مدیران خودروعصر اعتبار

فولادگر با اشاره به ضرورت افزایش صادرات سیمان؛

رکود پروژه‌‌های عمرانی بازار فروش سیمان را خراب کرد

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس می‌گوید رکود پروژه های عمرانی موجب کاهش فروش سیمان شده است در نتیجه باید با روش های ویژه زمینه افزایش صادرات این محصول را فراهم شود.

رکود پروژه‌‌های عمرانی بازار فروش سیمان را خراب کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی درباره وضعیت سیمان کشور، گفت: رکود موجود در کشور بر میزان استفاده از سیمان تولیدی اثرگذار بوده و مقدار زیادی از این محصول روی دست تولیدکنندگان باقی مانده است چراکه در حال حاضر پروژه‌های عمرانی دولت و ساخت و ساز مسکن و تولید در رکود به سر می‌برد.

    اگرچه بازگشت ارز حاصل از صادرات سیمان الزامی است اما باید به این نکته نیز توجه شود که  تولیدکنندگان بخشی از این ارز را صرف خرید مواد اولیه، پرداخت بدهی و تهاتر و.... می‌کنند
    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: سیمان تنها در ساخت و ساز مسکن و ساختمان‌های صنعتی به کار می‌رود بنابراین در صورتی که فعالیت چندانی در این  حوزه ها صورت نگیرد، سیمان استفاده نمی‌شود.

    کارخانه های تولیدکننده سیمان در شرایط کنونی نمی‌توانند محصولات خود در داخل به فروش رسانند

    وی اظهار کرد: در شرایط کنونی کارخانه های تولیدکننده سیمان نمی‌توانند محصولات خود در داخل به فروش رسانند بنابراین باید زمینه صادرات بیشتر این محصول فراهم شود حال آنکه موانع صادرات سیمان بسیار است.

    بهترین راهکار برای افزایش فروش سیمان، رونق تولید است

    وی بهترین راهکار برای فروش سیمان را رونق تولید دانست و اضافه کرد: در شرایط تحریمی مسائل بانکی و بازگشت ارز حاصل از صادرات از جمله موانع پیش روی تولیدکنندگان سیمان است.

    بازگشت ارز حاصل از صادرات مانع پیش روی صادرات سیمان

    رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی با بیان اینکه باید تدابیر ویژه‌ای برای افزایش فروش سیمان تولیدی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: اگرچه بازگشت ارز حاصل از صادرات الزامی است اما باید به این نکته نیز توجه شود که  تولیدکنندگان بخشی از این ارز را صرف خرید مواد اولیه، پرداخت بدهی و تهاتر و.... می‌کنند بنابراین باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود تا بازارهای هدف سیمان از دست نرود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار