مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت سلامت تهرانی ها از زبان شهردار تهران؛

یک هشتم بیماران تهرانی دارای فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند

عصر ساختمان- شهردار تهران در مراسم پایش سلامت ۱۷ هزار کارگر شهرداری، آماری از وضعیت سلامت پایتخت نشینان ارائه کرد.

یک هشتم بیماران تهرانی دارای فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم پایش سلامت 17 هزار کارگر شهرداری گفت: سالانه 57 هزار نفر در تهران به طور طبیعی فوت می کنند که از این تعداد 1200 نفر در اثر حوادث و سوانح جان خود را از دست می دهند.

    حناچی با بیان اینکه اغلب این قربانیان مردان در سنین کار و کودکان بالای 5 سال هستند، گفت: باید برای تغییر این وضعیت تلاش کنیم که مهمترین آن توسعه مترو است. توسعه مترو و کاهش آلودگی هوا تأثیر دارد.

    وی با اشاره به آمارهای سلامت شهروندان تهرانی خاطرنشان کرد: این آمارها محرمانه نیست؛ براساس همین آمارها در سال 94، 4573 نفر به دلیل ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فوت کرده اند.

    شهردار تهران با بیان اینکه 1494 نفر در تهران به دلیل بیماری های تنفسی به بیمارستان مراجعه می کنند، اظهار داشت: ذرات معلق در سال گذشته 239 روز بیش از حد استاندارد، 102 روز در شرایط حساس،  9 روز در شرایط اضطراری بود.

    به گفته حناچی 400 نفر در تهران به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی جان خود را از دست داده اند.

    حناچی با بیان اینکه 9.3 درصد از تهرانی ها، دیابت دارند  و از این تعداد 53 نفر از دیابت خود بی اطلاع هستند، تصریح کرد: 30 درصد از تهرانی تری گلیسیرین، 6 درصد دچار پرفشاری و 50 درصد کلسترول بالا دارند.

    وی افزود: همچنین از هر 5 تهرانی یک نفر فشار خون دارد که در مجموع یک میلیون و 700 هزار نفر را شامل می شود که از هر 8 نفر تهرانی که دارای فشار خون هستند، یک نفر از بیماری خود مطلع نیست.

    شهردار تهران با بیان اینکه بانوان تهرانی از مردان چاق ترند، گفت: 35 درصد از پایتخت نشینان 5 سال به بالا آقایان هستند که در مجموع 19.2 تهرانی ها چاق و خانم ها 1.7 درصد بیشتر از مردان چاق هستند.

    حناچی با بیان اینکه باید به موضوع سلامت شهروندان تهرانی توجه ویژه ای کرد، اظهار داشت: باید تحرک بیشتری در تهرانی ها باشد و دوچرخه به عنوان یک نماد برای تحرک بیشتر مورد قبول قرار گیرد. در حال حاضر کمتر از یک درصد تهرانی ها از دوچرخه استفاده می کنند که امیدواریم این آمار به 5 درصد برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار