مدیران خودروعصر اعتبار

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح جدید مسکن ساخته می‌شود

عصر ساختمان-معاون توسعه و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: قریب به ۴۰۰ هزار مسکن در طرح جدید مسکن ایجاد می شود که ۱۸۰ هزار واحد در حال شروع به کار بوده و از روز هجده آبان ماه از طریق سامانه شهرسازی ثبت نام آغاز می شود.

۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح جدید مسکن ساخته می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، مهدی عبوری روز سه‌شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل اداره راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: به دلیل سیاست وزارت راه و شهرسازی به جهت ایجاد انگیره بیشتر و خدمات جدید، مدیرکل ادارات راه و شهرسازی در استان‌ها معارفه می‌شوند که امیدواریم این معارفه منشا خیر و فعالیت‌های بیش از پیش در استان باشد.

    وی با اشاره به کارنامه عملکرد ابراهیم مبارک قدم گفت: وی از مدیران باتجربه وزارت راه و شهرسازی بوده و در حوزه های مسکن و شهرسازی صاحب سبک است و در استان‌های گلستان و آذربایجان شرقی و غربی نیز مدیریت داشتند که امیدواریم در استان قزوین نیز فعالیت های خوبی در کارنامه خود داشته باشند.

    معاون توسعه و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: استان قزوین ظرفیت بسیار بالایی در کشور دارد و همه مدیران استان، دغدغه حل مشکلات مردم را به دوش می کشند و حتما با همگرایی با بدنه اجرایی دولت و دستگاه هایی همچون دستگاه قضا و مجلس می توان به دستاوردهاز خوبی رسید.

    عبوری عنوان کرد: با توجه به مرکزیت استان و طرح بزرگراه چهاربانده استان، بعنوان کریدور شمال به جنوب می تواند ظرفیت بزرگی را در حوزه حمل و نقل کشور رقم بزند.

    وی افزود: در بخش توسعه رفت و آمد ریلی، شاهد افتتاح راه آهن قزوین رشت بودیم و دوخطه شدن راه آهن قزوین زنجان می تواند به توسعه فعالیت های استان بیفزاید.

    معاون توسعه و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی داشته و اتکا ما به نفت کم شود، سیاست های راه و شهرسازی نیز باید با این امر منطبق شود.

    عبوری با اشاره به طرح توسعه راه آهن استان قزوین خاطرنشان کرد: اتفاق بزرگی که برای اولین بار برای قزوین در حال روی دادن است، طرح توسعه راه آهن استان است که طرحی اثرگذار برای استان می باشد. در کنار یکی از قدیمی ترین ایستگاه های کشور که سابقه هشتاد ساله دارد، قرار است مرکز رفاهی و درمانی ایجاد شود که پایلوت بسیار خوبی برای چشم انداز استان برمبنای توسعه گردشگری می باشد. استان قزوین دارای ظرفیت های بالقوه ای است که ما مدیران باید آن را به ظرفیت بالفعل تبدیل کنیم.

    وی اضافه کرد: ادارات ما جوابگوی پذیرش نیروی جدید نیست و در صنایع بزرگ و کوچک به دلیل تحریم ها شاید نتوانیم ایجاد اشتغال کنیم اما در استانی با ظرفیت قزوین چرا باید آمار میزان بیکاری بالا باشد.

    معاون توسعه و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: برای ثبت آثار ملی استان چه اقداماتی انجام شده؟ متاسفانه از 6500 هکتار باغستان استان فقط 2500 هکتار باقی مانده که این امر به اداره شهرسازی باز می گردد. اعتقاد دارم برای کارهای زیربنایی، نباید محیط زیست را از بین ببریم. پیوست محیط زیستی پروژه های ما رعایت نمی شود و این امر تحلف است. متاسفانه آنقدر حواشی بر متن غلبه کرده که از اصل موضوع دور شده ایم.

    عبوری ضمن اشاره به تعامل مدیریت جدید اداره راه و شهرسازی تاکید کرد: باید شایسته گزینی، توجه به معیشت پرسنل، تعامل این اداره کل با استانداری و نهادهای ناظر در دستور کار قرار گیرد و بدانید سرمایه انسانی مهمترین داشته ما می باشد و توصیه من این است از مدیران توانمند و جوان بومی و ظرفیت بانوان در اداره کل شهرسازی استفاده شود.

    وی با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: قریب به 400 هزار مسکن در طرح جدید مسکن ایجاد  می شود که 180 هزار واحد در حال شروع به کار بوده و از روز هجده آبان ماه از طریق سامانه شهرسازی ثبت نام آغاز می شود. در 9 استانی که در شناسایی زمین و دریافت مجوز فراخوان صورت گرفته این طرح آغاز خواهد شد و امیدواریم که استان قزوین در مرحله بعدی که بیش از ده هزار واحد سهم استان می باشد، اقدامات لازم را انجام دهد.

    عبوری گفت: طرح بزرگ ابرار، اقدام برای اصلاح راه‌های روستایی در دستور کار وزارت راه قرار گرفته که اتفاق بزرگی است. تصمیم مقام ارشد وزارت این است ادارات کل راه سازی در استان ها با استفاده از ظرفیت ماشین آلات خود برای بهسازی راه های روستایی اقدام نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار