مدیران خودروعصر اعتبار

راه اندازی اولین مرکز تخصصی توسعه صادرات صنعت ساختمان ایران در عراق

عصر ساختمان- دبیر مرکز تخصصی توسعه صادرات صنعت ساختمان از راه اندازی اولین مرکز تخصصی توسعه صادرات مصالح و تجهیزات صنعت ساختمان ایران در اقلیم کردستان عراق خبرداد و گفت: از این پس صادرات در این بخش تجمیع و از طریق یک کانال انجام می‌شود.

راه اندازی اولین مرکز تخصصی توسعه صادرات صنعت ساختمان ایران در عراق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، ناصر لعل نوری در یک نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی اولین مرکز تخصصی توسعه صادرات مصالح و تجهیزات صنعت ساختمان ایران در اقلیم کردستان عراق گفت: با  ایجاد و راه اندازی این مرکز امکان عرضه مستقیم تولیدات ایرانی در بخش صنعت ساختمان در کشور عراق فراهم  می‌شود.

    دبیر مرکز تخصصی توسعه صادرات صنعت ساختمان با اشاره به برقراری ارتباط بی‌واسطه بین تولید‌کندگان و مصرف‌کنندگان بیان داشت: با راه اندازی این مرکز تولید‌کنندگان تجهیزات  و خدمات فنی و مهندسی و مصالح ساختمانی ایرانی می‌توانند بطور مستقیم با سازندگان عراقی ارتباط برقرار کرده و محصولات خودرا به این بخش عرضه کنند.

    لعل نوری با بیان اینکه امکان حضور شرکت‌های دانش بنیان نیز در این مرکز فراهم می‌شود افزود:  این مرکز در بازارچه بسیار منابسی درفاصله 25 تا 30کیلومتری مرز پرویز خان راه اندازی شده و شرایط حضور نیز برای فعالان اقتصادی بسیار امن است.

    وی با اشاره به رونق صادرات کالای ایرانی در بازار عراق گفت: با راه اندازی این مرکز، واسطه‌گری و دلالی حذف خواهد شد.

    دبیر مرکز تخصصی توسعه صادرات صنعت ساختمان در اقلیم کردستان عراق بیان داشت: با راه‌اندازی چنین مراکزی می‌توانیم  سهم خودرا از بازار عراق دریافت کرده و با رقبای خود از جمله ترکیه، روسیه و چین رقابت کنیم.

    دبیر مرکز تخصصی توسعه صادرات صنعت ساختمان در اقلیم کردستان عراق با اشاره به فراهم بودن امکان حضور 150 تولید کننده ایرانی در این مرکز بصورت  یک ساله افزود: در این مرکز صادرات مصالح ساختمانی تولید شده در ایران تجمیع و صادرات از این کانال انجام می‌شود درحالی که تولیدکنندگان تا پیش از این باید مراحل مختلفی برای عرضه کالای تولیدی خود طی کنند.

    لعل نوری با اشاره به اینکه  تولید‌کنندگان ایرانی می‌توانند در کوتاه ترین مسیر با تولید‌کنندگان عراقی قرارداد امضا کنند افزود:  این قرارداد ها مصادف با جهش تولید رونق اقتصادی وارزآوری برای کشور است  و چرخه ای را ایجاد می‌کند که در توسعه صنعت ساختمان کشور و ایجاد اشتغال بسیار مؤثر است.

    دبیر مرکز تخصصی توسعه صادرات صنعت ساختمان در اقلیم کردستان عراق بیان داشت:  تولید کنندگانی که محصولات خود را در این مرکز عرضه می‌کنند باید محصولاتشان استاندارد‌های  سازمان استاندارد ایران و همچنین استانداردهای بین المللی را دریافت کرده باشد.

    لعل نوری افزود: استاندارد ایران مورد تایید کشور عراق است  ضمن این مرکز توسعه صادرات صنعت ساختمان مجوزهای لازم را از اقلیم کردستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی سلیمانیه  دریافت کرده است.

    وی به زمان افتتاح این مرکز اشاره کرد و گفت: 15 تیرماه 99 پس از پایان نام نویسی‌های تولیدکنندگان ایرانی مرکز مذکور افتتاح خواهد شد.

    دبیر مرکز تخصصی توسعه صادرات صنعت ساختمان در اقلیم کردستان عراق بیان داشت: گرجستان، عمان و افغانستان کشورهای بعدی مورد هدف برای راه‌اندازی این مرکز هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار