مدیران خودروعصر اعتبار

سایه سنگین دفتر شهردار بر شورا/ اصلاح ساختار از شورا آغار شود

عصر ساختمان- یک عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصلاح ساختار باید از درون شورا آغاز شود و امیدواریم در ۲۲ ماه باقی مانده بتوانیم سیستم اداری و اجرایی مستقلی ایجاد کنیم.

سایه سنگین دفتر شهردار بر شورا/ اصلاح ساختار از شورا آغار شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، حجت نظری در پاسخ به این پرسش که شوراهای شهر از نظر مالی و اداری  و... وابسته به شهرداری هستند، چرا در تمام این سال ها شورا به دنبال استقلال ساختاری نرفته است گفت: قانون نگفته است سیستم اداری و اجرایی شورا باید زیر نظر سیستم شهرداری باشد؛ صرفا گفته است مستخدمینی که شورا جذب می کند می توانند نیروی شهرداری باشند و در قالب های دیگر جذب شوند. مفهومش این نیست که کل ساختار باید زیر نظر شهرداری باشد.

    وی ادامه داد: معتقدم شورا می تواند در این حوزه مستقل‌تر عمل کند، در حال حاضر برای جذب نیرو و کارشناس در شورا نیاز به امضای شهرداری است که درست نیست.

    نظری با بیان اینکه با اصلاح ساختار در شهرداری موافق است اما با اصلاح ساختاری که مد نظر برخی از اعضای شورای شهر موافق نیست، گفت: با شیوه ای که همکارانم در شورا پیگیر اصلاح ساختار هستند موافق نیستم و معتقدم این شیوه ای که پیگیرش هستند صرفا کاهش تعداد پست هاست و اصلاح ساختار نیست. امیدوارم این اصلاح ساختار را از درون شورا پیگیری کنند و در طول حدودا 22 ماه باقی مانده از عمر شورای پنجم، سیستم اداری و اجرایی شورا را مستقل کنند. این بزرگترین خدمتی است که می توانند به مدیریت شهری و شهر داشته باشند.

    نظری تاکید کرد: اگر این کار انجام نشود و اولویت به جای دیگری برود، شاید به شکلی آدرس غلط نشان دادن باشد و مخاطب را دچار تردید کند که آیا این تلاش برای کاهش تعداد پست ها واقعا از سر اراده برای اصلاح ساختار بوده یا اهداف دیگری را دنبال می کند. شخصا معتقدم اگر سیستم اداری و اجرایی مستقلی در شورا  وجود داشته باشد، می تواند به نظارت بهتر و دقیق تر منجر شود و شهر و شهروندان را بیشتر منتفع سازد.

    وی افزود: علت ناکارامدی سیستم فعلی این است که بسیاری از کارکنان شورا که عملا کارکن شهرداری محسوب می شوند نگران این هستند که اگر جایی تمام قد در یک امر نظارتی ورود کنند و تخلفات را به شورا منتقل کنند، فردا با تغییر این شورا ممکن است خودشان در معرض تهدید هایی توسط کسانی قرار گیرند که از این گزارش ها متضرر شده اند؛ این موضوع دست و بال آنها را می بندد و پایشان را می لرزاند و به ناکارامدی سیستم منجر خواهد شد. اتفاقی که امروز تا حدی شاهدش هستیم که حتما می تواند تا اندازه ای مانع پیش برد اهدافمان شود.

    نظری در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با اینکه چرا دفتر شهردار در بالاترین طبقه ساختمان شورا قرار دارد و این گونه به نظر می رسد اعضای شورا زیر سایه شهردار هستند و در عمل نیز این تسلط شهرداری بر شورا را مشاهده می کنیم از گلایه اعضا نسبت به تذکراتشان و یا بی توجهی مدیران به برنامه ها و اولویت های مشخص شده در برنامه و ...، چرا دفتر شهردار از ساختمان شورا به ساختمان خود شهرداری و یا ساختمان قدیمی روزنامه اطلاعات که در اختیار شهرداری است منتقل نمی شود، گفت: متاسفانه به لحاظ فضای فیزیکی دچار قدری کمبود هستیم. ساختمانی که مجاور روزنامه اطلاعات است اخیرا توسط شهرداری تحویل گرفته شده که پیشتر برای ساخت در دست پیمان کار بود. قرار بر این بوده که در آن ساختمان تمام معاونت های شهرداری تجمیع شود. اگر این تصمیم اجرایی شود  می توانیم این انتظار را داشته باشیم که مکان  دفتر شهردار را تغییر دهیم  و همه را در یک فضا متمرکز کنیم، ولی چون تا امروز این اتفاق رخ نداده به نظر می رسد هنوز آن ساختمان با وجود این که تحویل گرفته شده آماده بهره برداری نیست و ممکن است قدری فرایند را به تاخیر بیندازد. تا امروز این سایه سنگین احساس نشده و دغدغه جدی در بین اعضا نیست. امیدوارم بتوانیم در جلسات هم اندیشی قدری دوستان را بدین مهم توجه بدهیم که باید نسب به این موضوعات حساسیت های لازم را داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار