مدیران خودروعصر اعتبار

ستاریان، کارشناس مسکن:

تا خردادماه چندان تغییر زیادی در بازار مسکن نخواهیم داشت، اما در خرداد تحولاتی صورت می‌گیرد

افزایش قیمت خواهیم داشت، اما معاملات چشمگیر نخواهد بود

عصر ساختمان- بیت الله ستاریان، کارشناس مسکن، درباره وضعیت بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ گفت: تا خردادماه چندان تغییر زیادی در بازار مسکن نخواهیم داشت، اما در خرداد تحولاتی صورت می‌گیرد. بعد از آن باید اوضاع اقتصادی را سنجید. با وضعیتی که بودجه دارد و رکود کلی در اقتصاد حاکم است، گمان نمی‌برم رونق خاصی در بخش مسکن در نیمه اول سال داشته باشیم. افزایش قیمت را خواهیم داشت، اما معاملات به صورت چشمگیر نخواهد بود.

تا خردادماه چندان تغییر زیادی در بازار مسکن نخواهیم داشت، اما در خرداد تحولاتی صورت می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از انتخاب، سال 1403 با توجه به افزایش مالیات‌ها، کسری‌های بودجه، تورم و رکودی که همواره در بازار حس شده است، نگرانی‌هایی را از بابت افزایش رهن و اجاره و قیمت مسکن ایجاد کرده است. با این وجود مشخص نیست اجاره مسکن تا چند درصد بیشتر خواهد شد، اما این نگرانی افزایش قیمت چندان دور از ذهن بازار نیست.

    بیت الله ستاریان، کارشناس مسکن، درباره وضعیت بازار مسکن در سال 1403 به «انتخاب» گفت: تا خردادماه چندان تغییر زیادی در بازار مسکن نخواهیم داشت، اما در خرداد تحولاتی صورت می‌گیرد. بعد از آن باید اوضاع اقتصادی را سنجید. با وضعیتی که بودجه دارد و رکود کلی در اقتصاد حاکم است، گمان نمی‌برم رونق خاصی در بخش مسکن در نیمه اول سال داشته باشیم. افزایش قیمت را خواهیم داشت، اما معاملات به صورت چشمگیر نخواهد بود.

    وی در ادامه در رابطه با افزایش اجاره و رهن بیان کرد: اجاره و رهن در فصل اجاره افزایش پیدا خواهد کرد و مقدمه‌ای برای نیمه دوم سال خواهد بود. عمدتاً کسانیکه برای خرید مسکن خیز برداشته‌اند، وقتی افزایش قیمت را خیلی بالا می‌بینند، پولشان تبدیل به رهن می‌شود. همواره قبل از جهش‌های مسکن، یک جهش و یا افزایش جدی در اجاره خواهیم داشت. امسال هم جز همین سال‌ها خواهد بود.

    ستاریان درباره تحولات بازار مسکن گفت: در پنجاه سال گذشته اتفاق خاصی در بخش مسکن رخ نداده است. ما هیچ برنامه‌ای برای مسکن نداشته و نداریم. هیچکدام از دولت‌ها در بخش مسکن برنامه روشنی نداشته‌اند و با این ساختار اداری و اقتصادی اصلاً نمی‌توانند برنامه‌ای برای مسکن داشته باشند. امکان اینکه بتوانند یک برنامه برای اقتصاد کلان بنویسند را ندارند. مگر اینکه کل ساختار اقتصادی کشور را تغییر دهند. همین روند سال گذشته در سال 1403 نیز تکرار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو