مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد:

لزوم بهره‌گیری از روش‌های نوین در آبیاری فضای سبز شهر تهران

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم بهره‌گیری از روش‌های نوین در آبیاری فضای سبز تهران تاکید کرد.

لزوم بهره‌گیری از روش‌های نوین در آبیاری فضای سبز شهر تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی عصر امروز در همایش تخصصی آب، فضای سبز و مدیریت شهری که در سالن ایران زمین شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تعداد پارک‌های تهران 200 بوستان بود اما امروز این پارک‌ها به 2000 بوستان افزایش یافته است که جای خوشحالی دارد.

    وی افزود: نگهداشت منابع آب شهری و استفاده بهینه از منابع آبی در فضای سبز قطعا از اهمیت بالای برخوردار است و همین موضوع باعث می‌شود که در انتخاب گونه‌های گیاهی در شهر تهران نیز معیارهایی را مدنظر داشته باشیم. گونه‌های مناسب درخت باعث می‌شود تا مدیریت آب آسان‌تر انجام شود و شاهد از بین رفتن درختان به دلیل خشکسالی نباشیم البته از سوی دیگر منابع آبی نیز از این طریق بهینه مصرف خواهند شد.

    هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: در منطقه بهرمان قیمت یک چاه آب با 20 لیتر در ثانیه در حال حاضر به 20  میلیارد تومان رسیده این در حالیست که زمین در منطقه زیاد اما منابع آبی از اهمیت بسیاری برخوردار شده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه امروز دنیا به سمت استفاده از روش‌های نوین آبیاری پیش رفته است، گفت: امروز روش‌هایی همچون آبیاری جذبی، آبیاری نشتی و آبیاری قطره‌ای مورد استفاده قرار گرفته است و در حقیقت از تکنولوژی برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت منابع آبی استفاده می‌شود.

    وی افزود: اخیرا یکی از اعضای شورای شهر تهران به موضوع خشکسالی پارک چیتگر اشاره کرد و ما نیز بازدیدهای میدانی از این مجموعه داشتیم و متوجه وجود مشکل آب در اختلاف شهرداری و آبفا شدیم. هنگامی که پرسیدیم چرا آب این پارک قطع شده اعلام کردند حقابه 500 میلیون تومانی برای این پارک پرداخت نشده است. این در حالیست که هزینه نگهداشت این پارک سالانه حدود 10 میلیارد تومان است حقابه 500 میلیون تومانی تنها برای یک سال نبود و از سال‌های گذشته مانده بود.

    رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: جالب است به خاطر 500 میلیون تومان عنصر اصلی پارک یعنی آب قطع شده بود. در حالی که سالانه 10 میلیارد تومان برای نگهداشت پارک هزنیه می‌شود. اگر قرار است میزان جنگل‌های اطراف تهران به 100 هکتار برسد حتما ما با مشکل کمبود آب مواجه می‌شویم، مگراینکه از روش‌های آبیاری نوین بهره بگیریم.

    هاشمی تاکیدکرد: امروزه در دنیا از گونه‌های گیاهی خاکستری و یا کم آب‌بر استفاده می‌کنند. لذا لازم است که ما نیز به سمت استفاده از این گونه‌ها حرکت  کنیم.

    وی با اشاره به لزوم تکمیل تصفیه‌خانه‌ها در سطح شهر تهران گفت: آبفا در حوزه تکمیل شبکه فاضلاب مثبت عمل کرده اما در حوزه تصفیه آن‌ها مثبت عمل نکرده است. ما می‌توانیم در شرکت آب و فاضلاب جایگاه داشته باشیم و برای استفاده از حقوق قانونی خودمان در هیات مدیره آب و فاضلاب نماینده داشته باشیم.

    هاشمی در پایان اظهارکرد: یکی از افتخارات شهردار سابق تهران این بود که در حوزه تکمیل کمربند سبز شهر تهران یعنی در شمال تهران و در ارتفاع 1800 متر دستور کاشت درخت داد. بی تردید باید برای فضای سبز شهر تهران به سمت هوشمند شدن حرکت کنیم و تاکنون عملکرد ما در این حوزه خوب نبوده است و به نوعی عقب هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار