مدیران خودروعصر اعتبار

به دنبال افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در کشور؛

توصیه‌های محیط زیست برای صرفه‌جویی در مصرف آب

عصر ساختمان- در پی افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در کشور، مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه شیوع بیماری کرونا با سنت خانه‌ تکانی در روزهای پایان سال همزمان شده است بنابراین باید با رعایت نکاتی مصرف آب را مدیریت کنیم.

توصیه‌های محیط زیست برای صرفه‌جویی در مصرف آب
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، ژیلا آقایی با اشاره به اینکه در حال حاضر اولویت همه شهروندان رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر ما دچار افراط در مصرف آب، مواد شوینده‌ و ضدعفونی کننده‌ها شده‌ایم. باید به این نکته توجه کنیم که در کنار توجه به نکات بهداشتی که لازمه این روزهاست، موظف هستیم به میزان مصرف خود نیز دقت کنیم.

    وی ضمن اشاره به اینکه استفاده بیش از حد از مواد شوینده و ضدعفونی کننده‌ها می‌تواند سلامت ما را به خطر بیندازد، تصریح کرد: یکی از نکات ساده‌ برای صرفه‌جویی در مصرف آب طی این روزها این است که هنگام شست و شوی دست‌ها شیر آب را ببندیم و مجدد برای آبکشی آن را باز کنیم. لازم نیست که شیر آب در طول زمان 20 تا 30 ثانیه شست و شوی دست‌ها باز بماند.

    مدیر کل دفترمشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: متاسفانه شیوع بیماری کرونا با سنت خانه‌ تکانی در روزهای پایان سال همزمان شده است که این خود مصرف مضاعف آب را باعث شده است،بنابراین توصیه ما به افراد این است تا حد امکان خانه‌ تکانی به‌ویژه مواردی که با مصرف آب همراه است را چند ماهی به تعویق بیندازند. در شرایط فعلی اگر ضرورتی ندارد می‌توان شستن فرش‌ها، دیوارها و ... را به زمان مناسب‌تری موکول کرد.

    آقایی با اشاره به اینکه اگر طی این روزها آب مصرفی ما با مشکلی مواجه شود همگی دچار استرس خواهیم شد، گفت: برای پیشگیری از این اتفاق به مدیریت مصرف آب نیاز داریم و باید با جلوگیری از شست و شوهای غیرضروری دسترسی هیچ فردی را به آب سالم محدود نکنیم.

    وی با تاکید بر اینکه طی این روزها ضمن رعایت نکات بهداشتی، موقعیت هموطنانمان در اقلیم‌های خشک و نیمه خشک کشور را نیز مدنظر داشته باشیم، اظهارکرد: با تقویت فرهنگ دگرخواهی که همواره ایرانیان در شرایط حاد وبحرانی  پیشتاز آن بوده‌اند، مشارکت‌ اجتماعی را در این موقعیت بحرانی کشور بیش از پیش افزایش دهیم تا با همدلی و همراهی و با مدیریت استرس، این دوران سخت با کمترین خسارت‌ها به سلامت شهروندان و محیط زیست بگذرد.

    مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تصریح کرد: بیشتر شوینده‌ها و مواد ضدعفونی کننده‌ای که این روزها مصرف می‌کنیم دارای مواد آلی فرار هستند که به‌سرعت در فضا پخش می‌شوند بنابراین استفاده نادرست و بی‌رویه از آن‌ها می‌تواند آسیب‌هایی جدی به محیط زیست ازجمله آب و  خاک و سلامت انسان وارد کند.

    آقایی در پایان توصیه کرد: از آب و مواد شوینده و ضدعفونی کننده به اندازه ضرورت و نه وسواس‌گونه استفاده کنیم تا در آینده دچار مشکلات جدید غیرقابل جبران نشویم.

    اخیرا شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرده است که مصرف آب در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا جدید حدود 20 درصد افزایش یافته است. در تهران نیز میزان مصرف آب 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است و اگر این روند مصرف همچنان ادامه داشته باشد با افت فشار مواجه خواهیم بود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار