مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ماجرای بی جواب ماندن نامه هاشمی چیست؟

عصر ساختمان-نژاد بهرام درباره بی جواب ماندن نامه رئیس شورای شهر تهران مینی بر ارائه طرح تقصیلی به شورای شهر از سوی شهرداری منطقه ۲۲ توضیحاتی داد.

ماجرای بی جواب ماندن نامه هاشمی چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره جزئیات طرح تفصیلی منطقه 22 و مباحث مطرح شده پیرامون این موضوع که شهرداری منطقه بدون آن‌که طرح تفصیلی خود را به شورای شهر تهران ارائه و مصوب آن را اخذ کند به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال کرده است، گفت: این نکته‌ای که پیش آمده واقعیت دارد و شهرداری منطقه 22 بدون آن‌که طرح تفصیلی را به شورای شهر تهران ارائه کند آن‌را به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال کرده است.

    رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ادامه داد: اما شورای عالی معماری و شهرسازی پس از تصویب کلیات طرح ، آن را جهت رفع برخی از ایرادات و جلب نظر شورای شهر تهران به شهرداری منطقه ارجاع داده است.

    او در پاسخ به این سئوال که آیا موضوع نامه نگاری اعضاء شورای شهر تهران و شخص رئیس شورا و بی جواب ماندن نامه صحت از سوی شهرداری منطقه صحت دارد، تصریح کرد: تمام نامه‌نگاری‌ها برای قبل از زمانی بود که طرح تفصیلی از سوی کمیسیون عالی معماری و شهرسازی به شهرداری منطقه 22 ارجاع داده شود.

    رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در توضیح چرایی ارسال نشدن طرح تفصیلی منطقه 22 به شورای شهر تهران گفت: به نظر من سهل انگاری اتفاق افتاد و نکته قابل تامل این است که در تمام جلسه های هماهنگی جهت تدوین طرح تقصیلی منطقه 22 اعضای شورای شهر و کمیسیون ماده 5 حضور داشتند و ارسال نشدن این طرح در حالی که اعضا شورا و کمیسیون ماده 5 حضور داشتند به نوعی فراموش‌کاری بود.

    نژاد بهرام افزود: اصل اقدام بر این بود که طرح تفصیلی منطقه 22 تهران ابتدا در شورای شهر تهران به تصویب برسد و سپس به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شود.

    رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اعضاء شورا و کمیسیون ماده 5 در تمام مراحل تهیه و تدوین طرح تفصیلی منطقه 22 حضور داشتند و بسیاری از بند های این طرح نیز با نظر اعضاء شورای شهر تهران در طرح گنجانده شده است و باید به این نکته توجه لازم می شد که طرح پیش از ارائه به شورای شهر تهران به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال نمی شد.

    نژادبهرام افزود: در حال حاضر طرح تفصیلی پس از ارسال به کمیسیون عالی معماری و شهرسازی به شهرداری منطقه ارجاع داده شده است تا با تغییر در برخی از بند‌های آن در نهایت به شورای شهر تهران ارائه شود.

    رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که در حال حاضر موضوع حل شده است، تصریح کرد: پس از تصویب کلیات طرح تفصیلی منطقه 22 تهران در شورای عالی معماری و شهرسازی برای رفع برخی از ایرادات به شهرداری منطقه ارجاع داده شده است و پس از رفع ایرادات به صحن شورای شهر تهران ارائه می شود.

    نژاد بهرام تاکید کرد: به عقیده من مشکل به وجود آمده حل شده  است.

    او در پاسخ به این سوال که موضوعات مورد بحث و ایراد شورای عالی معماری و شهرسازی در چه بندهای از طرح تفصیلی بوده است؟ گفت: اطلاع دقیقی از بند‌های مورد ایراد شورای عالی معماری و شهرسازی ندارم و تنها پیوست نامه را مطالعه کردم.

    قبل تر محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهرسازی شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: شهرداری منطقه 22 طرح تفصیلی خود را بدون تصویب در شورای شهر تهران به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال کرده و در این باره به هیچ یک از نامه‌های من و رئیس شورای شهر تهران نیز پاسخ نداده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار