مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس هشدار داد:

بسازبفروش‌ها در دام رکود بازار مسکن

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی برای افزایش ساخت و ساز در کشور و تشویق سازندگان برای تولید مسکن، باید محرک های مالی و اقتصادی جدید تعیین شود.

بسازبفروش‌ها در دام رکود بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با ابراز نگرانی نسبت به تشدید رکود در بازار ساخت و ساز مسکن، گفت: بر اساس گزارش ها و آمارهای ارائه شده، میزان ساخت و ساز در کشور هر ماه در حال کاهش بوده و این مسئله تنها به دلیل بروز تلاطم در بازار مسکن است.

    قیمت مصالح ساختمانی هر روز در حال افزایش است

    نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه قیمت مصالح ساختمانی و هزینه های مرتبط با ساخت و ساز روز به روز در حال افزایش است و این مسئله کار را برای اجرای پروژه های ساختمان سازی سخت کرده است.

    ریسک بالای سازندگان برای اجرای پروژه های ساخت وساز

    در شرایط کنونی پیمانکار یا سازنده نمی داند که با شروع کردن یک پروژه ساختمان سازی باید چه میزان هزینه کند و این مسئله ریسک پروژه های ساخت و ساز را بالا برده است، امروز شاهدیم که بسیاری از پروژه ها به دلیل بالا رفتن قیمت ها، متوقف شده است
    وی افزود: در شرایط کنونی پیمانکار یا سازنده نمی داند که با شروع کردن یک پروژه ساختمان سازی باید چه میزان هزینه کند و این مسئله ریسک پروژه های ساخت و ساز را بالا برده است، امروز شاهدیم که بسیاری از پروژه ها به دلیل بالا رفتن قیمت ها، متوقف شده است.

    کاهش بی سابقه میزان ساخت و ساز نسبت به 9 سال گذشته

    بدری ادامه داد: بر اساس آمارها کاهش میزان تیراژ ساخت و ساز در کشور در ماه های ابتدای سال جدید در 9 سال اخیر بی سابقه بوده است و این مسئله قطعا تبعات بسیاری را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد.

    قیمت میلگرد طی حدود یک سال اخیر 4 برابر شده است

    بدری ادامه داد: یک سازنده در یک سال و نیم پیش، محصول میلگرد را کیلویی یک هزار و 600 تومان خریدار می کرد، اما در شرایط کنونی همان محصول را باید کیلویی 5 هزار تومان خریداری کند.

    ضرورت ارائه مشوق های اقتصادی برای افزایش ساخت و ساز در کشور

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی برای افزایش ساخت و ساز در کشور و تشویق سازندگان برای تولید مسکن، باید محرک های مالی و اقتصادی جدید تعیین شود، از این رو دولت باید برای توسعه این مسئله نسبت به ارائه تسهیلات کم سود اقدام کند.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: البته دولت اخیرا نسبت به اجرای بازار تعهدی مصالح ساختمانی برای ارائه مصالح به سازندگان و دریافت هزینه به صورت قسطی اقدام کرده، اما هنوز این مسئله عملیاتی نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو