مدیران خودروعصر اعتبار

دفن اصولی پسماندهای عفونی موضوع مهمی است

عصر ساختمان- مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: یکی از نکاتی که این روزها در حوزه مقابله با ویروس کرونا باید مورد توجه قرار گیرد بحث دفن اصولی پسماندهای عفونی است.

دفن اصولی پسماندهای عفونی موضوع مهمی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران  عصر امروز در نشست خبری مجازی خود گفت: اداره کل محیط زیست به صورت مستقل کار خاصی را انجام نداده است اما به عنوان همکار با سازمان دیگر همکاری داشته است.

    وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم بحث پسماندها و نحوه دفن آنها بوده است که بخشی از آن پسماندهای عفونی است.

    انصاری افزود: همچنین موضوع بازدید از اسکان های کارگری با توجه به اینکه این افراد در معرض خطر بیشتری بودند مورد توجه قرار گرفته و ضروری قلمداد شد.

    مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: برنامه های مناسبتی محیط زیست را تعطیل کرده ایم تا از

    وی خاطرنشان کرد: همچنین اقدام به تولید محتوای آموزشی مجازی کردیم تا بدون نیاز به برقرار ارتباط چهره به چهره به مردم محتوای آموزشی داده شود.

    انصاری با اشاره به این مطلب که همزمان با شروع بحث ضدعفونی و گندزدایی با شوینده های بر پایه کلر عده ای دوست داران محیط زیست این موضوع را به ضرر محیط زیست دانستند گفت: واقعیت این سات که این دستورالعمل از سوی شهردار یتدوین نشده است و این تصمیم وزارت بهداشت بوده است.

    مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: شهرداری تهران فقط موظف به اجرای پروتکل ها و دستورالعمل ها است و مصرف بهینه از این مواد حائز اهمیت است.

    وی گفت: موضوع دیگر بحث انتقال کرونا از حیوانات به انسانهاست که ما در تماس با وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدیم که هنوز شواهدی برای وجود این انتقال به دست نیامده است اما توصیه این است که تماس ها کنترل شده باشد.

    انصاری افزود: فعالان حقوق حیوانات یک سری گلایه داشتند نسبت به برخی از بنرهایی که در شهر نصب شده بود و آن را مخالف حقوق حیوانات می دانستند حال آنکه این متن‌ها برگرفته از توصیه های وزارت بهداشت و همچنین سازمان بهداشت جهانی بوده است.

    مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران  ادامه داد: از این رو و صرفا برای آنکه به این دغدغه دوست داران حیوانات هم احترام گذاشته بشود این بنرها که همچنانا تاکید می کنم محتوای حیوان ستیز نداشت از سطح شهر تهران جمع آوری شد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا مقررات جدیدی در حوزه زیست محیطی مصوب شده است یا خیر گفت: ما توصیه های کلانی در حوزه کرونا داشته ایم که همان عدم تردد است و این توصیه خیلی کلی است به خصوص اینکه چند روز ناسالم هوا هم در چند روز اخیر داشته ایم.

    انصاری تصریح کرد: توصیه کلان دیگر دفن اصولی پسماندهای عفونی است که از شهروندان خواهش کردیم تا اقلامی مانند ماسک و دستمال و دستکش را در کیسه های دربسته جداگانه ای قرار دهند.

    مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: ایام پایان سال و خانه تکانی را شاهدیم و تقاضا می کنیم در استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده احتیاط کنند و باعث آسیب رساندن به خود نباشند.

    وی افزود: بهتر است در صورت اصرار به استفاده از مواد ضدعفونی کننده پنره ها باز باشد تا جریان هوا وجود داشته باشد و عاملی برای مسمومیت تنفسی نشود.

    انصاری به دلیل آلودگی هوای روزهای اخیر هم اشاره کرد و گفت: ما در این روزها شاهد پدیده اینورژن بودیم و از سوی دیگر افزایش ذرات معلق را داشتیم و شاید یکی از دلایل غیر از پدیده اینورژن موضوع تردد خودروهای دیزلی باشد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار