مدیران خودروعصر اعتبار

میرلوحی خبر داد:

پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری در ۲ سال گذشته

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران ۶۹ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری در ۲ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید‌محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران  با اشاره به گزارشی که محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران در سال 96 در خصوص میزان بدهی‌های شهرداری تهران اعلام کرد گفت: در آن گزارش با توجه به بررسی‌هایی که تا آن موقع صورت گرفته بود میزان بدهی‌ها 52 هزار میلیارد تومان اعلام شد، اما با بررسی‌های بعدی و مشخص شدن بدهی‌های شهرداری به تامین اجتماعی و اداره دارایی مالیات مشخص شد شهرداری تهران 69 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهارن تا کنون 8 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را پرداخت کرده که اگر این کار نشده بود امروز 77 هزار میلیارد تومان بدهی داشتیم.

    میرلوحی با بیان اینکه تا کنون 2 هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرده‌ایم، گفت: 3 هزار و 500 میلیارد تومان هم از خزانه گرفتیم که به وسیله آن بدهی بانکی را تهاتر کردیم.
    او با تاکید بر اینکه تا کنون 8 هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر و پرداخت طلب کاران بدهی داده‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر 6 هزار و 800 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم و 10 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های ما هم مربوط به احکام قضایی است که بخشی مروبط به تملک املاک بزرگراه امام علی است و 70 میلیارد تومان هم پول زمین‌هایی است که در پروژه شهید بروجردی تملک کردیم.
    عضو شورای شهر تهران در ادامه در خصوص طلب‌های شهرداری تهران از سایر سازمان‌ها اظهار کرد: در این حوزه حرکت خوبی را شروع کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم جرائم رانندگی را که سال‌ها است مبلغ ان پرداخت نشده بود بگیریم.
    میرلوحی افزود: همچنین یارانه اتوبوس و مترو هم طی سال‌های گذشته پرداخت نشده بود که دولت باید آن را هم پرداخت کند.
    او با بیان اینکه قانون پیش بینی کرده بود بابت صدور پروانه در بافت فرسوده هم دولت بخشی را به شهرداری بپردازد اظهار کرد: تلاش خوبی را هم با معاونت اقتصادی و برنامه ریزی شهرداری آغاز کرده‌ایم تا این موضوع نیز محقق شود.
    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در مورد جرائم رانندگی به قوه قضائیه شکایت کردیم و رای مثبت گرفتیم گفت: دولت در گذشته مصوباتی داشت که از آن‌جمله بحث پرداخت 2 میلیارد دلاری بود که در دولت آقای احمدی نژاد پیش بینی شده بود، ولی انجام نشد و ما تلاش می‌کنیم این منابع را احیا کنیم.
    میرلوحی با اشاره به اینکه شواری اقتصاد از سال 94 مصوبه‌ای برای واگذاری 19 هزار اتوبوس به شهرداری تهران داشته گفت: این مصوبه هم هنوز عملی نشده و اگر این‌ها را عملی کنیم و دولت هم بخشی از عواید افزایش قیمت بنزین را به حمل و نقل عمومی اختصاص دهد آن وقت می‌توانیم امیدوار باشیم که مردم آسایش بیشتری پیدا می‌کنند.
    او با بیان اینکه تا کنون 3 هزار و 500 میلیارد تومان به بانک، 2 هزار و 500 میلیراد تومان به پیمانکاران و 2 هزار و 500 میلیارد تومان به دارایی و تامین اجتماعی داده‌ایم گفت: این ارقام در مجموع 8 هزار میلیارد تومان است که ما در طول این مدت به عنوان بدهی‌های شهرداری تهران پرداخت کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی