمبرلیک" در سال 1984 تاسیس شده است و پروژه پیشین این گروه معماری خانه ای در ایالت نیویورک خانه ای با نمای داخلی آینه ای بوده است که منعکس کننده زیبای های جنگل های اطراف خود باشد.

شرکت Kieran Timberlake مستقر در ایالت فیلادلفیا در سال 2010 در رقابت برای طراحیسفارت جدید ایالات متحده در لندن برنده شد، اما روند ساخت این ساختمان در سال 2013 با شکست روبرو شد.
سفارت جدید واقع در ناین المز، یکی از امن‌ترین سفارتخانه‌های دنیا با تکنولوژی بالا و دوستدار محیط‌زیست است که ایالات متحده تابه‌حال ساخته است.
این ساختمان 750 میلیون پوندی، جایگزین  سفارت قبلی آمریکا در لندن شده است (سفارت سابق توسط Eero Saarinen در Mayfair شده طراحی‌شده بود) حال این سفارت با استانداردهای امنیتی غیر قابل نفوذ اما با نمای باز رویکرد جدیدی از امنیت را در برابر دید عمومی گذاشته است. (سفارت قدیمی واقع در میدان گرفنور که در سال 1950 ساخته شده بود به دلیل کوچک بودن فضا، قدیمی بودن تاسیسات و نبود فضاهای امنیتی کافی نیاز به تغییر داشت. بنابراین به صندوق سرمایه گذاری دولتی قطر فروخته شد تا تبدیل به یک هتل شود.)
این ساختمان یک مکعب با ارتفاع 65 متری و12 طبقه با نمای لعابی لمینت است که از دو طرف با (ETFE) پوشش داده‌ شده است.ETFE همان پوشش پلاستیکی که برای  پروژه زیست گنبد Eden در بریتانیا استفاده‌شده بود، می باشد .به گفته معماران، "مکعب بلوری شفاف" به معنای "شفافیت و باز بودن" است.
Kieran Timberlake کیران تیمبرلیک ، که در حوزه معماری پایدار از جمله معماران مطرح به شمار می رود ویژگی های خاص و البته متنوعی را در طراحی پایدار این ساختمان به کار گرفته است که استفاده از پانل های خورشیدی و پیاده سازی آن در نمای پروژه یکی از این ویژگی هاست.
شکل غیر معمول نمای ساختمان برای کاهش نفوذ نور خورشید و تابش مستقیم نور خورشید، در حالی  طراحی و اجرا شده است که همچنان امکان تامین نور طبیعی را برای کاربران فراهم نموده است.این نمای بازتابی با توجه به هوا و موقعیت خورشید تغییر رنگ می دهد.
کاربران سفارت از طریق یک غرفه در قسمت شمالی وارد مجموعه می‌شوند و در زمان عبور از مسیرهای  پیچیده  با مناظر متنوعی از باغ‌ها و یک حوضچه که در محوطه محافظی بزرگ طراحی و چیدمان شده است ، روبرو می‌شوند.این تالاب "حوضچه" بخشی از استراتژی آبریز سایت است که هدف آن کاهش فشار بر سیستم فاضلاب لندن و ارائه منبع آب برای باغ است.
یک پارک خطی همانند پارک های محلی و سنتی انگلیسی برای دکوراسیون این پروژه طراحی شده است. درختان بلوط بومی و گیاهان بلند و گل وحشی کاشته شده  در آن  یادآور پیشروی  نورد آمریکایی و تالاب‌های اصلی که زمانی این  قلعه Thames را اشغال کرد، می باشند. جیمز تیمبرلیک، آرشیتکت این ساختمان در طراحی این بنا از قلعه‌های اروپایی الهام گرفته است.
یک سکوی تحویل در اطراف طبقه زیرین ساختمان، که دارای سه ورودی است، برای این پروژه در نظر گرفته شده است. ورودی اصلی برای کارکنان و بازدیدکنندگان رسمی، ورودی کنسولگری برای درخواست گذرنامه و ویزا، و ورودی سرویس برای کارکنان تعمیر و نگهداری و تحویل طراحی و تعبیه شده است.
هر کدام از راهروهای انحرافی درون ساختمان مارپیچی در طبقه همکف، دارای یک باغ داخلی است این باغ‌ها دارای محیط مملو از تنوع زیستی که در آمریکا یافت می‌شوند است اغلب گیاهان این مجموعه ترکیبی از گیاهان بیابان‌های پارک ملی Canyonlands و جنگل‌های سرسبز اقیانوس آرام است.
ساختمان پیچیده  این سفارت خانه  دارای  قسمت‌های  عمومی، محل کار، سالن های برگزاری مراسم و سالن های غذاخوری  است.همچنین فضاهای کاری این ساختمان برای کارکنان سفارت بسیار انعطاف‌پذیر و قابل‌پذیرش طراحی‌شده است. اتاق‌های کار این ساختمان داری نور طبیعی و چشم‌اندازی وسیع است.
لابی قوسی شکل این ساختمان در هر طبقه دارای چشم‌انداز متنوعی است ،لابی کنسولگری طبقه پایین؛  محل انتظار  ، لابی طبقه اول و دوم با دیدی از آبشار و رودتیمز طراحی شده است و از این طریق حس ارتباط مستقیم با طبیعت را برای ساکنین فراهم می آورد. البته لابی اصلی در طبقه اول با گالری، سالن های بزرگ و سالن های رویداد ارتباط دارند.
از نمونه ، طرح‌های پایدار در ساختمان مذکور می‌توان به  پمپ گرمای زمینی آن اشاره کرد .این پمپ‌ها با جذب گرما از زمین انرژی موردنیاز ساختمان را تولید می کند.
معماران  ادعا می‌کنند که استانداردهای زیست محیطی این پروژه  فراتر از گواهینامه  LEED (یک سامانه رهبری در انرژی و طراحی زیست محیطی است که در آن با دادن امتیاز برای طراحی، ساخت‌وساز، بهره‌برداری از کارایی بالای ساختمان‌های سبز، خانه و محله، آن‌ها را دسته ‌بندی می‌کنند. این گواهینامه مخفف leadership in energy and environmental design است)و BREEAM (مجموعه استانداردی است برای عملکرد بهتر در طراحی ساختمان پایدار، ساخت‌وساز و بهره‌برداری و تبدیل به یکی از اقدامات جامع‌تر که در حوزه زیست محیطی یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد) است.
این ساختمان در محله  Nine Elms لندن و از لحاظ جغرافیایی در رود Thames و جنوب غربی ساختمان بانکی که در حال بازسازی است،واقع شده است.
محل فعلی این سفارت خانه به ادارات دولتی و مجلس نمایندگان در وست مینستر نزدیکتر از سلف مایفیرسفارت خانه پیشین که معمار آن دیوید چیپفیلد است می باشد و اکنون به هتل تبدیل ‌شده است. سفارت سابق حدود  48،128 متر مربع که در زمان ریاست جمهوری پیشین  سفارش داده‌ شده بود نیز سیاست های زیست محیطی و معماری پایدار را روند ساخت خود مورد توجه قرار داده بود و و در زمینه رعایت معماری پایدار با این ساختمان شباهت دارد.
معماران در تلاش هستند  برای توسعه مجدد محلی  (به وسیله افزودن پلازا و پارک) و محوطه سازی متناسب با ویژگی های معماری پایدار این ساختمان   به  نحوی زمین‌های اطراف  رود Thames و Nine Elms   را متصل کنند و یک گذرگاه سبز ( گذرگاه کنار دریائی جدید) بین ایستگاه  Vauxhall و Battersea  برای عابرین پیاده احداث نمایند.
تمامی هزینه های مالی این پروژه میلیارد پوندی از محل فروش املاک ایالات متحده تامین شده و دولت امریکا مدعی است مالیات اخذ شده از شهروندان امریکا در ساخت این پروزه فاخر مورد استفاده واقع نخواهد شد.
شرکتKieran Timberlake  توسط معماران آمریکایی استفان کیران و جیمز تیمبرلیک در سال 1984 تاسیس شد. پروژه پیشین  این  شرکت یک‌خانه در ایالت نیویورک با نمای داخلی آینه ای بود که جنگل‌های اطراف را منعکس می‌کرد.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany