مدیران خودروعصر اعتبار

شناسایی خانه‌های خالی تا دو ماه آینده تمام می‌شود

عصر ساختمان- معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی درحال استخراج و بارگذاری اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی در سامانه املاک و اسکان است و تا دو ماه آینده سازمان امور مالیاتی می‌تواند بر مبنای این اطلاعات قبض‌های مالیات مسکن خالی را صادر کند.

شناسایی خانه‌های خالی تا دو ماه آینده تمام می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمود محمودزاده روز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان گفت: اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور را به طور کامل گرفته‌ایم و اکنون درحال پالایش اطلاعات مربوط به خانه‌های کلانشهرها هستیم.

    وی گفت:استخراج اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی درحال انجام است و بعد از تکمیل اطلاعات که حدود دو ماه طول خواهید کشید، سازمان امور مالیاتی میتواند اجرای مصوبه اخذ مالیات از خانه‌های خالی را آغاز کند.

    محمودزاده تصریح کرد: ریز اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی تا دو ماه آینده قابل برداشت از سامانه است و بر این اساس سازمان امور مالیاتی میتواند از پایان مرداد ماه وظیفه قانونی خود را انجام دهد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: استخراج و ثبت اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی کار آسانی نیست و شاید به همین دلیل این مصوبه از سال١٣٩٥ روی زمین مانده بود، باید تک تک پلاک‌هایی که در سطح شهر تهران و تک تک واحدهایی که در یک پلاک است را شناسایی کنید و این پروسه زمانبری است.

    وی تصریح کرد: این کار زمان‌بر است و تلاش وزارت راه جمع‌آوری اطلاعات درست و جامع است که مبنای اقدام قانونی قرار بگیرد.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم صدور قبض‌های مالیاتی برای مالکان احتکارکننده مسکن که خانه‌های خود را خالی نگه داشته‌اند در تابستان امسال صادر شود، ضمن اینکه مالکانی که سریعتر نسبت به فروش و اجاره خانه‌های خود اقدام کنند از چرخه پرداخت مالیات خارج خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی