مدیران خودروعصر اعتبار

منطقه ۲ پایتخت پیشرو در حوزه هوشمند سازی

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۲، گفت: منطقه ۲ به عنوان قطب استارت آپی شهر تهران و منطقه پیشرو در هوشمند سازی و ارائه خدمات نوین شهری از تمامی طرح های خلاقانه و نوآورانه در حوزه هوشمند سازی حمایت می کند.

منطقه ۲ پایتخت پیشرو در حوزه هوشمند سازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، رسول کشت پور، در تشریح اقدامات 2 ساله این منطقه در راستای تحقق شهر هوشمند و استفاده از فن آوری های نوین، اظهار داشت: در آینده ای نه چندان دور شهرها سکونت گاه های جمعیتی فراوانی خواهند بود که می بایست برای حل مشکلات شهرنشینی آنها مانند تراکم، آلودگی هوا، مشکلات زیست محیطی ، انرژی و...، به فکر چاره اندیشی بود.

    وی با بیان اینکه در منطقه 2 باورمندانه و با کمک افراد خلاق و نوآور فعال در حوزه هوشمند سازی به دنبال طراحی پلت فرمی مناسب برای ارائه خدمات بهینه شهری به شهروندان هستیم، افزود: خوشبختانه تا کنون توانسته ایم اقدامات خوبی را در حوزه هوشمند سازی و راه اندازی استارت آپهای شهری انجام دهیم و با ادامه این حرکت به دنبال این هستیم که بتوانیم در 24 ساعت شبانه روز بدون محدودیت زمانی و مکانی به شهروندان بدون نیاز به سفرهای درون شهری خدمات ارائه دهیم.

    کشت پور با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه 2 به منظور پیاده سازی طرحهای خلاقانه، از استارتاپ ها و کسب و کارهای نوآورانه حمایت می کند اظهار کرد: از زمانی که منطقه 2 تصمیم گرفت قطب استارت آپی پایتخت شود تا کنون 2 سال می گذرد و در این مدت با حمایت از کسب و کار های نوآورانه و خلاقانه توانسته ایم پروژه های بسیاری را به بهره برداری برسانیم و با راه اندازی استارت آپ های شهری در ارتقاء کیفیت خدمات شهری به شهروندان تاثیر گذار باشیم.

    سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان نیز، در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در صحن شورا با بیان اینکه آینده دنیا در شهرها رقم می خورد گفت: با کمک و همراهی شهردار تهران و شهرداری منطقه 2 در اطراف دانشگاه صنعتی شریف، پهنه ای به نام ناحیه نوآوری شریف  ایجاد شده که با تاسیس بیش از 500 شرکت دانش بنیان در این محدوده، دانشجویان و جوانان نخبه کشور را که به دنبال فرصت شغلی مناسب قصد مهاجرت به کشورهای خارجی داشته اند برای تولید علم و فن آوری های نوین گرد هم آمده اند.

    وی ضمن تاکید بر لزوم استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرهای کنونی افزود: اکوسیستم و محوطه ای که در اطراف دانشگاه صنعتی شریف در حال شکل گیری است نقش بسزایی در انجام فعالیت های علمی و کارآفرینانه برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه و سایر فارغ التحصیلان دانشگاه ها خواهد داشت و به طور قطع در رفع برخی مشکلات و معضلات جامعه چون بیکاری کمک خواهد کرد.

    معاون علمی و فناوری ریاست جمهور با بیان اینکه روند شهرنشینی در همه شهرهای دنیا رو به افزایش است، اظهار کرد: ارائه خدمات گران و غیر قابل دسترس با نیازهای جامعه امروز ما مغایرت دارد و تمامی مناطق شهری می بایست برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان همچون شهرداری منطقه 2، از فن آوری های نوین استفاده کنند و در هوشمند سازی شهر تهران همراه باشند.

    ستاری با اشاره به لزوم استفاده از ایده های جوانان در زمینه هوشمند سازی و استفاده از فن آوری های نوین، خاطر نشان کرد: جوانان مستعد کشورمان ده ها هزار ایده برای هوشمند سازی شهر و ارائه خدمات بهینه با قیمت کمتر در سر دارند که با پیاده سازی این ایده ها می توانیم گامهای موثری به سوی داشتن شهری هوشمند برداریم.

    وی ضمن حمایت از اقدامات متفاوت شهرداری منطقه 2، افزود: در دنیای کنونی اگر مدیران شهری نخواهند با جریان تکنولوژی و استفاده از فن آور یهای نوین همراه باشند به طور حتم بازنده خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی