مدیران خودروعصر اعتبار

شهرداری به خاطر عدم اجرای مصوبه تأمین منابع مالی آتش نشانی تذکر گرفت

عصر ساختمان-عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: علیرغم وجود مصوبه‌ای درخصوص تأمین منابع مالی آتش نشانی شهر تهران هنوز این مصوبه از سوی شهرداری تهران اجرا نشده است.

شهرداری به خاطر عدم اجرای مصوبه تأمین منابع مالی آتش نشانی تذکر گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری پیش از دستور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فراهم کردن اجرای مصوبات شورا از جمله تکالیف لازم الاجراء برای کلیه سطوح اجرایی در واحدهای اجرائی شهرداری تهران است.

    وی افزود: متاسفانه علی رغم وجود مصوبه تأمین منابع مالی پایدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران شاهد عدم اجرای ماده 2 این مصوبه شورا هستیم.

    وی افزود: اهمیت ایمنی در برابر حوادث و لزوم تامین تجهیزات روزآمد در خصوص آتش نشانی بر هیچ کس پوشیده نیست و واقعا تاسف آور است که علی رغم  گذشت 3 سال از تصویب این مصوبه تاکنون اجرایی نشده است.

    فراهانی گفت: شهرداری باید از ابتدای سال 1396 بهای خدمات ایمنی را محاسبه و از کلیه واحدهای غیرمسکونی و ساختمان‌های مسکونی دوازده طبقه و بالاتر موجود وصول کرده و صد درصد آن را در اختیار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قرار دهد تا در قالب بودجه سرمایه‌ای سازمان مذکور که همه ساله به تصویب شورای اسلامی شهر تهران می‌رسد در جهت بروزرسانی تجهیزات و سایر اقدامات مقرر در این مصوبه هزینه شود.

    عضو شورای شهر تهران گفت: امروز اگر آتش نشانان از تجهیزات روزآمد و ایمن برخوردار نیستند و در امداد رسانی با تکیه بر از خود گذشتی از زندگی من و شما در شهر حفاظت می کنند، ریشه اش را باید در عدم اجرای این مصوبه و تامین نشدن منابع مالی مورد نیاز که از این محل پیش بینی شده بود دانست.

    فراهانی تصریح کرد: بر همین اساس درباره لزوم اجرای ماده 2 مصوبه تأمین منابع مالی پایدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران و اخذ بهاء  خدمات ایمنی به شهرداری تهران تذکر می دهم و انتظار دارم شهرداری ضمن اجرای مصوبه در بودجه سال 99 خود منابع ناشی از اخذ بهای خدمات ایمنی را در بودجه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی پیش بینی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار